logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۹۵۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان خبرداد

صادرات 205 میلیون دلاری کالا از استان زنجان

صادرات-205-میلیون-دلاری-کالا-از-استان-زنجان
استاندار زنجان با اشاره به اینکه در آستانه تحقق هدفگذاری صادراتی استان هستیم گفت: میزان صادرات استان زنجان به 205 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه شورای اداری با بیان اینکه حل مشکل ارتباطی نقاط کور مسیر تهم- چورزق در دست بررسی است اظهار کرد: پایداری فیبر نوری در این مسیر تا حدی در نقاط حادثه خیز رفع شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار در استان زنجان از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

استاندار زنجان گفت: در راستای بهبود فضای کسب و کار در استان زنجان نقشه راهی با مشارکت مدیران استان تشکیل شده و همه نمایندگان مجلس استان نیز پای کار بودند.

وی با تاکید براینکه کرونا به حوزه خدمات آسیب زیادی وارد کرده است عنوان کرد: برخلاف این موضوع با اقدامات و تدابیر انجام شده حوزه صنعت در ایام کرونا آسیب چندانی ندیده است.

حقیقی با تاکید براینکه بیمه‌های بیکاری محکی برای توسعه و پایداری اشتغال در واحدهای تولیدی است ادامه داد: در فروردین امسال تعداد بیمه‌های اجباری در استان زنجان بیش از 110 هزار بود که در آذرماه این تعداد به بیش از 116 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه به تعداد بیمه‌های بیکاری در استان زنجان اشاره و ابراز کرد: در آذر ماه امسال تعداد بیمه‌های بیکاری استان زنجان 3217 نفر بوده که امروز این تعداد به 2830 نفر کاهش یافته است.

استاندار زنجان به افزایش صادرات در استان زنجان اشاره و عنوان کرد: در آستانه تحقق هدفگذاری انجام شده برای حوزه صادرات استان زنجان که 218 میلیون دلار بوده، هستیم.

وی عنوان کرد: تا به امروز 205 میلیون دلار صادرات از استان زنجان داشتیم که اگر مشکلی وجود نداشته باشد پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال میزان صادرات استان به 250 میلیون دلار می‌رسد.

حقیقی با تاکید بر افزایش 81 درصدی منابع مالی استان زنجان بیان کرد: با همکاری خوب بانک‌ها منابع مالی استان زنجان را از 10 هزار و 43 میلیارد تومان به حدود 18 هزار و 147 میلیارد تومان رساندیم.

وی ادامه داد: میزان تسهیلات ارائه شده نیز از 8 هزار و 94 میلیارد تومان به 16 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده که میزان افزایش آن 105 درصد بوده است.

استاندار زنجان در خصوص بازگرداندن دفاتر واحدهای تولیدی و به منظور پرداخت مالیات آنها در استان گفت: از 75 دفتر واحد تولیدی که در تهران بودند 53 دفتر به استان منتقل شده است.

وی خاطر نشان کرد: دفتر11 واحد تولیدی تا پایان امسال به استان منتقل می‌شود و نسبت به انتقال 11 دفتر باقی مانده سال آینده اقدام خواهد شد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر