logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۹۶۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی:

فروش نفت در لایحه جدید دولت کاهش یافته است/ بهبود کسری تراز عملیاتی

فروش-نفت-در-لایحه-جدید-دولت-کاهش-یافته-است-بهبود-کسری-تراز-عملیاتی
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه جدید دولت حدود 30 تا 40 درصد نسبت به لایحه گذشته بهبود یافته است.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه 1400 از سوی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اصلاحیه بودجه 100 درصد اتفاق نیفتاده است اما کارهای خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه قبل میزان فروش نفت 2.3 میلیون بشکه تعیین شده بود که از دید کمیسیون تلفیق این عدد بزرگ می‌توانست مشکلاتی را به وجود آورده و موجب وابستگی بیش از اندازه کشور به نفت شود، افزود: در لایحه جدید دولت عدد 1.5 میلیون را پیشنهاد داده است که مورد تایید کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بود.

این مسئول یکی از ایرادات لایحه بودجه قبل را تراز عملیاتی منفی عنوان کرد و گفت: در لایحه جدید این تراز 20 درصد بهبود یافته است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه جدید تراز عملیاتی از 362 به 285 کاهش یافته است، ادامه داد: تراز عملیاتی حدود 50 هزار میلیارد تومان بهتر و درآمدها افزایش و میزان ارواق کمتر شده است.

طاهری با بیان اینکه از سوی دولت قدم‌های خوبی برای اصلاح بودجه برداشته شده است، گفت: لایحه بودجه جدید نسبت به قبلی تا 40 درصد بهبود یافته است.

وی یادآور شد: برخی از بندهای بودجه با توجه به شرایط کشور امکان اصلاح نداشت اما لایحه بودجه جدید نسبت به بودجه قبل، از آسیب‌های اولیه کمتری برخوردار است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارز 4 هزار و 200 تومانی نیز گفت: تغییری در این بند بودجه داده نشده است اما دولت حکم آورده است که بخش یا تمام آن به ارز تک نرخی  تا شش ماه آینده تبدیل شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر