logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۹۵۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

ابهر و سلطانیه در چند سال آینده امکان توسعه صنعتی را از دست می‌دهند

ابهر-و-سلطانیه-در-چند-سال-آینده-امکان-توسعه-صنعتی-را-از-دست-می‌دهند
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل کمبود آب، مناطقی همچون ابهر و سلطانیه در چند سال آینده امکان توسعه صنعتی را از دست خواهند داد.

به گزارش موج رسا; مصطفی طاهری امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون‌زا و برون‌گرا است که باید از همه ظرفیت‌ها پتانسیل‌های داخلی و دوستان بین‌المللی برای تحقق آن استفاده کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی، افزود: همانگونه که جنگ تحمیلی با همه سختی‌ها به فرصت تبدیل شد باید از تحریم‌ها و شرایط سخت هم برای شکوفایی اقتصاد استفاده شود که متاسفانه به این موضوع توجه نشده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به جای تاکتیک دور زدن تحریم‌ها باید از فرصت‌های ایجاد شده استفاده می‌شد، فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز خوب است اما منجر به شکوفایی اقتصادی نمی‌شود.

طاهری با بیان اینکه باید از ظرفیت تولید ۴.۵ میلیون بشکه نفت در کشور در حوزه فرآوری استفاده می‌شد، بیان داشت: در صورت توجه به اقتصاد مقاومتی امروز عملکرد بهتری در حوزه نفت داشتیم.

وی برضرورت جلوگیری از خام فروشی نفت تاکید کرد و گفت: در این کارگروه تلاش می‌شود تا راهکارهای لازم برای جلوگیری از خام فروش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مصون‌سازی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها باید موضوع جدی دولت باشد که مجلس شورای اسلامی در این کارگروه تلاش می‌کند از تاکتیک دور زدن تحریم‌ها برای حل مشکلات کشور دوری کند.  طاهری ادامه داد: به نظر می‌رسد بیشتر کارهای اقتصاد مقاومتی تطابق سازی پروژه‌های عادی با شعار سال و اقتصاد مقاومتی است که باید مسیرها برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی در استان بیشتر مورد توجه باشد.

وی با اشاره به رتبه پایین زنجان در تولید ناخالص ملی از میانگین کشوری، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها به این موضوع برسیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیشترین تولید ناخالص زنجان در حوزه کشاورزی است در حالی که به دلیل کمبود آب، مناطقی همچون ابهر و سلطانیه در چند سال آینده امکان توسعه صنعتی را از دست خواهند داد.

طاهری برضرورت توجه به زیرساخت‌های آب تاکید کرد و گفت: باید در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی که پر اشتغال هستند، سرمایه‌گذاری هدفمند و هوشمند انجام شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر