logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۹۶۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیات کشتی استان زنجان:

مجوز فعالیت کُشتی فقط برای تیم‌های منتخب صادر شده است/ برگزاری دوره آموزشی داوری درجه 3 کشتی در زنجان

مجوز-فعالیت-کُشتی-فقط-برای-تیم‌های-منتخب-صادر-شده-است-برگزاری-دوره-آموزشی-داوری-درجه-3-کشتی-در-زنجان
رئیس هیات کشتی استان زنجان با اشاره به برنامه‌های این هیات تا قبل از پایان سال جاری گفت: دوره استاژ (داوری درجه 3 ملی کُشتی) از 12 تا 15 اسفندماه به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.

عباس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مجوز برگزاری دوره آموزشی داوری درجه 3 ملی کُشتی (استاژ) اخذ شده و این مهم به مدت 4 روز از 12 تا 15 اسفندماه سال جاری در زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره به صورت استانی است، خاطرنشان کرد: در صورت استقبال کم شرکت‌کنندگان، احتمال دارد که طی فراخوان از استان‌های همدان، قزوین، آذربایجان شرقی و غربی هم شرکت‌کننده داشته باشیم.

محمدی، مسابقات کشتی آلیش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را برنامه بعدی هیات اعلم کرد و گفت: 5 نفر از بانوان زنجانی در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

رئیس هیات کشتی استان زنجان با بیان اینکه این مسابقات طی روزهای 2 و 3 اسفندماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مسابقات کشتی آلیش بانوان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی به صورت همزمان و متمرکز در تهران برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بانوان زنجانی در وزن‌های 75 ، 70 ، 65 ، 60 و 55 کیلوگرم در این مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.

محمدی با بیان اینکه متاسفانه مجوز فعالیت باشگاه‌ها به صورت کامل صادر نشده است، گفت: در رشته کُشتی فقط مجوز تمرین به تیم‌های منتخب استان صادر شده که در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فقط کشتی در بین تمام رشته‌های ورزشی مستثنی شده است، اظهار کرد: دلیل این امر این است که کشتی، رشته درگیر (کُنتاکتی) است.

رئیس هیات کشتی استان زنجان خاطرنشان کرد: فعالیت کشتی در حالی ممنوع شده که حتی استخرهای شنا نیز بازگشایی شده‌اند اما اجازه فعالیت به کشتی داده نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در فروردین‌ماه 1400 و همچنین کشتی آلیش بانوان در هفته اول اسفندماه در تهران فقط به این تیم‌های منتخب، اجازه فعالیت داده شده است.

محمدی با اشاره به محدودیت‌های ابلاغی برای این تیم‌ها اظهار داشت: تیم‌های منتخب نیز با حداکثر 10 ورزشکار و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند تمرین کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم با پیگیری‌های لازم، مجوز فعالیت برای تمام ورزشکاران کشتی استان صادر شود تا خلاء تعطیلی فعالیت‌ها طی یک سال گذشته جبران شود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر