logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۹۶۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

بدنبال افزایش تعاملات تجاری با کشورهای عراق، ارمنستان و آذربایجان هستیم

بدنبال-افزایش-تعاملات-تجاری-با-کشورهای-عراق،-ارمنستان-و-آذربایجان-هستیم
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به افزایش تعاملات تجاری با کشورهای عراق، ارمنستان و آذربایجان گفت: دعوت از سفیر ارمنستان به استان زنجان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش موج رسا; علی یگانه فرد امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در مورد اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد ارتباط تجاری بازرگانان زنجان با تجار عراقی در کربلا اظهار کرد: از طرف استاندار کربلا همکاری خوبی در خصوص افزایش همکاری تجار ایرانی با کربلا انجام شده است.

وی با بیان اینکه دعوت از استاندار کربلا به زنجان را برنامه‌ریزی کردیم و این اتفاق در صورت موافقت استانداری اتفاق می‌افتد تصریح کرد: استاندار کربلا همراه با یک هیئت تجاری به استان زنجان می‌آیند و این می‌تواند نوید خوبی برای زنجان به منظور افزایش تعاملات تجاری باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان  ابراز کرد: در کنار اتفاقات سیاسی منطقه فرصت خوبی برای کشورمان است تا با کشور ارمنستان و همچنین مناطق آزاد شده آذربایجان روابط تجاری برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستان دعوت از سفیر ارمنستان به استان زنجان برنامه‌ریزی کردیم گفت: از استانداری انتظار داریم برای هفته اول و دوم اسفند ماه زمانی تعیین شود تا سفیر ارمنستان در استان زنجان حضور یابد.

یگانه فرد با اشاره به اینکه در کنار این برنامه‌ها در تلاش هستیم یک هیئت تجاری از استان زنجان به ارمنستان داشته باشیم گفت: در تلاش هستیم هر دو این برنامه‌ها در اسفندماه امسال محقق شود.

وی با بیان اینکه در بحث مناطق آزاد شده قره باغ آذربایجان نیز از طرف وزارت کشور ماموریتی به استاندار آذربایجان شرقی داده شده که با همکاری استان‌های شمالغرب توسعه تجارت با کشور آذربایجان اقدام کنند افزود: در این مورد هم موضع استان اعلام شود تا بتوانیم از فرصت ایجاد شده استفاده لازم را برای استان داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بیان کرد: گزارش پایش محیط کسب و کار در فصل پاییز منتشر شده که در این پایش استان زنجان با شاخص 5.15 در بین 31 استان رتبه دوم را کسب کرد.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت استان زنجان در بخش پایش 88 درصد بود در حالی که این میزان در کل کشور 57 درصد است عنوان کرد: در مجموع مشارکت استان زنجان در این حوزه رضایت بخش بود.

یگانه فرد همچنین به وضعیت برق و الکترونیک استان زنجان اشاره و عنوان کرد: این موضوع را در استان زنجان مورد بررسی قرار دادیم.

وی با تاکید براینکه از 65 واحد فعال در حوزه برق و الکترونیک استان حدود 5 هزار و 350 نفر شاغل هستند ادامه داد: این واحدها حدود 29 نوع محصول در استان تولید می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بیان کرد: در سه سال گذشته میزان صادرات این واحدها حدود 17.5 میلیارد دلار بوده که سهم این حوزه در صادرات استان حدود 9 درصد است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم 10 درصد نیاز وارداتی کشورهای پیشنهاد شده در ذیل نقشه راه صادراتی را تامین کنیم این مبلغ به 50 میلیون دلار افزایش می‌یابد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر