logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۹۵۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

آمریکا حق ندارد در خصوص برجام طلبکار باشد/ مردم ایران وفادار به انقلاب هستند

آمریکا-حق-ندارد-در-خصوص-برجام-طلبکار-باشد-مردم-ایران-وفادار-به-انقلاب-هستند
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند:" آمریکا حق ندارد در خصوص برجام طلبکار باشد اگر بنا باشد طلبکاری باشد آن ما هستیم چرا که به تعهدات خود عمل کرده‌ایم.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان، با اشاره به روز 19 بهمن به عنوان روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: محمد رضا پهلوی و طرفداران او از جمله آمریکا برای حفظ سلطنت رژیم شاهنشاهی به دو مسئله ارتش و ساواک جهنمی اتکا داشتند.

وی با بیان اینکه رژیم ستمشاهی برای مقابله با اعتراضات مردم ایران از ظرفیت ارتش استفاده می‌کرد، افزود: اما هر چه زمان گذشت مردم از اهداف خود عقب‌نشینی نکرده رژیم طاغوت و آمریکا به این نتیجه رسیدند که توسط ارتش شاهنشاهی و با انجام کودتا، سران انقلاب را دستگیر کرده و صدای اعتراض مردم را خاموش کنند.

خطیب جمعه زنجان بیان داشت: آمریکا مقدمات مقابله با مردم ایران را فراهم کرده بودند اما پس از گذشت چند ماه ارتش و نیروهای نظامی به عنوان فرزندان ملت ایران که علاقه مند به استقلال کشور بودند، حرکتی را انجام دادند که نقطه عطفی برای فعالیت این نیرو شده و به عنوان پیشتاز و پیشبران در مدرسه رفاه با امام خمینی (ره) بیعت کرده و گروه گروه به ملت انقلابی پیوستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص آمریکا، بیان داشت: بیانات ایشان در خصوص آمریکا و برجام نقشه راه محسوب می‌شود، مقام معظم رهبری در این سخنرانی فرمودند: "آمریکا در محاسبات خود اشتباه می‌کند در سال 1356 رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و از شاه تعریف کرد اما تنها بعد از 9 روز قیام مردم قم در روز 19 دی آغاز شد که توسط رژیم شاه با این قیام مقابله ش.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مردم  تبریز در چهلمین روز قیام قم قیام خود را آغاز کرده و اجازه ندادند این صدا خاموش شود، افزود: پس از آن نیز استان های مختلف کشور از جمله یزد قیام کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی گفت: مقام معظم رهبری در این سخنرانی فرمودند:" آمریکا از ابتدای انقلاب ملت ایران را می‌شناخت اما در محاسبات خود دچار اشتباه شد، در فتنه سال 88 رئیس جمهور آمریکا گفت ایران چهل سالگی انقلاب را نمی‌بیند و جشن ژانویه در تهران برگزار می شود، اما به کوی چشم دشمنان امسال سالگرد چهل و سومین سال انقلاب برگزار شد.

خطیب جمعه زنجان یادآور شد: امروز هیچ کسی گوشش به صحبت‌های آمریکا نیست و اگر هر مزدوری فکر می کند که اگر آمریکا برگردد ایران گلستان می‌شود، در محاسبات خود دچار اشتباه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به وجود مشکلات تحریم، بیماری کرونا و سختی معیشت مردم، گفت: مردم ایران با وجود همه این مشکلات در راهپیمایی متفاوت بزرگداشت سالگرد چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی حضور باشکوهی داشتند.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند:" آمریکا حق ندارد در خصوص برجام طلبکار باشد اگر بنا باشد طلبکاری باشد آن ما هستیم چرا که به تعهدات خود عمل کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در مسئله برجام همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند:" اروپا و آمریکا به تعهدات خود عمکل نکرده‌اند و برای راستی آزمایی باید همه تحریم‌ها برداشته شده و آنها هم به تعهدات خود عمل کنند.

خطیب جمعه زنجان گفت: آمریکایی ها ایران را با کودتا، فتنه، ایجاد گروهک‌ها و محاصره اقتصادی تهدید کرده و حتی دارو را به مردم ایران ندادند در حالی که شعار حقوق بشر آنها گوش دنیا را کر کرده است که باید حواسمان جمع باشد.

امام جمعه زنجان برضرورت یکصدایی در جامعه به عنوان تاکید مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: اگر  دشمن یکصدا از ایران شنیده و همه دست در دست هم پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم نصرت الهی شامل حال ما می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با تقدیر از حضور مردم ولایت مدار پایتخت شور و شعور حسینی در جشن سالگرد چهل و سومین سال پیروزی انقلاب، گفت: این راهپیمایی نشان داد مردم ایران وفادار به اسلام، انقلاب و ولایت بوده و پاسدار خون شهدا هستند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر