logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان:

هزينه هاي اجتماعي حوادث غير ايمن سنگين ‌تر از هزينه هاي مالي است/ شبكه هاي توزيع برق هوشمندسازي مدرن می شود

هزينه-هاي-اجتماعي-حوادث-غير-ايمن-سنگين-‌تر-از-هزينه-هاي-مالي-است-شبكه-هاي-توزيع-برق-هوشمندسازي-مدرن-می-شود

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان گفت: هزينه هاي اجتماعي و خانوادگي حوادث غير ايمن سنگين ‌تر از هزينه هاي مالي است.

به گزارش موج رسا; طي مراسمي با حضور مديرعامل، معاونين و مديران اجرايي شركت توزیع نیروی برق استان زنجان؛ از پرسنل و پيمانكاراني كه در سال گذشته اصول ايمني برق در محيط كار را به خوبي رعايت كرده و مرداني كه در شرايط سخت برف وكولاك مناطق صعب العبور در زنجان و گيلان  نسبت به رفع سريع خاموشي برق همت گمارده بودند و نيز موجبات پايداري مطمئن شبكه هاي برق زنجان را فراهم نموده بودند  با اهداء لوح سپاس تجليل شدند.

"عادل كاظمي" مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان با اشاره به اجراي مناسب آئين نامه هاي تنبيه و تشويق رعايت نكات ايمني دربرق و نيز چارچوب تدوين ساختار سيستمي در حوزه ايمني و مديريت بحران كه زيرمجموعه ي معاونت بهره برداري وديسپاچينگ است، را خوب ارزيابي كرد و گفت: لازم است مدیران و پرسنل واحدهاي عملياتي به اهمیت و ارزش ايمني در كار پی ببرند. وی ادامه داد: زیان های ناشی از حوادث برق و منجر به فوت يا جرح، بخشي مربوط به مسائل مالي است ولي در بروز آسيب هاي اجتماعي و خانوادگي تاثير جبران ناپذيري دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد:  از همه مهمتر بايد به ارزش و منزلت عامل انسانی و سلامت او توجه شود.

 وي خاطر نشان كرد: در سالي كه گذشت با آموزش و بازديد هاي مستمر همكاران حوزه بهره برداري شاهد حوادث سنگيني نبوديم و لازم است بيش از گذشته مدیریتِ عملكرد پرسنل و محیط کار را سرلوحه فعاليت هاي شركت قراردهيم.

وي ضمن قدرداني از عملكرد مناسب حوزه پدافند غيرعامل و مديريت بحران در اصلاح و ساماندهي شبكه هاي توزيع برق به منظور پيشگري از وقوع خاموشي و آسيب به تاسيسات توزيع برق استان در شرايط نامساعد جوي، گفت: چنانچه فعاليت همكاران در استحكام و ساماندهي شبكه هاي برق طي سال هاي اخير اتفاق نمي افتاد، در بحران برف و كولاك سال95 شايد ما نيز جزو  مناطقي از كشور بوديم كه دچار خاموشي هاي وسيع مي شديم و جا دارد از عملكرد شايسته پرسنل امورهاي اجرايي درحوزه بهره برداري قدرداني كنم.  

وي افزود:آرمان و برنامه هاي آتي شركت بهره مندي از فناوري هاي روز دنيا در حوزه هوشمندسازي شبكه هاي توزيع برق و استفاده از تجهيزات خط گرم خطوط هوايي 20كيلوولت به منظور كاهش چشمگير قطعي برق به ازاي هرمشترك در سال است .

در ادامه دولتياري معاون بهره برداري وديسپاچينگ به ارائه عملكرد حوزه هاي ايمني و پدافند غيرعامل طي سال هاي متوالي پرداخت و گفت: از جمله فعاليت هاي حوزه ايمني در سال گذشته ايجاد شاخص هايي براي كنترل اقدامات ايمني بر اساس OHSAS  و نظارت بر روند اجراي آن،  نظارت عاليه بر عملكرد ايمني و حريم باني با برنامه ريزي دقيق است.

وی افزود: ثبت تمامي اقدامات در محيط شيرپوينت وداشبرد مديريتي، شناسايي مخاطرات و ريسك هاي موجود در سازمان و ارزيابي ريسك، تجزيه و تحليل حوادث و ارائه راهكار براي پيشگيري و ايجاد نظام ايمني ( ضابطين ، كارشناسان، رابطين ) است كه از طريق پايش مستمر گروه ايمني امروز شاهد تجليل از مرداني هستيم كه اصول ونكات مهم ايمني در كار را به نحو خوبي رعايت كرده اند.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه استان زنجان در مسير گسل‌هاي زلزله خيز سلطانيه و رودبار واقع شده وداراي چندين رودخانه دائم و فصلي وهمچنين در معرض بارش برف و كولاك سنگين و طوفان است، فعاليت هاي حوزه پدافند غيرعامل به منظور مقابله با حوادث غيرمترقبه در قالب برنامه هاي مدون اجرا مي شود.

گفتني است در اين مراسم  60 تن از پرسنل و پيمانكاران  امورهاي 10 گانه تابعه شركت توزيع نيروي برق استان زنجان و معاونت بهره برداري وديسپاچينگ  كه در سال گذشته طبق ارزيابي هاي صورت گرفته جزو مردان ايمن و مردان كار در شرايط سخت وبحراني بودند مورد تقدير قرار گرفتند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر