logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۹۸۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

اختتامیه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار شد

اختتامیه-جشنواره-کتاب-سال-فرق،-ادیان،-اقوام-و-مذاهب-برگزار-شد
به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور (مفام) اختتامیه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار و از برگزیدگان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

به گزارش موج رسا; به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور (مفام) اختتامیه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار شد. در این مراسم از برگزیدگان پژوهش های برتر در چهار گروه نقد فرق و نحله های انحرافی، اقوام، ادیان و مذاهب و همچنین بخش ویژه جشنواره یعنی وحدت اسلامی تقدیر به عمل آمد.

به علت رعایت پروتکل های بهداشتی این مراسم با حضور تعداد محدودی از اساتید، مسئولان و برگزیدگان برگزار و فراخوان عمومی به صورت مجازی منتشر شد.

حجت الاسلام علی گودرزی دبیر کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در این مراسم ضمن خیر مقدم به حضار جلسه خلأ و ضعف کار پژوهشی در حوزه اقوام و موضوع وحدت اسلامی را یادآور شد و گفت: در گروه اقوام اثر ویژه ای نداشتیم و در حوزه وحدت اسلامی هم اگر چه کارهای خوبی انجام شده است اما نسبت به گروه مذاهب و نقد فرق و نحله های انحرافی فاصله بسیار زیادی احساس می شود که لازم است مراکز پژوهشی و علمی در این دو موضوع مهم و حیاتی برنامه ریزی های لازم را برای حمایت و تشویق پژوهشگران داشته باشند.

وی تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را ۲۴۲ اثر اعلام کرد که ۵۰ اثر در قالب پایان نامه و ۱۹۲ اثر در قالب کتاب ارائه شده است، از میان ۲۴۲ اثر ۴اثر به عنوان اثر برتر و ۷ اثر هم به عنوان اثر شایسته تقدیر به انتخاب هیات داوران معرفی گردیدند.

دبیر کتاب سال مفام درباره روند داوری جشنواره گفت: عمده داوران جشنواره سطح ۴حوزه و دکترای دانشگاهی داشتند و ۲۸ داور در ارزیابی تفصیلی آثار مشارکت داشتند.

حجت الاسلام گودرزی افزود: هر کتاب حداقل توسط دو داور ارزیابی شده است و در کتب برگزیده بعضاً تا۴داور هم نظر داده اند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه حضور یکی از برادران و علمای اهل سنت به عنوان برگزیده بود که به صورت ویژه از ماموستا یحیی اسماعیلی بابت کتابی که در نقد وهابیت نوشته شده است تقدیر به عمل آمد و کتاب وی با نام دفاع از سنت در برابر بدعت در اثرهای شایسته تقدیر مورد توجه ویژه داوران قرار گرفته بود.

در این مراسم علاوه بر تقدیر از برگزیدگان کتاب سال، به پاس مجاهدت های علمی و پژوهشی حجت الاسلام خسروپناه از او با حضور سردار سیداحمد عبودتیان فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج) و حجت الاسلام سیفایی مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات تقدیر به عمل آمد.

برادر عبودتیان در این مراسم نقش حلقه های میانی برای ایجاد و تشکیل جبهه میلیونی انقلاب فرهنگی را ترسیم نمود و جمع حاضر در جلسه را حلقه های میانی فوق تخصصی دانست و گفت: باید این تولیدات فاخر و علمی به زبان ساده و برای اقشار مختلف به صورت ساده و قابل فهم تبدیل و به صورت اثباتی و به مرور در اختیار سطوح پایین تر جامعه قرار بگیرد.

در ادامه سردار صابری یکی از فرماندهان جبهه مقاومت و از همرزمان سردار شهید قاسم سلیمانی به بیان خاطرات و ویژگی های سردار شهید قاسم سلیمانی در تعامل و برخورد با فرق، ادیان، مذاهب و طوایف مختلف پرداختند و گفتند برای حاج قاسم همان طور که دفاع از شیعیان مهم بود دفاع از دیگر ادیان و مذاهب در مقابل ظلم داعش و آمریکایی‌ها مهم بود و نمونه های دفاع حاج قاسم از حماس و مردم مظلوم حلب و.... را یادآور شد.

وی در ادامه گفت: ملک سلمان هیچ سنخیتی با برادران اهل سنت ما ندارد و اهل سنت واقعی هم اینها را قبول ندارند. این فرمانده جبهه مقاومت؛ حساب وهابیت را، از اهل سنت جدا دانست و ابراز کرد: همان طور که حساب وهابیت از برادران اهل سنت جداست حساب شیعیان انگلیسی هم از شیعیان واقعی را باید جدا بدانیم.

وی به دو ویژگی حاج قاسم اشاره کرد و رمز موفقیت ایشان را همین دو ویژگی دانست و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی سرباز رهبری بود و علرغم ارتباط نزدیک با امام خامنه ای دام عزه خودش را سرباز ایشان می دانست و رمز دوم موفقیت ایشان پرکاری بود به نحوی که کمتر از ۱۸ ساعت در روز کار نمی کرد و خواب ایشان هیچگاه خواب عمیق نبود بلکه چند ساعتی هم که می خوابیدند در اثناء کارها و به صورت چرت گونه بود.

برگزیدگان اولین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب تقدیر شدند.

در پایان این مراسم برگزیدگان هدایای خود را از دست مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات، فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج) و همچنین یکی از فرماندهان جبهه مقاومت دریافت کردند.

اثر برتر:

برگزیده برتر عباس خسروی (بخش ویژه وحدت اسلامی)

برگزیده برتر وجیهه عادلی (فرق و نحله های انحرافی)

برگزیده برتر مهدی درگاهی (مذاهب)

برگزیده برتر سید محمد حاجتی شورکی (ادیان)

اثر شایسته تقدیر:

برگزیده شایسته تقدیر ابراهیم قاسمی (مذاهب)

برگزیده شایسته تقدیر مرتضی کریمی (فرق و نحله های انحرافی)

برگزیده برتر سید حسن فاطمی (ادیان)

برگزیده شایسته تقدیر اسماعیل علی خانی (ادیان)

برگزیده شایسته تقدیر علی مصلح (ادیان)

برگزیده شایسته تقدیر ماموستا یحیی اسماعیلی (فرق و نحله های انحرافی)

برگزیده شایسته تقدیر مصطفی کاشانیان (فرق و نحله های انحرافی)

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر