logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۹۶۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

تجمعات اعتراضی تعاونی علوم پزشکی زنجان توسط افراد غیرعضو، مدیریت می‌شود

تجمعات-اعتراضی-تعاونی-علوم-پزشکی-زنجان-توسط-افراد-غیرعضو،-مدیریت-می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در خصوص تجمعات اعتراضی مربوط به شرکت تعاونی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: این تجمعات توسط افرادی مدیریت می‌شود که عضو تعاونی نبوده و مشخص نیست که چه اهدافی را دنبال می‌کنند.

به گزارش موج رسا; محمدرضا یوسفی در هشتمین جلسه شورای مسکن استان زنجان با بیان اینکه زمین‌های تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان در مجموع 1500 واحد را شامل می‌شود، اظهار داشت: 260 واحد مربوط به تعاونی راه‌آهن بوده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به 1240 واحد باقی‌مانده، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این پروژه، سالیان سال (از سال 1381) تعطیل بود و به شکل اسکلت مانده بود با مساعدت استاندار، فعال شده و در حال اتمام است.

یوسفی با بیان اینکه اکثر واحدهای تعاونی علوم پزشکی زنجان آماده تحویل است، افزود: متاسفانه تعدادی که هم عضو شرکت تعاونی نبوده و هم قبلاً واحد دریافت کرده‌اند و شرکت تعاونی هیچ تعهدی نسبت به آن‌ها ندارد، تجمعات را مدیریت می‌کنند و مشخص نیست چه اهدافی را دنبال می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه عده‌ای بهانه کرده و می‌گویند که از اعضای ذی‌نفع در زمین‌های خارج از محدوده هستند، گفت: این در حالی است که هرگونه واگذاری زمین به شرکت‌های تعاونی مسکن ممنوع است اما تعدادی از تعاونی‌ها زمین‌هایی خارج از محدوده را خریده‌اند و امروز با مشکل قانونی مواجه شده‌اند که تعدادی از این زمین‌ها نیز مربوط به تعاونی علوم پزشکی است.

وی افزود: با وجود اینکه به این افراد و تعاونی گفته شده که زمین‌ها قابلیت واگذاری ندارند اما متاسفانه تجمعاتی انجام می‌شود ضمن اینکه برخی مشکلات تعاونی‌ها نیز به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباطی نداشته و مربوط به سایر شرکت‌های خدمات‌رسان است اما تا جایی که بتوانیم برای حل مشکل آن‌ها کمک می‌کنیم.

یوسفی با اشاره به پروژه 166 واحدی فراز مربوط به تعاونی فرهنگیان اظهار داشت: این پروژه از سال 1396 آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال آینده تحویل داده شود.

وی در خصوص پروژه 204 واحدی مجتمع باران مربوط به شرکت تعاونی آبفا نیز خاطرنشان کرد: هیات‌مدیره جدید این تعاونی آغاز به کار کرده و تعاونی، مشکل حقوقی داشت که نمی‌توانستند از منابع استفاده کنند اما با مساعدت بانک مسکن 20 میلیارد تومان، نقدینگی تامین شد مشروط به اینکه مجوز برداشت‌ها در اختیار هیات‌مدیره جدید باشد.

فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به پایان فصل زمستان و آغاز فصل کاری، انتظار از مجموعه مدیران این است که به صورت عملیاتی نسبت به اجرای طرح اقدام ملی مسکن، رفع مشکلات تعاونی‌ها و سایر پروژه‌های عمرانی در سطح استان وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه ورود میدانی مدیران در بخش تولید سبب شد تا زنجان در این حوزه در سطح ملی مطرح شود و واحدهایی به بهره‌برداری برساند که بعضی از آن‌ها تا 70 درصد نیاز کشور را تامین می‌کنند، اظهار داشت: این واحدها به اندازه‌ای اهمیت داشتند که یک روز از برنامه رئیس‌جمهوری محترم برای افتتاح این واحدها اختصاص یافت.

حقیقی خاطرنشان کرد: این واحدها از سال 94 تا 97 دارای 30 درصد پیشرفت بودند و 70 درصد کار طی 2 سال گذشته انجام شد ضمن اینکه تسهیلات بانکی این واحدها نیز از 8094 میلیارد تومان به 16600 میلیارد تومان افزایش یافت.

استاندار زنجان با بیان اینکه بعصی از کارها را از پشت میز نمی‌توان انجام داد، گفت: اگر در حوزه عمرانی نیز اقدامات میدانی و عملیاتی انجام شود مانند حوزه تولید، مطرح می‌شویم و توفیقاتی حاصل می‌شود.

وی با اشاره به کمیته‌های 4 گانه شورای مسکن استان اظهار داشت: علت به وجود آمدن مشکلات تعاونی‌ها و عدم تامین برخی نیازها در طرح اقدام ملی مسکن این است که جلسات این کمیته‌ها به طور منظم تشکیل نمی‌شود.

حقیقی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات کمیته‌ها و ورود میدانی مدیران به حل مشکلات خاطرنشان کرد: وظیفه ما خدمت به مردم است اما با افرادی که بازار سیاه در حوزه مسکن ایجاد می‌کنند به شدت برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: مشکلاتی که امروز در حوزه تعاونی‌های مسکن به وجود آمده به دلیل همین تخلفات بوده و افراد فرصت‌طلب و سودجود عامل ایجاد تجمعات هستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه از همین ابتدای کار نباید اجازه سوءاستفاده به افراد سودجو داده شود، گفت: فساد و رانت از آنجایی آغاز می شود که در همان ابتدا یک فرد با دریافت مبلغ کمی، امتیاز خود را واگذار می‌کند و در ادامه مشکلات به وجود می‌آید در حالی که هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن این است که با ارائه تسهیلات و با هزینه پایین، واحدهایی برای مردم ساخته شود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر