logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۹۵۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
وزیر ارتباطات:

نباید به آمریکا اعتماد کنیم/ رشد و سربلندی کشور را مدیون مردم می‌دانیم

نباید-به-آمریکا-اعتماد-کنیم-رشد-و-سربلندی-کشور-را-مدیون-مردم-می‌دانیم
وزیر ارتباطات با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی گفت: زیرساختهای اساسی در روستاهای کشور فراهم است.

به گزارش موج رسا; محمدجواد آذری جهرمی امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه دهه فجر پیام ویژه دارد، اظهار کرد: امام راحل و تمام کسانی که پیرو ایشان بودند و دهه فجر را آفریدند و کسانی که از جان، مال و آبروی خود مایه گذاشتند تا انقلاب به ثمر برسد، علاوه بر اینکه نگاه‌شان این بود که نباید تکیه ما به کاخ سفید باشد، نگاه‌شان بر این بود که نگاه ما به کاخ کرملین هم نباشد.

وی افزود: نگاه امام راحل این بود که تکیه ما بایستی به مردم‌مان باشد یعنی پشتوانه ما مردم‌ ایران هستند. امام راحل به کاخ‌ها توجه نداشت و مسئولین را توصیه می‌کرد که به کوخ‌ها توجه کنند و عدالت را در ایران اسلامی برپا نمایند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه شعار انقلاب اسلامی نه شرقی و نه غربی شد، ابراز کرد: مهمترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها نیروی مردمی بود، اگر جنگی به ایران اسلامی و به جمهوری اسلامی توسط رژیم بعثی تحمیل شد، آن چیزی که در مقابل دشمن ایستاد تنها تجهیزات نظامی نبود، بلکه بسیج مردمی و شعور حسینی بود.

وی بیان کرد: اگر در دوره‌ای سازندگی در کشور شکل گرفت باز به پشتوانه مردم بود و در مقابل تحریمی که امروز تحمیل شده مردم ایستادگی کردند، یعنی در تمام مقاطع این مردم بودند که پشت انقلاب ایستادند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه نگاه امام راحل این بود که ما بایستی عدالت را در کشور به معنای کلمه پیاده سازی کنیم، گفت: کشور نیازمند توسعه است اما اگر نتیجه توسعه این باشد که کاخهای از یکجا بیرون زده شود و کوخهایی وجود داشته باشد، ارزش ندارد چرا که نتیجه توجه و سردآوردن کاخها وابستگی به کاخها است حال چه این کاخ سفید باشد یا کرملین، عدالت اجتماعی شعار عملی امام راحل بود.

وی عنوان کرد: رویکرد نظام اسلامی در این 42 سال بعد از امام راحل و رهبری رهبر معظم انقلاب همین بوده است، اگر نگاهی به خدماتی که دولتهای مختلف پس از انقلاب در مناطق محروم ارائه کردند، داشته باشیم می‌شود خدمات را ارزیابی کرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سرمایه گذاری در مناطق شهری کار دشواری نیست، اظهار کرد: در مناطق شهری توسعه ارتباطات کاری ندارد و سودآور است اما در مناطق روستایی و مناطقی مثل زنجان قابل مقایسه با تهران نیست.

وی با بیان اینکه امروز به برکت نظام اسلامی و به برکت خون شهدا و ایستادگی مردم در هر روستایی زیرساختهای اساسی فراهم است، افزود: بسیاری از روستاهای ما از آب باکیفیت شهری برخوردار هستند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای ما امروز به شبکه سراسری برق متصل هستند، گفت: 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار ما به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی با بیان اینکه گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی در روستاهای ما رونق دارد، خاطرنشان کرد: دولتهای مختلف و این دولت توجه دارد که به محرومین رسیدگی کند، 560 واحد مسکن محرومین در این استان به بهره برداری می رسد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه به همت خیرین و مسئولین استانی 700 تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم زنجان تهیه شده است، گفت: همه نگاه دولت، مجلس و مسولین اجرایی کشور به این سمت است که عدالت اجتماعی را پیاده سازی کنند که این پیام مهم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین آموزه برای ما فرزندان انقلاب پیاده سازی عدالت اجتماعی است، افزود: عده‌ای عادت داشتند تا پروژه‌ای شمارش معکوس داشته باشد و گاهی تابلو را دستکاری می‌کردند اما به هر حال این یک سنتی بود. در استان زنجان خداوند ما را روسفید کرد و قولی که داده بودیم به سرانجام رسید و احساس غرور و سربلندی از اینکه به وعده‌مان عمل کردیم ندارم چرا که انجام وظیفه بوده است اما اگر انجام نمی‌شد بنده هم ناراحت می‌شدم و هم دچار خسران می‌شدیم.

این مسئول با تاکید براینکه ملت ما شایسته‌ترین ملت‌ها است چرا که مردم عامل بقا و دوام کشور بوده و مایه تداوم اسلام هستند گفت: رشد و سربلندی کشور را مدیون مردم می‌دانیم و امیدواریم که به برکت خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم اقدامات موثری را انجام دهیم.

وی با تاکید براینکه وعده‌ای در خصوص اتصال روستاهای بالا 20 خانوار استان زنجان به اینترنت پرسرعت داده بودیم گفت: قول داده بودیم دهه فجر وعده‌هایمان عملی شود و خوشحال هستیم بخش عمده‌ای از کار اتصال روستاهای بالا 20 خانوار استان زنجان به اینترنت پرسرعت انجام شده و بخشی نیز در دست اقدام است که بخش‌های باقی مانده تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

آذری جهرمی تصریح کرد: برودت هوا در ماهنشان باعث عقب افتادن پروژه‌ها در این شهرستان شد و به خاطر همین تا اردیبهشت ماه سال آینده فرصت داده شده تا پروژه‌های این شهرستان به اتمام برسد.

وی با تاکید براینکه شرکت همراه اول در پروژه‌های استان زنجان همکاری خوبی داشت و بخش بزرگی از پروژه‌ها برعهده شرکت همراه اول بود ادامه داد: سایر شرکت‌ها نیز اقدامات بسیار خوبی در حوزه ارتباطی داشتند و خوشحالم که بخش عمده ای از زیرساخت‌ها در استان به سرانجام رسیده است.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: این استان از لحاط پدافند غیرعامل نیاز به قابل ارتقا داشت که در این راستا اقدامات بسیار بزرگی در استان زنجان انجام شده و سایت پدافند غیرعامل استان زنجان نیز راه اندازی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در جلسه‌ای که با جوانان زنجانی در سفر گذشته داشتیم در خصوص شرکت‌ها آی‌سی‌تی بحث‌هایی شد و همچنین توجه به پارک علم و فناوری استان از تاکیدات جوانان بود ابراز کرد: پارک علم و فناوری را به شبکه پارک های اقتصادی دیجیتال کشور متصل کردیم، این به معنای فراهم سازی سرمایه‌گذاری سایر شرکت‌های حوزه فناور در استان است.

آذری جهرمی با اشاره به تکمیل مجتمع آی‌سی‌تی استان افزود: ۳۲ میلیارد تومان به این ساختمان سرمایه گذاری شده و بخش اداری فعالیت خود را آغاز می‌کند که این ساختمان به اسم شهید شهریاری مزین شده است.

وی با اشاره به اینکه پایداری ارتباطات استان جزو مقوله‌هایی بود که در سفر گذشته مورد بررسی قرار گرفت اظهار کرد: در این راستا احداث فیبر نوری پشتیبان که شهرستان طارم پایداری نداشت در دستور کار گرفت و توسط شرکت مخابرات نسبت به پایداری ارتباط در این مسیر اقدام شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر