logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۹۹۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]

محسن سهندی با کسب آرای قاطع مجمع، دوباره بر صندلی هیات کاراته زنجان تکیه کرد

محسن-سهندی-با-کسب-آرای-قاطع-مجمع،-دوباره-بر-صندلی-هیات-کاراته-زنجان-تکیه-کرد
مجمع انتخاباتی ریاست هیات کاراته استان زنجان امروز (سه‌شنبه 12 اسفندماه) با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد و محسن سهندی، تنها کاندیدای حاضر در این عرصه با کسب آرای قاطع مجمع (19 رای از 19 رای) به مدت 4 سال دیگر به عنوان رئیس هیات کاراته استان زنجان انتخاب شد.

به گزارش موج رسا; سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی رئیس این هیات در استان زنجان اظهار کرد: زنجان، یکی از استان‌های ویژه و مورد نظر فدراسیون بوده و هست و ورزشکاران بزرگ، داوران بین‌المللی و مربیان سازنده‌ای را از دیرباز داشته و هنوز هم دارد که تمام این‌ها در بخش باشگاهی، دست در دست هم داده و باشگاه‌های قدرتمندی در سطح استان زنجان وجود دارند.

وی با اشاره به جمعیت مناسب رشته کاراته در استان زنجان (حدود 3200 نفر) اظهار داشت: تمام این‌ها ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای کاراته استان زنجان هستند و رئیس هیات کاراته استان نیز طی سال‌های اخیر با سعه صدر و متانت خود توانسته هم‌افزایی بسیار خوبی را در خانواده کاراته استان زنجان به وجود آورد.

طباطبایی با اشاره به رای قاطع و حداکثری اعضای مجمع به محسن سهندی به عنوان رئیس هیات کاراته استان زنجان خاطرنشان کرد: این رای و اتحاد و اتفاق نظر مجمع، سرمایه بزرگی برای رئیس هیات بوده و این پیمان و مودت خانواده کاراته استان و فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان به آقای سهندی، وظیفه ایشان را سنگین‌تر کرده است.

رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که دشمنان انقلاب طی چند سال اخیر بر علیه مملکت و مردم ایران انجام می‌دهند و شرایط اقتصادی سختی که حاکم بوده و شیوع ویروس کرونا نیز این مشکلات را تکمیل و بسیاری از کارها از جمله مسابقات بین‌الملل و جهانی را معطل کرد اما علی‌رغم تمام این مشکلات، عملکرد هیات کاراته استان مناسب بوده و چراغ این رشته ورزشی در زنجان روشن نگه داشته شده است.

وی در خصوص استفاده از مربیان استان در سطوح مختلف تیم‌های ملی اظهار داشت: هم‌اکنون یک زنجانی (حسن روحانی)، مربی تیم ملی است اما قبول دارم که ظرفیت استان زنجان بیش از این‌ها است.

طباطبایی با بیان اینکه شاخص‌هایی برای تیم‌های ملی پایه در نظر گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: بر این اساس، مربیانی که شاگردان و ورزشکاران آن‌ها به رنکینگ مناسب کشوری و اردوی تیم‌های ملی برسند از آن‌ها در تیم‌های ملی استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: علاوه بر این جدولی تهیه شده که به محض شروع مسابقات، اعلام خواهد شد و بر این اساس، مربیانی که ورزشکاران‌شان به 20 نفر اول رنکینگ کشور برسند بسته‌های حمایتی و تسهیلات خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و به عنوان مربیان ستاره‌دار تلقی می‌شوند.

رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سال 99 سال بسیار سختی برای ورزش و به‌ویژه کاراته بود، گفت: تمام مسابقات و رویدادهای بین‌المللی، جهانی و المپیک در سال جاری لغو و به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه کاراته در سال 2020 بعد از سال‌ها المپیکی شده بود، اظهار داشت: این فضا فراهم شده که ورزشکاران در المپیک شرکت کرده و فرصت مغتنمی برای کاراته کشورمان است که بتوانیم با تیم پرتجربه و کادر فنی پخته در این مسابقات حاضر شویم.

طباطبایی با بیان اینکه ایران در ورزش کاراته به لحاظ فنی، یکی از کشورهای پرافتخار دنیا است، خاطرنشان کرد: کشورهای دیگر از جمله روسیه، ازبکستان و ماکائو از مربیان ایرانی در تیم‌های خود استفاده می‌کنند که نمونه آن شهاب سلطانی و حسین روحانی است.

محمدعلی حمزه‌پور، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این مجمع گفت: خوشبختانه کاراته کشورمان در سال‌های اخیر به جهت تلاش‌های صورت‌گرفته، روزبه‌روز مسیر رشد و توسعه را در پیش گرفته و مدال‌های جهانی ارزنده و انتخاب المپیک نیز حداکثر سهمیه را کسب کرده است.

وی با اشاره به وجود رشته کاراته در المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: امیدواریم از تنها فرصتی که کمیته بین‌المللی المپیک در اختیار کاراته قرار داده بتوانیم حداکثر استفاده را ببریم.

حمزه‌پور با بیان اینکه زنجان از دیرباز، اسم و رسم زیادی در کاراته کشور داشته است، خاطرنشان کرد: مدت کوتاهی با سکون مواجه شد اما طی سال‌های اخیر این مشکلات حل شده و برنامه‌ریزی‌های خوبی را شاهد هستیم.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: هیات کاراته استان زنجان در سایر مسائل نیز عملکرد خوبی داشته و در 2 سال گذشته در بخش آموزش توانسته رتبه اول و همچنین در ارزیابی هیات‌های ورزشی نیز رتبه سوم را به دست آورده است.

وی افزود: سالیان سال، تعداد بیمه‌شدگان این رشته ورزشی در استان به یک هزار نفر نمی‌رسید اما در این سال‌ها رشد خوبی داشت و عدد بالاتر شد.

حمزه‌پور خاطرنشان کرد: فرهنگسازی در بین ورزشکاران، وجود مربیان شایسته، معرفی ورزشکاران در سطح بین‌المللی نیز از دیگر موفقیت‌های هیات کاراته استان زنجان است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به حضور حسن روحانی (مربی زنجانی) در تیم ملی کاراته ابراز کرد: امیدواریم از سایر مربیان استان زنجان نیز در تیم‌های ملی استفاده شود تا تجربیات روز دنیا در رشته کاراته را بتوانند به سایر ورزشکاران انتقال دهند.

محسن سهندی، رئیس هیات کاراته استان زنجان نیز در ابتدای این مجمع با ارائه گزارشی از عملکرد چهارساله خود گفت: در سال 95 برنامه‌های هیات را با 2 هدف آغاز کردیم که یکی توسعه رشته کاراته در اقصی نقاط استان و دیگری احیای وضعیت گذشته کاراته و راه‌اندازی تیم‌های پایه بود.

وی اظهار داشت: هیات کاراته در تمام 8 شهرستان استان فعال شد و به تبع آن کاراته در نقاط دورافتاده و مستعد استان، توسعه یافت.

سهندی با بیان اینکه در گذشته 1364 نفر بیمه‌شده ورزشی کاراته داشتیم، خاطرنشان کرد: امسال علی‌رغم شیوع ویروس کرونا 2200 نفر بیمه‌شده ورزشی کاراته و یک هزار نفر بیمه‌شده روستایی فعال کاراته داشتیم که رشد حدود 140 درصدی را در بخش هنرجویان، شاهد هستیم.

سهندی با بیان اینکه کاراته استان زنجان مدتی با خلاء مواجه شده بود، خاطرنشان کرد: برای احیای رشته کاراته استان طی سال‌های گذشته تلاش شد و در این راستا برای راه‌اندازی تیم‌های پایه طی تفاهمنامه با بسیج و آموزش و پرورش، نتایج خوبی کسب کردیم.

رئیس هیات کاراته استان زنجان گفت: هم‌اکنون 110 مربی فعال آقا، 60 مربی فعال خانم، 35 داور فعال آقا، 50 داور فعال خانم در سطح استان فعالیت داشته . 2 مورد اعزام داوران به مسابقات آسیایی و شرکت در کلاس ارتقت داشتیم.

وی افزود: 7 تیم در لیگ کشوری و 2 تیم در کاراته وان شرکت داشتند که تمام این‌ها به همت هیات کاراته استان بوده و نتوانستیم اسپانسری جذب کنیم.

سهندی در ادامه به بهشی از عملکرد و نتایج مکتسبه توسط کاراته‌کاران زنجانی در مسابقات مختلف اشاره کرد.// آ   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر