logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۹۶۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

مشکلات اقتصادی مردم را رنج می‌دهد/ دولت و شخص رئیس جمهور باید پاسخگو باشند

مشکلات-اقتصادی-مردم-را-رنج-می‌دهد-دولت-و-شخص-رئیس-جمهور-باید-پاسخگو-باشند
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید نسبت به گرانی‌ها پاسخ دهد گفت: مشکلات اقتصاد مردم را رنج می‌دهد.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در تمامی جوامع به ویژه در جامعه اسلامی مسئولین باید خودشان را برای راهنمایی و ارشاد مردم آماده کنند و اگر خطایی هم از کسی صورت بگیرد، این مسئولان هستند که باید در امر به معروف پای کار باشند اظهار کرد:  یک مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موقعیتی را در اختیار می‌گیرد نباید در برابر انتقادات ناراحت شود.

وی با اشاره به اینکه ما نیز قائل به این هستیم که انتقادات هم باید بر پایه اخلاقی و علمی باشد عنوان کرد: مسئول ارشد اجرایی حق ندارد در برابر انتقادات رفتارهای زننده‌ای داشته باشد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: آن چیزی که در مجلس دنبال آن هستیم توانمندسازی دولت است و خواست مجلس حل مشکلات توسط دولت است.

وی با تاکید براینکه در مجموع سوال مجلس از دولت این است که دولت در دوره سکانداری اداره کشور که از قدرت و امکانات لازم برخوردار بوده و بودجه را در اختیار داشته نسبت به وضعیت معیشتی مردم چه اقدامی کرده است گفت: قبول داریم که در بخش‌هایی مشکلات وجود دارد اما در جاهایی هم که دولت در اختیار دارد نسبت به اصلاح وضعیت معیشتی مردم اقدامی انجام نشده است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه امروز شاهد وضعیت نامناسب اقتصادی در جامعه هستیم ابراز کرد: سوء مدیریت‌ها، بی‌نظمی‌ها، نامناسب بودن شرایط اقتصادی و معیشتی مردم مهمترین موضوعی است که امروز شاهد آن هستیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید به سمتی که نقش بسیار کلیدی در حل مشکلات مردم ندارد، برویم افزود: حق مردم نباید ضایع شود.

وی با تاکید براینکه مشکل عمده‌ای که مردم را رنج می‌دهد، مشکلات اقتصادی است اظهار کرد: عمده تلاش ما این است که دولت را در حل مشکلات مردم به ویژه اقتصادی کمک کنیم و دولت در اشتباه است یعنی به جای پاسخگویی نسبت به عملکردش به سمت حاشیه سازی می‌رود.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه بهترین راهکار این است که در برابر مردم متدین و انقلابی ایران سر تواضع خم کرده و از مردم عذر خواهی کند گفت: اگر مردم هم عذر خواهی حقیقی دولت را ببیند قطعا کمی از ناراحتی‌هایشان کم می‌شود.

وی با بیان اینکه به جای این نوع حاشیه سازی هایی که طرفداران دولت هم انجام می‌دهند باید این واقعیت را بپذیریم که اگر مسئولی قصور و خطایی داشته باشد موظف است از مردم عذر خواهی کند خاطرنشان کرد: در هر صورت خواسته و ناخواسته حق مردم تضییع شده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت تعهد کرده بود مشکلات را حل می‌کند و حالا که نتوانسته کاری از پیش ببرد حداقل باید از مردم عذرخواهی کند افزود: بعضی از قوانین مصوب شده و رئیس جمهور موظف به اجرای آن بوده اما رئیس جمهور انجام نداده و مجلس نیز پیگیر آن است که چرا نسبت به اجرای آن اقدامی نشده و قوانین را اجرا نکرده است.

وی با تاکید براینکه دولت باید نسبت به افزایش قیمت خودرو، مسکن و دارو که هر روز در حال افزایش است پاسخ دهد گفت: دولت به جای پاسخ به این سوالات به دنبال حاشیه سازی است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر