logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۹۸۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه شورای اقامه نماز زنجان مطرح شد؛

وضعیت نامطلوب نمازخانه‌های بین راهی در استان زنجان

وضعیت-نامطلوب-نمازخانه‌های-بین-راهی-در-استان-زنجان
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: در حال حاضر وضعیت زیرساختی و نمازخانه‌های بین راهی استان زنجان مطلوب نیست.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام علی یوسفی امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان زنجان، اظهارداشت: ستاد اقامه نماز استان زنجان با همراهی دستگاه‌های اجرایی رتبه اول کشور را در زمینه تروبج فرهنگ‌ نماز و برنامه‌های فرهنگی در سال ۹۸ کسب کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های نماز امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت رسانه‌ای و فضای مجازی برگزار شد، افزود: ۱۵۰ قسمت برنامه رادیویی و تلویزیونی در سال جاری تولید شد.

این مسئول از برگزاری جشنواره به رنگ قنوت در زنجان خبرداد و گفت:  هفته آینده این جشنواره به پایان می‌رسد که در آخرین قسمت این جشنواره ، اجلاسیه نماز برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به تدوین کتاب‌های صوتی ویژه کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان در استان زنجان، ادامه داد: با پای کار آمدن مرکز تخصصی نماز قم ، فعالیت‌های نماز در استان‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

حجت‌الاسلام یوسفی برضرورت توجه دستگاه‌های فرهنگی به برنامه‌های نماز تاکید کرد و گفت: جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز سال ۱۴۰۰ به صورت ملی در زنجان با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است برنامه مشخصی از سوی شهرداری و شوراهای شهر برای حمایت از ترویج فرهنگ نماز در جامعه ارائه شده و ردیف بودجه‌ای به این امر اختصاص یابد.

این مسئول با بیان اینکه در برخی از شهرستان های استان وضعیت بخش نماز صفر است، ادامه داد: در این شهرستان‌ها برنامه جدی برای نماز و ترویج فرهنگ نمازخوانی برگزار نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به مشکلات ارائه حق ایاب و ذهاب ائمه جماعات مدارس، افزود: برای رفع این مشکل باید بودجه مناسبی در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام یوسفی بیان داشت:  به دلیل انتشار بیماری کرونا و تغییر وضعیت رنگ شهرها، برنامه خاصی از سوی ستاد کرونا برای برگزاری نماز جماعت در ادارات ارائه نشده است که این امر موجب سردرگمی ادارات در برگزاری نماز جماعت شده است.

وی با بیان اینکه برخی از ادارات حتی در شرایط قرمز هم نماز جماعت را برگزار کردند، ادامه داد: برخی از ادارات حتی در شرایط زرد هم در نمازخانه‌ها را قفل کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه در زمینه حل مشکلات نمازخانه‌های بین راهی اتفاقات خوبی افتاده است، افزود: اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم و برخی از سرویس‌های بهداشتی نیاز به تعمیر و بازسازی دارند اما مجتمع‌های جدیدالاحداث وضعیت بهتری دارند.

"محمد ربیع احمدخانی" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این جلسه، از برگزاری  اولین  جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز با عنوان معراج در زنجان خبرداد و گفت: این جشنواره یکی از برنامه‌های کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۷۰ برنامه در راستای کنگره 3535 شهید استان زنجان، یادآور شد: حدود یک میلیون نفر جامعه هدف جشنواره فرهنگی نماز هستند که به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این مسئول از آغاز این جشنواره از بهمن ماه خبرداد و گفت: این جشنواره خردادماه سال آینده برگزار و تولید آثار فاخر و ارزشمند با موضوع نماز و نیایش از مهمترین بخش‌های این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: جشنواره فرهنگی نماز در بخش‌های مجازی، ادبی و هنری برگزار می‌شود و تجلیل از فعالان عرصه نماز و تجلیل از آثار ارائه شده در زمینه جلوه‌های نماز در دوران دفاع مقدس از مهمترین بخش‌های این جشنواره محسوب می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر