logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۹۶۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر بهبود امور دامی جهادکشاورزی استان زنجان:

80 درصد نهاده‌ مورد نیاز دامداران زنجان تامین می‌شود

80-درصد-نهاده‌-مورد-نیاز-دامداران-زنجان-تامین-می‌شود
مدیر بهبود امور دامی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه 80 درصد نهاده‌ مورد نیاز دامداران زنجان تامین می‌شود گفت: در حال حاضر مشکلی در تامین خوراک دام واحدهای صنعتی در استان زنجان وجود ندارد.

علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تامین نهاده‌های دامی استان زنجان اظهار کرد: در بخش نهاده‌ها اقدامات خوبی انجام شده است و تا حد امکان نیاز دامداری‌ها تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه عرضه عامل افزایش قیمت گوشت قرمز نیست تصریح کرد: قیمت علوفه یونجه و برخی نهاده کاه و کولش به شدت افزایش یافته چرا که قیمت آنها نیز در بازار آزاد است.

مدیر بهبود امور دامی جهادکشاورزی استان زنجان بیان کرد: این امر موجب افزایش هزینه‌های تولید و پرورش دام در استان زنجان شده است.

وی با بیان اینکه میزان عرضه نمی‌تواند دلیلی برای افزایش قیمت گوشت قرمز در استان زنجان باشد افزود: اگر کمبودی از میزان گوشت قرمز در استان زنجان داشته باشیم از استانهای همجوار تامین می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه تا به امروز کمبود دام در استان زنجان نداریم گفت: واردات دام سنگین از سایر استانها انجام می‌شود و در دام سبک مشکلی وجود ندارد و مازاد تولید نیز در استان داریم و به سایر استانها نیز صادرات می‌شود.

وی همچنین در مورد تامین نهاده مورد نیاز دامداران اظهار کرد: نهاده‌های مورد نیاز دامداریهای صنعتی به صورت مستقیم داده می‌شود و مشکلی هم در این باره وجود ندارد.

مدیر بهبود امور دامی جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: نهاده مورد نیاز واحدهای غیرصنعتی روستایی از طریق کنسانتره در اختیار دامداران قرار می گیرد.

وی با تاکید براینکه روند تامین نهاده‌ها بهبود یافته است افزود: در حال حاضر تمام تلاش خود را بکار گرفتیم و 70 تا 80 درصد نهاده مورد نیاز دامداریها تامین می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر