logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۹۹۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان:

نظارت بر بازار زنجان هدفمند و با برنامه نیست

نظارت-بر-بازار-زنجان-هدفمند-و-با-برنامه-نیست
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با تاکید بر اینکه نظار‌تها در جامعه ملموس نیست گفت: نظارت باید بر بازار هدفمند و با برنامه باشد.

مظاهر یوسفی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در حد توان نظارت‌ها در استان زنجان انجام می‌شود اظهار کرد: بازرسان گزارشی که از نظارتها ارائه می‌دهند نشان می دهد که نظارتها با تمام توان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان نظارت‌ها بر بازار افزایش یافته و به صورت مستمر این نظارت‌ها انجام می‌شود تصریح کرد: بارها موضوع را مطرح کردم که مشکل نظارتها اساسی است و باید برای حل آن ریشه‌ای عمل کرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان خاطر نشان کرد: در حال حاضر نگرانی ما در این حوزه این که وقتی یک صنف متخلف جریمه می‌شود برای جبران جریمه اعمال شده قیمت اجناس خود را افزایش می‌دهد، در واقع جریمه‌ها از جیب مصرف کننده پرداخت می‌شود.

وی ابراز کرد: این اتفاق به خاطر این است که نظارتها در بازار به صورت هدفمند نیست و در واقع نظارتها به صورت موردی انجام می‌شود.

امیری با تاکید براینکه بعد از اعمال جریمه واحد متخلف به حال خود رها می‌شود و پیگیری نمی‌شود که آیا این واحد صنفی به تلخف خود ادامه می‌دهد یا نه ادامه داد: منکر این نیستیم که نظارتها به کل وجود ندارد، نکته مهم این است که تا زمانی که نظارتها به صورت هدفمند نباشد نتیجه‌ای کسب نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از بازرسی و نظارتها این است که شاهد کاهش تخلفات در بازار باشیم ابراز کرد: بعد از اعمال جریمه پیگیری‌های ادامه ندارد و در واقع بررسی نمی‌شود که این جریمه‌ها منجر به کاهش جرائم شده است یا نه.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه در بازرسی‌ها برای رسيدن به نتیجه مطلوب باید با برنامه حرکت کرد بیان کرد: تا زمانیکه برنامه‌ریزی در بازرسی‌ها ایجاد نشود هر اندازه تعداد بازرسان افزایش یابد باز هم نتیجه رضایتمندی حاصل نمی‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نظارت بر خشکبار و بازار میوه به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته شده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر