logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۹۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
حماسه حضور /رئیس کل دادگستری استان زنجان:

انتخابات زنجان سالم ترین و پاکترین است/ تخلفات کاندیداهای این دوره سازمان یافته نبوده است

انتخابات-زنجان-سالم-ترین-و-پاکترین-است-تخلفات-کاندیداهای-این-دوره-سازمان-یافته-نبوده-است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: زنجان یکی از پاکترین، سالم ترین و بی حاشیه ترین استان های کشور در زمینه انتخابات بوده است.

به گزارش موج رسا; گل محمدی در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: انتخابات در کشور آغاز شده است که امیدواریم این روز بر مردم و کسانی که برای کشور و نظام اسلامی می تپد مبارک کند.

وی با بیان اینکه استان زنجان در طول انتخابات مختلفی که در 15 سال گذشته برگزار شده است،یکی از پاکترین، سالم ترین و بی حاشیه ترین استان های کشور بوده است، افزود: در خیلی از انتخابات حتی یک پرونده هم تشکیل نشده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: یک تعداد گزارشات واصل شده است که تخلفات تاثیرگذار سازمان یافته نبوده است و با تدبیری که تا کنون از سوی دادگستری اندیشیده شده است،انتخابات در آرامش برگزار شده است.

گل محمدی گفت: تا کنون هیچ فردی از کاندیداها به دادگستری دعوت نشده است و نظارت های لازم بر انتخابات صورت می گیرد.

وی با اشاره به فعالیت کاندیداها در فضای مجازی، بیان داشت: فرهنگ استفاده از این فضا هنوز کامل جا نیفتاده است که گاهی ممکن است تخلفاتی در این زمینه وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بیان داشت: کمیته امنیت انتخابات و قضای کشیک برای برگزاری انتخابات اندیشیده است و هئیت های اجرایی نیز از مقامات قضایی هستند.

گل محمدی بیشترین تخلفات را مربوط به کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد و گفت: درصد گرفتن در خصوص تخلفات درست نیست.

وی ادامه داد: مردم همواره در پای صندوق های رای بوده اند و تا کنون پرونده تخلفاتی در دادگستری تشکیل نشده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در حوزه صلاحیت دادگستری است و تخلفات،اخلاق انتخاباتی،استفاده از شیوه ها و روش ها مکانیزم های جداگانه ای در زمینه نظارت دارد که دادگستری وارد نمی شود، افزود: متاسفیم که کسانی بخواهند از شیوه های غیر اخلاقی برای رای گرفتن استفاده کنند.

گل محمدی خاطرنشان کرد: تا زمانی که عملی عنوان مجرمانه و بزهکارانه پیدا نکند، دادگستری وارد نمی شود و ستاد پیشگیری از تخلفات در قوه قضائیه تشکیل شده است و کمیته های امنیتی، نظارتی و قضایی دارد که 24 ساعته فعال است.

وی با اشاره به اینکه 10 ها تذکر به کاندیداها داده شده است، گفت: به تذکرات ارائه شده عنایت داشته اند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر