logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۹۵۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

انقلاب اسلامی در دهه پنجم پرشتاب تر از گذشته حرکت می کند/ بیانیه گام دوم منشور و نقشه راه کشور است

انقلاب-اسلامی-در-دهه-پنجم-پرشتاب-تر-از-گذشته-حرکت-می-کند-بیانیه-گام-دوم-منشور-و-نقشه-راه-کشور-است
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به صلابت انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در دهه پنجم پرشتاب تر از گذشته حرکت می کند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن در زنجان، با تبریک یوم‌الله ۲۲ بهمن، اظهارداشت: امروز جشن انقلاب در شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود که ۴۲ سال مردم ایران با همه وجود از آن حراست و پشتیبانی کرده‌اند.

وی ادامه داد: مردم ایران در ۴۲ سال گذشته زیر بمباران‌‌های هشت سال دوران دفاع مقدس، در شرایط سخت باران و برف و سرما و امروز در شرایط بیماری کرونا که کمتر تکرار می‌شود، در عرصه دفاع از نظام اسلامی حضور دارند. 

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم ایران امروز در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن به یاد شهیدان در صحنه حضور دارند تا بگویند ما انقلابی هستیم، انقلابی باقی می‌مانیم و مسیر انقلاب را ادامه خواهیم داد. 

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز توفیق یافتم در جمع پرشور مردم انقلابی زنجان در راهپیمایی که به شکل جدید و خودرویی برگزار شده است شرکت کنم، افزود: زنجان شهر غواصان دریادل، پایتخت شور و شعور حسینی است که شهره ایثارگری، دلاور مردی و افتخار آفرینی سرداران آن همچون شهید رستمخانی، شهید اشتری، شهید قامت بیات و شهید شهریاری دانشمند هسته‌ای آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست. 

حجت‌الاسلام تاج‌الدینی گفت: امروز درخت انقلاب اسلامی تنومند و بارور شده و مثل شجره طبیه‌ای است که ریشه‌های آن در طی ۴۲ سال شکل گرفته و شاخ و برگ آن در جهان بشریت طلیعه شده است. 

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی در دهه پنجم  طوفنده‌تر از گذشته حرکت می‌کند و باید به خیالبافانی که فکر می‌کردند انقلاب ۴۰ سالگی خود را جشن نخواهد گرفت بگوییم که شکوه و عظمت انقلاب را ببینند که امروز  آن آدم‌های خیالباف کجا هستند و انقلاب در چه جایگاهی قرار گرفته است. 

این مسئول بیانیه گام دوم انقلاب را منشور و نقشه راه حکیمانه از سوی مقام معظم رهبری برای آینده انقلاب عنوان کرد و گفت: در این بیانیه که با خودسازی، جامعه‌پردازی و اهداف بلند انقلاب اسلامی همراه است، مهمترین منشور و نسخه برای مردم و مسئولان  به ویژه جوانان محسوب می‌شود که توصیه می‌کنم جوانان کشور این منشور را چندبار مطالعه کنند. 

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: نباید بگذاریم این منشور به فراموشی سپرده شود چرا که رهبر حکیم انقلاب آنچه در مورد گذشته حال و آینده مورد نیاز جامعه است در آن بیان کرده است. 

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت:  انتظار داریم کاندیداها برنامه خود را برخواسته از بیانیه گام دوم انقلاب نوشته و به مردم ارائه کرده و چگونگی عملیاتی کردن اهداف بر زمین مانده را بیان و راهکارها و برنامه‌های خود را برای عینیت بخشی و اجرایی کردن آن اعلام کنند. 

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی یادآورشد: در آغاز چله دوم انقلاب مقام معظم رهبری شرط بلاغ را بیان کرده است و  ماه‌‌ها برای تدوین این منشور وقت گذاشته‌اند که باید این منشور مورد توجه همگان باشد. 

وی برضرورت داوری درست و قضاوت منصفانه در خصوص انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: برای قضاوت در خصوص انقلاب باید در کنار ضعف‌ها و کاستی‌ها بدور از نگاه محدود و جزئی به ظرفیت‌ها نیز توجه شود، هر کس که با نگاه محدود و جزئی انقلاب را قضاوت کند، قضاوت او عادلانه نخواهد بود. 

این مسئول تصریح کرد: قضاوت منصفانه این است که همه شرایط را در نظر گرفته، آرمان‌ها بازخوانی و واقعیت‌ها دیده شده و به عقب ماندگی‌های قبل از انقلاب، اهداف،دستاوردها و آینده آنچه در منشور بیانیه گام دوم انقلاب آمده توجه شده و ظرفیت‌ها و داشته‌ها ذکر شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برضرورت توجه به فاصله بین آنچه بودیم، آنچه هستیم و آنچه باید می‌شدیم تاکید کرد و گفت: اگر چه در این سه مرحله فاصله عمیق و ژرفی بوجود دارد اما اگر این سه مقطع را خوب بررسی نکنیم واقعیت را درک نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام میر تاج الدینی بیان داشت: کسانی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی اجحاف و بی‌انصافی می‌کنند همانگونه که سردار سلیمانی فرمود عاقبت بخیر نمی‌شوند همانگونه که امروز می‌بینم کسانی که دیروز داخل انقلاب بودند و امروز در خارج آن قردارند و عاقبت به خیر نیستند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما در ۴۲ سال گذشته اصالت و شعارهای خود را حفظ کرده و از اهداف و آرمان‎هایی که امام خمینی (ره) ترسیم کرده بود دفاع می‌کند، ابراز کرد: ملت و رهبر ما در طول ۴۲ سال گذشته روی اهداف و شعارها ایستاده و پافشاری کرده و رو به جلو بالنده و پویا در همه عرصه‌ها حرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ شهید فهمیده‌ها را داشتیم که امروز شهید حججی‌ها راه او را ادامه می‌دهند، افزود: امروز یاران شهریاری راه او را ادامه می‌دهند و شهدایی همچون شهید فخری‌زاده را تقدیم نظام اسلامی می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد این راه استوار و پر رهرو است.

این مسئول بیان داشت: امروز شعار استقلال، آزادی، معنویت اخلاق، در جامعه ساری و جاری بوده و شعار انقلاب همچنان نه شرقی نه غربی است و از اصول ثابت انقلاب کوتاه نیامده‌ایم و اجازه نداده‌ایم  خدشه‌ای به استقلال سیاسی و دستاورد مردم سالاری دینی وارد شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه،خاطرنشان کرد: رئیس مجلس پیام مهم و تاریخی مقام معظم رهبری را به رئیس جمهور روسیه برده است اما عده‌ای در داخل با عینک تنگ و جناحی می‌خواهند این حرکت بزرگ را کوچک نشان داده یا تحریف کنند.

حجت الاسلام میر تاج‌الدینی یادآور شد: پیام تاریخی مقام معظم رهبری توسط یار دیرین رهبری و حاج قاسم سلیمانی به رئیس جمهور روسیه ابلاغ شده است که این موضوع همان ادامه راهبرد انقلاب محسوب می‌شود.

وی گفت: پس از رفتن ترامپ و آمدن جو بایدن عده‌ای فکر می‌کنند مسیر دیپلماسی نظام اسلامی تغییر کرده و از شرکای دیرین خود چین و روسیه جدا می‌شود اما این توهم و خیالی بیش نیست چرا که ایران همواره ارتباط خود را با همسایگان حفظ کرده و این ارتباط را افزایش می‌دهد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: برخی‌ها می‌خواهند با تحلیل ناقص خود حرکت انقلاب را در آغاز چهل و سومین سالگرد آن با مشکل مواجه کنند در حالی که نظام اسلامی با حرکت‌های درست خود طرح‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های دشمنان از جمله طرح خاورمیانه بزرگ را به زباله دان تاریخ سپرده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر