logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۹۷۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان:

قیمت مصوب برای لوازم یدکی خودرو وجود ندارد/ عامل عمده افزایش قیمت شوینده‌ها افزایش قیمت مواد اولیه است

قیمت-مصوب-برای-لوازم-یدکی-خودرو-وجود-ندارد-عامل-عمده-افزایش-قیمت-شوینده‌ها-افزایش-قیمت-مواد-اولیه-است
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو را غیرمنطقی عنوان کرد و گفت: متاسفانه قیمت مصوب برای لوازم یدکی وجود ندارد.

اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; به وضعیت نابسامان بازار لوازم یدکی خودرو در کشور و به تبع آن در استان زنجان اشاره و اظهار کرد: متاسفانه لوازم یدکی به شدت افزایش یافته و در استان نیز نسبت به این موضوع تمرکز شده اما از استان اقدام موثری برای کنترل قیمت‌ها نمی‌توان انجام داد.

وی افزود: در استان زنجان بازرسی‌ از صنف‌های فعال در حوزه خودرو زیر ذره بین هستند اما گرانی قطعات خودرو از مبدا است و باید جلوگیری از افزایش قیمت‌ها از مبدا اتفاق بیفتد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان با تاکید براینکه تنها نظارتی که در استان می‌توان برای این حوزه انجام داد کنترل فاکتورهای خرید قطعات است که این امر به صورت مستمر انجام می شود عنوان کرد: علاوه بر آن جلوگیری از فروش لوازم یدکی تقلبی، قاچاق و غیراستاندارد نیز به جد در دستور کار بازرسان قرار دارد و اگر صنفی این تخلفات را انجام دهد قطعا بدون اغماض به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد چرا که در گذشته نیز اخطار لازم به همه واحدهای صنفی فعال در این حوزه داده شده است.

وی با تاکید براینکه بازار خودرو وضعیت مطلوبی ندارد و قیمت خودرو به شدت افزایش یافته است ادامه داد: لوازم یدکی نیز متاثر از افزایش قیمت خودرو روند صعودی به خود گرفته است.

مسلمی خاطر نشان کرد: لوازم یدکی عمدتا از سایر استانها به ویژه از استان تهران وارد زنجان می‌شود و این موضوع را هم قبول داریم که افزایش قیمت‌ها کاملا غیرمنطقی است.

وی ابراز کرد: در حوزه ارائه کالاهای غیراستاندارد و تقلبی در دو، سه ماه گذشته حدود ۴۵ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی استان زنجان معرفی شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان گفت: قیمت مصوب برای لوازم یدکی وجود ندارد و تنوع قطعات نیز بالا بوده بنابراین تنها ابزاری که برای کنترل قیمت‌ها وجود دارد فاکتورهای خرید است.

وی در ادامه به علت نوسانات قیمت شوینده اشاره و بیان کرد: متاسفانه افزایش قیمت مواد اولیه شوینده‌ها باعث افزایش قیمت‌ها در بازار شده است.

مسلمی تصریح کرد: نرخ اقلامی که از پتروشیمی خریداری می‌شود افزایش چشمگیری داشته و قیمت مواد پلیمری هم گرانتر از قبل شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه افزایش هزینه‌های حمل و نقل نیز بر قیمت افزایش قیمت‌ مواد شوینده‌ها تاثیر گذاشته است افزود: هزینه‌های حمل و نقل امسال در سه مرحله افزایش یافته است که این موضوع بر قیمت برخی از کالاها از جمله مواد شوینده‌ها تاثیر گذاشته است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر