logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۹۶۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در کمیته مشارکت‌های مردمی استان زنجان مطرح شد؛

اجرای 21 طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زنجان

اجرای-21-طرح-پیشگیری-از-آسیب‌های-اجتماعی-در-زنجان
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: 21 طرح به دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از سوی سمن‌ها ارائه شده است که این طرح‌ها اجرایی می‌شود.

به گزارش موج رسا; فاطمه رضایی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان، امروز در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی استان زنجان اظهارداشت: طرح یاریگران زندگی در سال گذشته در ۲۰ درصد مدارس استان زنجان به صورت حضوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا برگزاری جلسات حضوری متوقف شد، افزود: اما از ابتدای مهرماه امسال برگزاری این جلسات پیگیری شد. 

این مسئول بیان داشت: با توجه به این شرایط این طرح در شبکه شاد اجرایی شد که زنجان در اجرای آن رتبه چهارم را کسب کرد. 

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به حمایت از سمن‌های فعال در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: در بین سمن‌های استان زنجان فراخوانی برای ارائه طرح‌های پیشگیری از اعتیاد ارائه شد. 

رضایی خاطرنشان کرد: ۲۱ طرح به دبیرخانه واصل شد و با بررسی‌های انجام شده طرح‌های همراه انتخاب و مبالغ با توجه به اعتبارات استانی اختصاص یافت. 

وی گفت: در حوزه سمن‌ها ستاد پیشگیری از اعتیاد ۶۳۰ میلیون ریال برای حمایت اختصاص داده است که با سطح بندی سمن‌ها این اعتبارات اختصاص می‌یابد. 

محمدی کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: طرح توانمند سازی و آموزش‌های خود مراقبتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بیش از ۵۰۰ مدرسه استان زنجان اجرایی شده است. 

وی ادامه داد: فرخوان جشنواره نوجوان سالم به منظور پیشگیری از اعتیاد، خشونت و سبک زندگی سالم ارائه شد که مراسم آن در هفته مبارزه با اعتیاد در هفته آخر آبان ماه به صورت وبینار آموزشی در شبکه شاد برای دانش‌آموزان برگزار شده است. 

این مسئول با اشاره به اجرای طرح مدیریت مورد در ۸۰ مدرسه استان زنجان در خصوس آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و ارجاع دانش‌آموران مشکل‌دار به ارگان‌ها برای دریافت خدمات از جمله اقدامات انجام شده است. 

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: طرح نماد در ۲۸۵ مدرسه ناحیه ۲ آموزش و پرورش استان زنجان به منظور دریافت مهارت‌های دهگانه در بستر شبکه شاد در ساعات دروس دانش‌آموزان برگزار شده است. 

محمدی از اجرای طرح یاریگران زندگی در ۵۴۰ آموزشگاه خبرداد و افزود: این طرح در ۳۰ درصد مدارس استان زنجان در دو فاز اجرایی می‌شود که فاز اول بیشتر مسئله آموزش مطرح است. 

وی گفت: در فاز دوم دانش‌آموزان با تشکیل گروه مشکلات مدرسه را احصا کرده و مشکلات اولویت‌دار را انتخاب و راهکارها را برای طرح ارائه می‌کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر