logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۹۸۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اقتصادی استاندار زنجان به موج رسا خبر داد؛

توزیع گوشت قرمز یخ زده به تناسب نیاز بازار در استان زنجان/ تشدید برخورد با گرانفروشان

توزیع-گوشت-قرمز-یخ-زده-به-تناسب-نیاز-بازار-در-استان-زنجان-تشدید-برخورد-با-گرانفروشان
معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه گوشت یخ زده به تناسب نیاز بازار توزیع می‌شود گفت: گوشت یخ زده به اندازه کافی توسط شرکت پشتیبانی امور جهادکشاورزی استان ذخیره شده است.

محمدرضا آبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد توزیع گوشت یخ زده در بازار اظهار کرد: گوشت یخ زده به تناسب نیاز بازار از طریق عاملین و براساس قیمت تنظیم بازار کشوری توزیع می‌شود.

وی با تاکید براینکه مصرف گوشت قرمز دام سنگین در استان بالاتر از گوشت دام سبک است افزود: در استان زنجان متاسفانه در تولید گوشت دام سنگین کمبود داریم و بیشتر نیاز استان از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه تولید گوشت قرمز دام سبک در استان زنجان بالاتر از نیاز استان است اما به دلیل پایین بودن مصرف آن به سایر استانها صادر می‌شود تصریح کرد: در قبال آن دام سنگین از استان‌های همجوار مانند قزوین به استان زنجان وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع باعث شده وقتی قیمت دام زنده در سایر استانها افزایش می یابد موجب بالا رفتن قیمت گوشت قرمز در زنجان شود بیان کرد: تا امروز هم سعی کردیم قیمت گوشت در استان زنجان تحت تاثیر افزایش قیمت دام زنده در سایر استان‌ها نباشد.

آبی‌پور ابراز کرد: به اندازه کافی گوشت قرمز یخ زده در استان زنجان ذخیره داریم و در صورت کمبود آن در بازار بلافاصله نسبت به توزیع آن اقدام می‌شود.

وی همچنین به افزایش نظارت‌ در بازار به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ کالاهای اساسی عنوان کرد: تیم‌های بازرسی توسط فرمانداریها در تمامی شهرستانها تشکیل شده و بازار به صورت روزانه رصد می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار زنجان گفت: تیم‌های بازرسی متشکل از نمایندگان سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، بازرسین اصناف و بسیج اصناف جلوی افزایش بی‌رویه‌ قیمت‌ کالاهای اساسی را می‌گیرند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هم خوشبختانه کمبودی از کالاهای پرمصرف در استان زنجان نداریم و تدابیر لازم جهت تامین نیاز بازار انجام شده است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر