logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۹۶۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان مطرح شد؛

تشکیل گروه کاری فرش دستبافت در زنجان

تشکیل-گروه-کاری-فرش-دستبافت-در-زنجان
معاون بازرگانی سازمان صمت استان زنجان گفت: به دلیل پایین بودن دستمزد، کاهش جمعیت خانوار، نگاه منفی به شغل قالیبافی، مورد استقبال نسل جدید نیست.

به گزارش موج رسا; حسین اشرفی معاون دفتر امور هماهنگی اقتصادی استان زنجان در  جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان، اظهارداشت: تشکیل کمیته فرش دستبافت زیر مجموعه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مورد توجه بوده و در استان نیز این کمیته در قالب گروه کاری تشکیل می‌شود.

وی افزود: به منظور برنامه‌ریزی، سیاستگذاری، هدایت و حمایت و نظارت برای حفظ جایگاه فرش دستباف در بازارهای جهانی این گروه کاری در استان‌ها تشکیل می‌شود.

امیر علی "مسیبی"معاون بازرگانی سازمان صمت استان زنجان در ادامه این جلسه بیان داشت: بررسی مشکلات فرش در حوزه تولید، بازرگانی، صادرات، نیروی انسانی و پیگیری مطالبات فعالان حوزه از مهمترین اهداف تشکیل این گروه کاری محسوب می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد دارهای قالیبافی استان زنجان در منازل بوده به دلیل پایین بودن دستمزد، کاهش جمعیت خانوار، نگاه منفی به شغل قالیبافی، مورد استقبال نسل جدید نیست.

این مسئول یادآور شد: به دلیل عدم اختصاص اعتبار امکان اضافه کردن افراد برای بیمه وجود ندارد و نبود مواد اولیه و کاش قدرت خرید مصرف‌کنندگان، از مشکلات در این زمینه است.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان زنجان از صدور ۲۱۲ فقره مجوز برای کارگاهی و غیر کارگاهی برای فرشبافی در زنجان خبرداد و گفت: پایانه صادرات فرش دستباف استان افتتاح شده است.

مسیبی برضرورت ارائه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای صنفی عرضه مواد اولیه تاکید کرد و گفت: برخورد با واحدهای صنفی عرضه مواد اولیه نامرغوب از راهکارهای پیش‌بینی شده است.

وی گفت: اختصاص اعتبار از محل اعتبارات استانی برای پرداخت هزینه سه ثبت جهانی جغرافیایی برای صنعت فرش موجب حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این جلسه اظهارداشت: با توجه به برنامه‌های تدوین شده در حوزه اقتصاد مقاومتی، راه‌اندازی شرکت تعاونی پشتیبان برای صنعت فرش ضروری است.

یوسفی برضرورت شناسایی زنجیره‌های تولید در زمینه فرش تاکید کرد و گفت: ارائه تسهیلات لازم به این صنعت ضروری است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر