logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۹۶۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

ثبت واکسن‌های کرونا در سامانه «تیتک»

ثبت-واکسن‌های-کرونا-در-سامانه-«تیتک»
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تمام واکسن‌های کرونا از مبدأ تا مقصد قابل رصد و رهگیری هستند و امکان قاچاق معکوس واکسن‌های کرونا وجود ندارد.

به گزارش موج رسا; کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره نحوه توزیع واکسن کرونا توضیح داد: توزیع واکسن‌های کرونای وارداتی همچون سایر کالا‌های سلامت‎‌محور از طریق سامانه «تیتک» خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام واکسن‌ها پس از ورود به کشور شناسه تیتک دریافت خواهند کرد افزود: با توجه به این که تیتک، سامانه رهگیری است، هر کالای سلامت‌محوری که وارد می‌شود، دارای کد تیتک خواهد بود و رهگیری کالا‌ها از طریق آن کد میسر می‌شود، واکسن‌ها پس از شماره‌گذاری در سامانه از طریق خانه‌های بهداشت به دست گروه‌های هدف خواهد رسید.

جهانپور در پاسخ به این پرسش که آیا با این روش امکان قاچاق معکوس واکسن‌ها وجود خواهد داشت یا خیر تاکید کرد: زمانی که هر واحد واکسن کرونا وارد می‌شود، کد اختصاصی تیتک دریافت می‌کند که به صورت برچسب بر روی آن مندرج خواهد بود؛ بنابراین واکسن از طریق هر سامانه‌ای بخواهد وارد شود، قابل اتصال به تیتک است و از این طریق رهگیری می‌شود. از این رو تمام واکسن‌ها از مبدا تا مقصد قابل رصد و رهگیری هستند و امکان قاچاق معکوس واکسن‌های کرونا وجود ندارد./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر