logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۹۶۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان:

قوانین فرش دستبافت نیازمند بازنگری جدی است

قوانین-فرش-دستبافت-نیازمند-بازنگری-جدی-است
معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان گفت: ضروری است مجلس شورای اسلامی نسبت به بازنگری قوانین فرش اقدام کند تا مشکلات این بخش در حوزه‌‌های مختلف حل شود.

به گزارش موج رسا; محمدرضا آبی‌پور امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان اظهارداشت: استان زنجان در عرصه های مختلف دارای توفیقات بیشماری است که باید این توفیقات از سوی مسئولان به  مردم بیان شود.

وی با بیان اینکه زنجان در زمینه اقدامات و توفیقات جزو ۵ تا ۱۰ استان برتر کشور محسوب می‌شود، افزود: این توفیقات کمتر به گوش مردم استان رسیده است.

این مسئول با اشاره به افتتاح 5 پروژه اقتصادی استان زنجان در روز ۱۶ بهمن با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزار و 800 نفر، ادامه داد: این طرح‌ها با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

 معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به فعالیت دو اتحادیه مهم و قوی در زمینه فرش در استان زنجان، گفت: متاسفانه پرداخت بیمه به افرادی که حتی فرشبافی نمی کردند در استان عرف شده بود که جلوی این کار گرفته شده است.

آبی‌پور صدور بدون نظارت دفترچه‌های بیمه فرشبافی را یکی از دلایل مشکلات در این زمینه عنوان کرد و افزود: ضروری است فرشبافان واقعی شناسایی شده و بیمه فقط به این افراد دارای دار قالی اختصاص یابد.

وی گفت: ضروری است اتحادیه‌ها اعضای اصلی خود را شناسایی کرده و نسبت به بیمه فرشبافان واقعی اقدام کنند.

این مسئول تصریح کرد: ورود نیروی کار جدید در کار فرش بافی نیازمند آموزش که باید فنی‌و‌حرفه‌ای استان در این زمینه پیشگام باشد.

 معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به شرایط تحریم و ایجاد مشکلات برای صنعت فرش، خاطرنشان کرد: وظایف مجلس بازنگری قوانین است که در خصوص فرش هنوز این قوانین بازنگری نشده است.

آبی‌پور با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه تامین مواد اولیه فرش، بیان داشت: مصوبات مجلس در این زمینه بازنگری نشده است تا مشکلات این حوزه حل شود.

وی تصریح کرد: ضروری است مجلس شورای اسلامی نسبت به بازنگری قوانین فرش اقدام کند تا مشکلات این بخش در حوزه‌‌های مختلف حل شود.

 این مسئول ادامه داد: در ۱۰ ساله اخیر به دلیل عدم اصلاح قوانین مشکلاتی وجود دارد که باید این مشکلات حل شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر