logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۹۸۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

مشکل بورس، دامنه نوسان نیست/ برای ایجاد ثبات باید کارهای بسیار بزرگتری انجام شود

مشکل-بورس،-دامنه-نوسان-نیست-برای-ایجاد-ثبات-باید-کارهای-بسیار-بزرگتری-انجام-شود
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به تصویب افزایش تعرفه برق صنایع در لایحه بودجه سال 1400 گفت: این امر حدود 280 درصد نرخ هزینه بخش تولید و صنایع مختلف را افزایش داده که نشان می‌دهد دولت آنچنان که باید برنامه‌ای برای ساماندهی بازار بورس ندارد.

حسین محمودی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: دامنه نوسان نامتقارن، کمی با تاخیر اجرا شد زیرا این اتفاق بعد از حدود 100 هزار واحد رشد بورس افتاد.

وی با بیان اینکه مساله اصلی این است که مشکل بورس، دامنه نوسان نیست، تصریح کرد: بازار بورس در دامنه نوسان منفی 5 و مثبت 5 بیش از 800 هزار واحد اُفت کرد.

محمودی‌اصل خاطرنشان کرد: این اُفت نشان می‌دهد که برای ایجاد ثبات در بازار بورس باید کارهای بسیار بزرگتری انجام شود و انگیزه‌های خرید در بازار، بالا برود.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه دولت از ابتدای سال جاری تا 5 اسفندماه، یک هزار و 70 هزار میلیارد تومان اوراق فروخته است، گفت: با توجه به اینکه دولت فقط در بهمن‌ماه 127 هزار میلیارد تومان، اوراق فروخته و با این فشاری که به بازار پول وارد می‌کند و با این نرخ سودی که برای اوراق لحاظ می‌کند، طبیعی است که منابع به این سمت می‌رود.

وی افزود: البته معلوم نیست و شاید برای شرکت‌ها و بانک‌ها تکلیف شده که این اورق را بخرند تا دولت بتواند حقوق و یارانه‌ها را پرداخت کند.

محمودی‌اصل ادامه داد: این امر جای تاسف دارد زیرا با اُفت بازار بورس، عده بسیاری از مردم که این اواخر وارد بورس شده و از اقشار ضعیف هستند، متضرر می‌شوند.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به مصوبه دیروز (یکشنبه 10 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بندی در لایحه بودجه سال 1400 بود که 8 هزار میلیارد تومان، برق صنایع را افزایش می‌داد که دیروز تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه، حدود 280 درصد نرخ هزینه بخش تولید و صنایع مختلف را افزایش داده و نشان می‌دهد دولت آنچنان که باید برنامه‌ای برای ساماندهی بازار بورس ندارد.

محمودی‌اصل افزود: پس از فروش این اوراق در اسفندماه ممکن است شاهد رونق نسبی در بازار سرمایه باشیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر