logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۹۸۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره فرش سازمان صمت استان زنجان:

تدوین برنامه حمایتی برای فرشبافان استان زنجان

تدوین-برنامه-حمایتی-برای-فرشبافان-استان-زنجان
رئیس اداره فرش سازمان صمت استان زنجان از تدوین برنامه حمایتی برای فرشبافان استان زنجان خبرداد و گفت: تدوین این برنامه در دست اقدام است و امیدواریم با تدوین این برنامه حمایت‌هایی از فرشبافان واقعی استان اتفاق بیفتد.

سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه براساس تصمیماتی که در استان زنجان اتخاذ شده برنامه‌ حمایتی برای فرشبافان استان زنجان برای سال آینده تدوین می‌شود اظهار کرد: اقدامات لازم برای تدوین این برنامه انجام می شود و امیدواریم با تدوین این برنامه بتوانیم بخشی از مشکلات حوزه فرش استان زنجان را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح فرشبافان واقعی نیز شناسایی می‌شوند تصریح کرد: شناسایی فرشبافان واقعی در مناطق روستایی با کمک دهیاران امکان پذیر است اما در مناطق شهری این موضوع مشکل بود اما با این حال شناسایی کسانی که 100 درصد درآمدشان از فرش است را در دستور کار خود قرار دادیم.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: هدف از این اقدام این است که خدمات ارائه شده به فعالان واقعی داده شود.

وی بیان کرد: تاثیرگذاری این اقدامات نیز منوط به اعتبارات تخصیصی دارد و اگر اعتبارات خوبی برای حمایت از فرشبافان داده شود قطعا حمایت‌های تاثیرگذاری از فعالان این صنعت می‌شود.

جعفری با تاکید براینکه مهمترین دغدغه‌ای که در حال حاضر در این حوزه وجود دارد حمایت دولت از فرشبافان واقعی است که 100 درصد درآمدشان از فرش است ابراز کرد: به دلیل پراکندگی فعالان این صنعت در سطح استان پالایش آن نیز کار مشکلی است که امیدواریم دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید براینکه برنامه‌ای که برای فرش دستبافت استان زنجان تدوین می‌شود با افق 5 ساله در نظر گرفته شده است عنوان کرد: این برنامه تاثیر در بازار فرش نمی‌تواند داشته  باشد و در واقع این طرح بیشتر جنبه حمایتی دارد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات حمایتی از تولیدکنندگان فرش دستبافت به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه انجام می‌شود./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر