logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۹۸۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

تست 6 نمونه کرونای انگلیسی در زنجان منفی شد

تست-6-نمونه-کرونای-انگلیسی-در-زنجان-منفی-شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: 6 نمونه مشکوک به کرونای انگلیسی در آزمایشگاه‌های استان زنجان بررسی شد که هیچکدام نمونه انگلیسی نبود.

به گزارش موج رسا; علیرضا آرمانی‌کیا امروز در جمع خبرنگارا ن استان زنجان در استودیو سلامت، اظهار داشت: ویروس انگلیسی در دو ماه گذشته مطرح شد و تشخیص این ویروس تنها در انیستو پاستور انجام می‌شود اما با توجه به اینکه استان زنجان دارای آزمایشگاه های مجهزی در زمینه شناسایی این بیماری است، کیت‌های مشکوک در استان بررسی و در صورت یکی بودن با نمونه انگلیسی به تهران ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه 6 نمونه مشکوک در زمینه ویروس جهش یافته در استان زنجان مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه همه آنها منفی بود،افزود: درمان ویروس کرونا پیچیده نیست چرا که درمان یکی است و جای نگرانی وجود ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه کرونای جهش یافته نباید به مردم استرس داد چرا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب عدم درگیری با این بیماری می‌‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان هنوز وارد پیک چهارم کرونا نشده است، افزود: میزان مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نسبت به ماه گذشته افزایش کمی داشته است اما این رقم تصاعدی نیست.

آرمانی‌کیا بیان داشت: در حال حاضر درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به 70 درصد رسیده است که ما توقع داریم این میزان به بالای 85 درصد تا اما مستعد ورود به پیک قوی کرونا نشویم.

وی گفت: در حال حاضر در استان زنجان در مجموع 147 نفر بستری داریم که میانیگن بستری روزانه از 24 تا 26 نفر به 28 تا 30 رسیده است و جای نگرانی ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بیماری قابل کنترل و مدیریت است و رنگ بندی شهرها کاملا مرتبط با رفتارهای خود مردم است چرا که مردم هر چه سنجیده تر رفتار کرده و پروتکل‌‌ها را رعایت کنند،  رنگ شهر بهتر شده و به امورات زندگی خود می‌رسند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به ورود و100 هزار دوز واکسن در فاز دوم به کشور، گفت: هنوز واکسن به استان وارد نشده است.

آرمانی کیا ادامه داد: خوشبختانه در فاز نخست دریافت کنندگان واکسن عارضه جدی نداشتند و عارضه‌های پیش آمده بسیار ملایم و طبیعی بود.

وی افزود: نگرانی در اینجاست که در روزهای قبل از عید قرار داریم و ممکن است عدم رعایت پروتکل‌‌ها استان را با مشکل مواجه کند لذا از مردم درخواست برای خروج از منزل حتما پروتکل‌ها را رعایت کنند.

این مسئول از مثبت شدن تست یک هزار و 300 نفر از پرسنل و کادر درمان استان تا کنون خبرداد و گفت: با شیوع بیشتر بیماری، تعداد بیماران کادر درمان افزایش می‌یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر