logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۹۹۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره جنگل کاری و جنگلداری استان زنجان:

قطع درختان اراضی ملی ممنوع است/ حمل چوب بدون مجوز قاچاق محسوب می‌شود

قطع-درختان-اراضی-ملی-ممنوع-است-حمل-چوب-بدون-مجوز-قاچاق-محسوب-می‌شود
رئیس اداره جنگل کاری و جنگلداری استان زنجان با اشاره به اینکه حمل چوب باید با مجوز از منابع طبیعی انجام شود گفت: هر گونه حمل چوب در استان زنجان بدون مجوز قاچاق محسوب می‌شود.

مجید معانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به قطع درختان در اراضی ملی اظهار کرد: قطع و حمل همه درختان که در اراضی ملی قرار دارند ممنوع است.

وی عنوان کرد: اگر مشاهده شود کسی نسبت به قطع درختان اراضی ملی اقدام کرده بدون اغماض به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره جنگل کاری و جنگلداری استان زنجان خاطرنشان کرد: درختانی که در اراضی اشخاص وجود دارد باید برای قطع و حمل آنها مجوز داشته باشند اگر بدون مجوز قطع و حمل کنند قاچاق محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: درختان باغی مانند درخت گردو، انجیر، سیب و غیره نیازی به مجوز قطع ندارد اما باید برای حمل مجوز داشته باشند.

معانی بیان کرد: مردم و طبیعت دوستان می‌توانند تخلفات و در صورت مشاهده قطع درختان اراضی ملی توسط سودجویان را به یگان حفاظت اداره شهرستان و یا از طریق شماره 139 اطلاع دهند.

وی خاطر نشان کرد: بعد از دریافت گزارشات مردمی بلافاصله موضوع مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره جنگل کاری و جنگلداری استان زنجان گفت: در سال جاری نیز بر اساس اعتبارات جذب شده از صندوق توسعه ملی در منطقه طرح جنگلداری چند منظوره هزاررود شهرستان طارم حدود 90 هکتار و منطقه جمال آباد همان شهرستان 140 هکتار از عرصه ها نهال کاری انجام گرفت، گونه کشت شده در این مناطق گونه جنگلی ارس بوده که جزو گونه بومی و مقاوم استان است.

وی عنوان کرد: در همین راستا نیز از محل اعتبارات صیانت از اراضی ملی نیز 50 هکتار توسعه جنگل با بذر و حدود 20 هکتار توسعه جنگل با نهال در طرحهای مدیریت منابع جنگلی بیدان چای و بادامستان انجام شد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر