logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۹۵۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

تشخیص کرونا ظرف ۲ ساعت با نمونه بزاق ممکن شد

تشخیص-کرونا-ظرف-۲-ساعت-با-نمونه-بزاق-ممکن-شد
محققان برای تشخیص ابتلا به کووید۱۹ یک تست سریع ابداع کرده‌اند که به جای مخاط بینی، از نمونه بزاق استفاده می‌کند و نتیجه آن طی دو ساعت مشخص می‌شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از دیلی میل، محققان یک تست تشخیص کووید ۱۹ دو مرحله‌ای ابداع کرده‌اند که با استفاده از بزاق دهان می‌تواند ابتلای فرد به بیماری را شناسایی کند.

محققان انستیتو «ولکام سانگر»(Wellcome Sanger) این تست را ابداع کرده‌اند که «اینسایت» (Insight) نام دارد و معتقدند این طرح اولیه را می‌توان به آسانی ارتقا داد و البته استفاده از آن نسبت به سیستم‌های سواب بینی آسان‌تر است.

میزان دقت این فرایند مشابه تست‌های آزمایشگاهی PCR از سواب بینی است که استانداردی ایده آل برای شناسایی ابتلاء به بیماری به حساب می‌آید.

نتایج اولیه تست جدید در ۲ ساعت مشخص می‌شوند و در صورت مثبت بودن نتیجه ابتلاء، مشابه تست بارداری، یک رنگ درخشان و خاص روی تست ظاهر می‌شود.

مرحله دوم فرایند شامل افزودن بارکد به نمونه اولیه است تا به طور ایمن به یک متخصص در مرکز توالی ژنتیک ارسال و نتیجه تست تأیید شود. به این ترتیب هرگونه احتمال خطا در مثبت شدن تست نیز کاهش می‌یابد.

مؤلفان ارشد این پژوهش در تحقیق خود نوشته‌اند: یک تست ایده آل ۵ ویژگی دارد و بر این اساس باید دقیق، ارزان، مقیاس پذیر، قابل حمل و سریع باشد. به این ترتیب امکان تست غیر متمرکز و مکرر برای جمعیتی وسیع، حتی در کشورهایی فراهم می‌شود که منابع پزشکی محدودی در اختیار دارند.

این تحقیق در نشریه Science Advances منتشر شده است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر