logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۹۷۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد؛

اعطای 275 میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی روستایی در زنجان

اعطای-275-میلیارد-ریال-تسهیلات-برای-ساخت-و-تکمیل-واحدهای-مسکونی-روستایی-در-زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از اعطای تسهیلات بلاعوض به میزان 275 میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل واحد های مسکونی روستایی در استان زنجان در سال جاری خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان زنجان، رضا خواجه‌ای با بیان اینکه، از ابتدای سال جاری به میزان 275 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی روستایی پرداخت شده است، اظهار کرد: از این میزان 216 میلیارد ریال مربوط به تفاهم نامه بین سازمان برنامه و بودجه،استانداری زنجان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت 2000 واحد مسکن محرومین می باشد.

وی ادامه داد: این نهاد برای ساخت مسکن روستایی ایتام، خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر و همچنین تکمیل واحدهای نیمه تمام، تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند.

خواجه ای همچنین به اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی با کارمزد 5 درصد تا سقف 50 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25000 نفر نیز اشاره کرد و گفت: با شناسایی مناطق کم برخوردار وبرنامه ریزی مناسب می توان روند رو به رشدی را در ارائه تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی دنبال کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان میانگین مقاوم سازی مسکن های روستایی در کشور را 41 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: زنجان از حیث مقاوم سازی مسکن های روستایی جزو استان های پیشرو کشور محسوب می شود به طوری که در این زمینه 12 درصد از متوسط کشوری جلوتر است.

وی با بیان اینکه، نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی از اهداف اصلی این نهاد انقلابی است، تاکید کرد: مهندسان نقش و مسوولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند.

خواجه ای از فعالیت 134 ناظر نظام فنی روستایی در این استان جهت نظارت بر ساخت و ساز های روستایی خبر داد و افزود: هم اکنون 15دفتر فنی و مهندسی نیز جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر