logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۹۹۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

آیین‌نامه اجماع اصلاح طلبان تدوین نشده است

آیین‌نامه-اجماع-اصلاح-طلبان-تدوین-نشده-است
عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: هنوز آیین‌نامه اجماع اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری تدوین نشده است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محسن رهامی امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهارداشت: سازوکار و آیین‌نامه برای اجماع در بین اصلاح طلبان هنوز تدوین نشده است چرا که هنوز در مراحل مقدماتی انتخابات قرار داریم.

وی با بیان اینکه برخی از اصلاح طلبان معتقدند اجماع باید قبل از ثبت‌نام کاندیداها انجام شود، تا در صورتی که افراد مدنظر تایید نشدند هیچ یک از اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نکنند، افزود: اصلاح طلبان معتدلتر معتقدند پس از تایید صلاحیت افراد اقدام به اجماع شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: معتقدم روش دوم برای اجماع محتمل‌تر است و باید برای برگزاری انتخابات پرشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست تلاش کرد.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ادامه داد: نظام با حضور یا بی حضور اصلاح طلبان انتخابات را برگزار می‌کند اما ممکن است کم جمعیت برگزار شود.

حجت‌الاسلام رهامی در پاسخ به سئوالی در خصوص عدم کارآیی دولت‌ها در دوره دوم فعالیت، بیان داشت: علت ضعیف‌تر شدن دولت‌ها به نظام سیاسی برمی‌گردد چرا که هر دولتی با یکسری برنامه می‌آید که فی الجمله و بدون کار کارشناسی است که پس از  یک تا دوسال این بی‌برنامگی و  سهم‌خواهی‌ها موجب می‌شود تا دولت کارآیی خود را از دست بدهد.

وی با بیان اینکه در کشور نظام حزبی نداریم و بیشتر برپایه دوستی و سفارش کردن است، افزود: نداشتن نظام حزبی موجب می‌شود تا دولت نتواند کار انجام دهد.

این فعال سیاسی یادآور شد: با روی کار آمدن روحانی علاوه بر مسائل کلی، آمدن ترامپ موجب شد تا دولت نتواند از دستاوردهای برجام استفاده کند.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ادامه داد: تعدد مراکز تصمیم‌گیری و موازی کاری موجب می‌شود تا بحران‌ها حل نشده و مردم مایوس شوند، اگر یک درصد آلام و مشکلات مردم را بتوانیم کم کنیم باید در صحنه حضور داشته باشیم نباید زحمات مردمی که به من رای دادند را پایمال کنیم.

حجت‌الاسلام رهامی گفت: با شکاف ایجاد کردن نمی‌شود کشور را اداره کرد رئیس جمهور باید با ارکان نظام کار کند تا چندگانگی ایجاد نشود.

وی اولویت اول برنامه‌های خود را تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: باید بیشترین بودجه به آموزش و پرورش اختصاص یابد، باید هر شخصی ابتدا معلم باشد تا بتواند در سایر مشاغل موفق باشد، در حوزه آموزش و پرورش باید جهانی فکر و ایرانی عمل کنیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر