logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۹۵۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 24 دقیقه ]
گزارش موج رسا از دستاوردهای انقلاب اسلامی؛

دیروز، زیر سلطه آمریکا؛ امروز، حمله بی‌سابقه به پایگاه نظامی آمریکا/ امنیت، دستاوردی که ایران را به کشور مقتدر جهان تبدیل کرد

دیروز،-زیر-سلطه-آمریکا؛-امروز،-حمله-بی‌سابقه-به-پایگاه-نظامی-آمریکا-امنیت،-دستاوردی-که-ایران-را-به-کشور-مقتدر-جهان-تبدیل-کرد
ایران که روزی تحت سیطره آمریکا قرار داشت و ارتش بدون اجازه مستشاران آمریکایی اجازه انجام یک کار ساده را هم نداشت، امروز به درجه‌ای از قدرت و اقتدار دفاعی و امنیتی رسیده که نه تنها هیچ کشوری جرات حمله به ایران را ندارد بلکه جمهوری اسلامی توانست در پاسخ به شهادت سردار سلیمانی، حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا بکند که بعد از جنگ جهانی دوم، بی‌سابقه بود.

به گزارش موج رسا; امنیت ملی شامل مجموعه توانمندی­های طبیعی، راهبردی و بهره­برداری یک نظام برای دستیابی به منافع ملی بوده و روحیه نیروهای نظامی، تعداد و هوشمندی دانشمندان، تکنولوژی، ویژگی­های رهبران و شخصیت­های سیاسی و نظامی، موقعیت ژئوپولیتیکی (جغرافیای سیاسی) و قدرت اقتصادی کشور از جمله عوامل مؤثر در امنیت ملی است. ملاحظات امنیت ملی کشور در طول سال­های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دچار تحولات گوناگونی شده و به 5 دوره بسط‌محور، حفظ‌محور، رشدمحور، اصولگرایی عدالت‌محور و گفتمان اعتدال تفکیک می­شود که اهداف و اصول امنیت ملی در هر دوره، مورد توجه بوده است.

هرچند جامعه کنونی ما از نظر معیارهای اصلی اسلامی که برای یک جامعه دینی مطلوب و ایده‌آل در نظر گرفته شده، کاستی‌ها و ضعف‌های مهمی دارد اما اگر بخواهیم این موضوع را با وضعیت کشور در قبل از پیروزی انقلاب و همچنین کشورهای مشابه، مقایسه کنیم، انقلاب اسلامی ایران و به تبع آن نظام مقدس جمهوری اسلامی، دستاوردهای شگرفی را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و به‌ویژه امنیتی داشته و توانسته محیطی سالم و بسترهای مناسب را برای رشد و تربیت افراد جامعه مطابق با آموزه‌ها و ارزش‌های دینی را فراهم کند.

 

*‌ امنیت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، معنا نداشت

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف به دست آمده که یکی از مهمترین آن‌ها امنیت و اقتدار ملی بوده و به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. پیش از انقلاب، مردم در منازل خودشان هم جرات اظهارنظر نداشتند یعنی حتی آزادی بیان در داخل منزل و در جمع خصوصی هم وجود نداشت، یک مامور جزء کلانتری و یا یک پاسبان جزء در خیابان‌های شهر حکومت می‌کرد، مردم را کتک می‌زد، حرف زور می‌گفت، از کاسب‌ها خرید می‌کرد و پول آن را پرداخت نمی‌کرد و کسی هم جرات اعتراض نداشت اما اکنون کوچکترین تخلف از سوی ماموران رسیدگی می‌شود.

با توجه به اینکه خفقان شدیدی در دوران حکومت پهلوی بر کشور، حاکم بوده است، مساله مهمی که نباید از آن غافل شد، امنیت است که امروز در جامعه حکم‌فرماست و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور معنا نداشت. در زمان حکومت پهلوی، بعد از تاریکی هوا یک خانم حتی در داخل شهر، جرات نداشت که از منزل خارج شود اما اکنون و در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، زنان نه تنها حضور پررنگی در جامعه دارند بلکه در هر ساعت از شبانه‌روز، امنیت برای آنان تامین است و به راحتی می‌توانند از شهری به شهر دیگر سفر کنند.

فساد و فحشا در زمان پهلوی در حد بالایی وجود داشت و خود خاندان پهلوی، عامل ترویج این فساد بودند از جمله اشرف پهلوی که بزرگترین واردکننده مواد مخدر به کشور بود در حالی که همین ورود مواد مخدر به امنیت اجتماعی کشور آسیب وارد می‌کرد اما امروز برخی در فضای مجازی اعلام می‌کنند که همه چیز در زمان پهلوی، عالی بوده است.

 

*‌ امروز کشور یک سپر امنیتی محکمی دارد

حضرت آیت‌اله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در 3 شهریورماه 1395 در دیدار با رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت با بیان اینکه بحمدالله کشور امروز یک سپر امنیتی محکمی دارد، فرمودند: «خُب شما نگاه کنید، دُوروبَر ما ببینید چه خبر است. شرق ما افغانستان و پاکستان است و آن حوادث و غرب ما این کشورهای همسایه عربی و عراق، سوریه و یمن و این حوادثی که در این منطقه غرب آسیا در جریان است و حوادثی که پیرامون ما در لیبی و مثلاً مصر و بقیه‌ی جاها هست، وقتی انسان این‌ها را نگاه می‌کند، می‌فهمد که این امنیتی که امروز ما داریم چقدر نعمت بزرگی است. این سپر امنیتی، خوشبختانه کشور را فرا گرفته که از این آسیب‌های امنیتی محفوظ است. مردم از لحاظ امنیت، راحت زندگی می‌کنند.»

ایشان با اشاره به حدیث « نعمتان مجهولتان الصّحة و الامان » افزودند: «به نظر من یکی از چیزهایی که خوب است مسئولین محترم در صحبت‌های‌شان با مردم در میان بگذارند که مردم یادشان بیاید، یکی «امان» است زیرا تا امان هست، کسی ملتفت نیست که امنیت هست. از خانه تا محل کسبت می‌خواهی بروی، ناامن باشد؛ تا مدرسه می‌روی، ناامن باشد؛ دانشگاه، ناامن باشد؛ از این شهر به آن شهر، ناامن باشد؛ الحمدلله امروز امنیت در کشور وجود دارد و این به‌خاطر زحمات نیروهای نظامی و امنیتی ما است. باید واقعاً از این‌ها تشکر کرد و این‌ها را تقویت کرد.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه به نظر من 3 بخش هم در اینجا مورد توجه است، فرمودند: «یکی، سد دفاعی ملی است که اساس کار این است که آن روحیه انقلابی و دینی مردم، یکی از آن 3 عنصر اصلی حفظ امنیت کشور است یعنی حقیقتاً آن روحیه انقلابی مردم و دینی مردم است که تشجیع می‌کند و تحریص می‌کند نیروهای ما را که بتوانند کارهای خودشان را درست انجام بدهند. یکی این است که باید حفظ بشود.»

ایشان افزودند:« یکی آن بخش تشکیلاتی ما است که همین تشکیلات نظامی و امنیتی ما است. این‌ها باید تشویق بشوند، تقدیر بشوند، به این‌ها کمک بشود، این‌ها دارند واقعاً کار می‌کنند.»

حضرت آیت‌اله خامنه‌ای افزودند: «یکی هم مساله فنی و ابزارهای ما است. همین کارهایی که دارند می‌سازند، همین موشکی که چند روز پیش از این، آقای دکتر روحانی رفتند و از آن رونمایی کردند، این‌ها مهم است، این‌ها خیلی مهم است، این‌ها در حفظ امنیت کشور خیلی تاثیر دارد. اینکه کشور بتواند از خودش دفاع بکند و این را دیگران بدانند که این قدرت دفاعی در کشور هست، این خیلی مهم است. شما ببینید سر قضیه‌ S300 که ما می‌خواستیم بخریم، چه جنجالی راه انداختند و پشت این جنجال چه تحرکاتی. اینقدر مسافرت کردند به روسیه که این اتفاق نیفتد در حالی‌که S300 که بنا نیست شهری را بزند. بنا است مهاجم را بزند، این است دیگر؛ یعنی دشمن، قدرت دفاعی را در کشور نمی‌تواند تحمل بکند، اینکه شما قدرت دفاعی داشته باشید را نمی‌تواند تحمل کند.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه فرمودند: «بنابراین یکی از اساسی‌ترین کارها همین است که ما ابزارهای دفاعی‌مان را تقویت بکنیم و هرکدام از این 3 عامل یعنی عامل روحیه‌ی مردم، عامل حفظ و استحکام تشکیلاتی دستگاه‌های حافظ امنیت و عامل ابزار و وسیله، تضعیف بشود به ضرر ما است و هر کسی تضعیف بکند، واقعاً به ضرر کشور اقدام کرده است.»

 

*‌ وجه تمایز ارتش ایران در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

همانطور که می‌دانیم، پیروزی انقلاب اسلامی به میزان قابل توجهی مرهون اطاعت‌پذیریِ بدنه ارتش از امام امت و همراهی و همگامی ارتش با حرکت‌های انقلابی مردم بود.

نَقل است که مرحوم آیت‌اله طالقانی را در دوران ستمشاهی به دلیل فعالیت‌های انقلابی و مبارزه با رژیم ستمشاهی، بازداشت و به یکی از پادگان‌های ارتش منتقل کردند. در آنجا ایشان با صحنه ناراحت‌کننده‌ای مواجه شد. قضیه از این قرار بود که یک افسر ارشد ارتش شاهنشاهی، خودروی خود را در قسمتی از پارکینگ که نسبت به سایر قسمت‌ها از موقعیت مناسب‌تری برخوردار بود، پارک کرد و زمانی که قصد داشت به سمت محل کارش برود، یک سرجوخه (یا گروهبان) آمریکایی به آن افسر ارشد ایرانی گفت اینجا محل پارک خودروی من است و باید خودروی خود را به جای دیگری منتقل کنی. افسر ایرانی هم با توجه به شرایط آن دوران، ناچار به اطاعت از درجه‌دار دون‌پای آمریکایی شد.

آیت‌اله طالقانی با مشاهده این صحنه، رو به نفراتی که ایشان را بازداشت کرده بودند، گفت که هنگام دستگیری‌ام از من سوال کردید که برای چه در حال مبارزه با این رژیم هستم. دلیلش همین است که دیدید. ما ارتشی می‌خواهیم که مستقل باشد و از بیگانه فرمان نبرد.

این وضعیت ارتش ایران در دوران حکومت پهلوی بود. ارتشی که بدون اجازه مستشاران نظامی آمریکا حتی اجازه انجام ساده‌ترین امور را هم نداشت اما همین ارتش، زمانی که با انقلاب اسلامی همراه می‌شود و به ندای امام خمینی(ره) لبیک می‌گوید به یک ارتش انقلابی تبدیل می‌شود. ارتشی که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حماسه می‌آفریند و در کنار سایر نیروهای مسلح، پیام‌آور امنیت و آرامش برای ملت ایران می‌شود.

این ارتش که زمانی، افسران آمریکایی برای آن تعیین تکلیف می‌کردند پس از پیوند با انقلاب اسلامی اکنون به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده که تمام نیازهای خود در عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی را با استفاده از ظرفیت جوانان این سرزمین، تامین می‌کند و چشم به بیگانه ندارد. ساخت و بهینه‌سازی انواع جنگنده، تانک، نفربر، سلاح‌های انفرادی و ضدّ زره، ناوشکن و زیردریایی مؤید همین مطلب است.

ارتش جمهوری اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را «ارتش حزب‌الله» نامیده‌اند طی سال‌های گذشته، پیوندی مستحکم‌تر با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برقرار کرده تا به همراه خیل عظیم رزمندگان جبهه مقاومت، منادی اخراج شیاطین آمریکایی و متحدان آن‌ها از منطقه باشد.

 

*‌ دفاع و امنیت پیش و پس از انقلاب اسلامی

یکی از اولین کارها پس از وقوع انقلاب اسلامی، ایجاد تغییر در ساختار نیروهای مسلح بود از جمله ایجاد نهادها و سازمان‌های جدید برای دفاع از انقلاب مانند سپاه پاسداران، کمیته انقلاب و وزارت اطلاعات است.

پس از گذشت ۴ دهه از عمر بابرکت انقلاب، جمهوری اسلامی عُمق استراتژیک خود را به فراتر از مرزهایش گسترش داده و امروز در شرق مدیترانه با دشمنانش می‌جنگد

پیش از انقلاب اسلامی، ایران به عنوان یکی از هم‌پیمانان اصلی آمریکا در منطقه از وضعیت خوبی در حوزه تجهیزات نظامی برخوردار بود. ارتش ایران در آن زمان جزء ارتش‌های قدرتمند جهان از نظر مادی به شمار می‌رفت به خصوص در حوزه هوایی با به‌کارگیری جنگنده‌هایی مانند اف-14 به عنوان تنها دارنده این جنگنده بعد از آمریکا، یکی از به‌روزترین ارتش‌های جهان بود و در منطقه غرب آسیا نیز در زمینه قدرت نظامی از منظر تجهیزات نظامی حرف اول را می‌زد اما همه‌ آنچه که ایران در آن دوران داشت، عاریتی بوده و حتی امکان این در داخل کشور وجود نداشت که ایرانی‌ها تعمیرات سبک ادوات آمریکایی ارتش را هم خودشان انجام دهند و عملاً یا مستشاران آمریکایی این قبیل کارها را انجام می‌دادند یا باید قطعات به آمریکا ارسال می‌شد.

حضور 45 هزار مستشار آمریکایی در ایران و هزینه‌های هنگفت شاه برای خرید تسلیحات از آمریکا، گویای این امر است آما آنچه موجب شده بود تا آمریکا پیشرفته‌ترین تجهیزات خود را در اختیار ایران بگذارد 2 دلیل عمده داشت. اول آنکه آمریکایی‌ها بعد از جنگ ویتنام به دنبال بازاری برای فروش تسلیحات خود بودند تا از این طریق بتوانند درآمد سرشاری را نصیب خود کنند و از سوی دیگر به دنبال رژیمی بودند تا به وسیله آن و بدون صَرف هزینه، منافع خود و هم‌پیمانان اصلی‌شان در منطقه را تامین کنند.

در همین رابطه، هِنری کسینجر در کتاب سال‌های کاخ سفید که در سال 57 منتشر شد، نوشته است: «شاه از ما کمک نظامی بلاعوض نمی‌خواست و هزینه‌های مربوط به خرید اسلحه و تجهیز نیروهای نظامی خود را از محل درآمد نفت، تامین می‌کرد. برای آمریکا چه بهتر از اینکه نه فقط برای تامین منافع حیاتی خود در خلیج فارس کمترین هزینه‌ای از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی نمی‌پرداخت بلکه تولیدات کارخانه‌های اسلحه‌سازی خود را به قیمت خوب می‌فروخت.»

دوران پس از جنگ تحمیلی، فرصت مناسبی را در اختیار نیروهای مسلح ایران قرار داد تا فعالیت‌های علمی خود که از دوران دفاع مقدس آغاز کرده بودند را با سرعت بیشتری ادامه دهند. این فعالیت‌‌ها که در دهه 70 شمسی کم‌کم به ثمر نشست، نوید آن را می‌داد که ایران در آینده به یکی از قدرت‌های نظامی منطقه تبدیل خواهد شد.

در اواسط دهه 70 شمسی، رونمایی ایران از موشک‌های سری شهاب و به‌ویژه موشک شهاب 3 حیرت جهان را برانگیخت. هیچکس فکر نمی‌کرد کشوری که تا 2 دهه پیش از آن کاملاً وابسته به آمریکا و غرب بود، حالا بدون کمک خارجی‌ها به یکی از پیشرفته‌ترین علوم نظامی دست پیدا کرده و موشکی با بُرد قریب به 1200 کیلومتر ساخته است.

در سال‌های بعدی با گسترش سطح تهدیدات علیه انقلاب اسلامی باید پیشرفت‌های بیشتری در عرصه دفاعی کشور صورت می‌گرفت. بر همین اساس و متناسب با تهدیدات، کار برای طراحی و ساخت سامانه‌های مورد نیاز نیروهای مسلح نیز آغاز شد.

این فعالیت‌ها در حوزه موشکی منجر به ساخت طیف متنوعی از موشک‌های بالستیک و نقطه‌زن مانند قدر، فاتح، سجیل، عماد، ذوالفقار و خرمشهر در حوزه بالستیک‌ها شد که قادرند با دقت بالا، اهداف خود را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار دهند.

ایران در حوزه فناوری پهپادی نیز پیشرفت‌های قابل توجهی کرده و موفق به ساخت انواع پهپادهای رادارگریز و با مداومت پروازی بالا مسلح به بمب‌ها و موشک‌های نقطه‌زن شده به طوری که امروز جزء 5 کشور مطرح در حوزه پهپادی است.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی امروز در حوزه پدافند هوایی هم قادرند انواع سامانه‌های راداری و موشکی را طراحی و تولید کنند و تمام مراحل آموزش و به‌کارگیری این سامانه‌ها نیز در داخل کشور صورت می‌گیرد.

نیروهای دریایی ارتش و سپاه در حوزه رزم دریایی ضمن تامین امنیت آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر با حضور در آب‌های آزاد توانسته‌اند امنیت کاروان‌های تجاری جمهوری اسلامی در نقاط مختلف جهان را تامین کنند. در همین زمینه، نیروهای مسلح کشورمان موفق به ساخت انواع موشک‌های کروز و بالستیک ضدکِشتی مانند موشک‌های کروز، قادر، قدیر و نور و همچنین موشک‌های بالستیک ضدکِشتی خلیج فارس و هرمز شده‌اند.

علاوه بر این، صنایع دفاعی کشورمان موفق به طراحی و ساخت انواع شناورهای مورد نیاز نیروهای مسلح مانند ناوشکن‌ها، زیردریایی‌ها و شناورهای تندروی موشک‌انداز نیز شده و گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

 

*‌ مبارزه برون‌مرزی ایران با دشمنان

آنچه بیش از هر چیز در حوزه دفاعی و امنیتی ایران پس از انقلاب به چشم می‌خورد آن است که جمهوری اسلامی، تمامی این پیشرفت‌ها را در زمانی به دست آورده که نه تنها با تحریم‌های سختگیرانه و گسترده‌ای روبه‌رو بوده بلکه با انواع تهدیدات نیز مواجه بوده و همواره از سوی ابرقدرت‌ها و یا عوامل آن‌ها مورد تهدید واقع شده‌ است.

امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته علاوه بر آنکه امنیت خود را تامین کند، عمق استراتژیک خود را گسترش داده و در وَرای مرزهای خود با دشمنانش درگیر شود. مقابله جمهوری اسلامی با فتنه داعش و پایان دادن به حاکمیت این گروه تروریستی از جمله مهمترین اقدامات سالیان اخیر برون‌مرزی ایران است. زمانی که شاه، آخرین روزهای حکومتش در ایران را سپری می‌کرد، ایران در منطقه، نفوذ زیادی نداشت چه اینکه حکومت شاه با هزینه خودش و البته حمایت سیاسی اسرائیل، آمریکا و غرب از منافع آن‌ها دفاع می‌کرد اما بعد از انقلاب اسلامی به دلیل استقلال‌طلبی ملت ایران و ایجاد یک شوک انقلابی با محوریت اسلام در سطح منطقه، مردم منطقه متوجه چپاول ثروت مسلمانان توسط این رژیم‌ها شدند.

تا پیش از انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی با اشغال فلسطین و لبنان و بخش‌هایی از سوریه مانند بلندی‌های جولان موفق شده بود بخش مهمی از کشورهای منطقه را تحت سیطره خود بگیرد. این روند با شکست ارتش‌های عربی در جنگ‌های 6 و 16 روزه تقویت هم شده‌ بود و کشورهای عربی و اسلامی عملاً توان مقابله با اسرائیل را نداشته و مجبور به مذاکره با اسرائیل بودند اما با پیدایش انقلاب اسلامی، سایر کشورهای منطقه هم با الگوگیری از ملت ایران، راه مقاومت در برابر اسرائیل را پیش گرفتند. این روند با حمایت مستقیم جمهوری اسلامی و بسط تفکر مقاومت، روند شتابانی به خود گرفت و موجب تشکیل گروه‌ها و سازمان‌های مقاومت در منطقه و به‌ویژه لبنان و فلسطین شد و این روند شد و بعد از آن تا سالیان اخیر، شاهد رویش انقلابیون جدید در منطقه هستیم که هرکدام در کشوری، پرچم مبارزه با استکبار را به اهتزاز درآورده و ملت‌های منطقه با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران به پا خاسته و یک بیداری فراگیر در سطح منطقه، شکل گرفت که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را «بیداری اسلامی» نامیدند.

در این زمان، آمریکایی‌ها که منافع خود را به شدت در خطر می‌دیدند، دست به طراحی نقشه جدیدی زده و با به وجود آوردن گروه‌های تکفیری در دل کشورهای اسلامی و محور مقاومت می‌خواستند تا کشورهای منطقه را درگیر بحران درونی و خطرناک کنند و بعد از آنکه قدرت محور مقاومت و کشورهای اسلامی تضعیف شد، بتوانند نقشه‌های خود برای منطقه را عملی کنند. بر همین اساس، حدود 6 سال پیش، داعش و النصره در کشورهای سوریه و سپس عراق سر برآوردند و بخش‌های مهمی در حدود دوسوم از خاک این 2 کشور را تصرف کردند اما با شکل‌گیری فتنه تکفیری‌ها در عراق و سوریه، مردم این 2کشور متوجه نقشه‌های غرب برای کشورهای‌شان شده و به سرعت، دست به کار ایجاد هسته‌های مقاومت در برابر داعش و النصره شدند.

حضور نیروس قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و هدایت و راهبری آنان موجب شکل‌گیری ده‌ها گروه مقاومت مانند حشدالشعبی در عراق، فاطمیون در افغانستان، زینبیون در پاکستان و... شد. علاوه بر این حضور مستقیم فرماندهان مستشار ایرانی در عملیات آزادسازی برخی از مهمترین شهرهای عراق و سوریه، نقش موثری در برخورد با فتنه تکفیری داشت تا جایی که سردار سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی شخصاً در عملیات آزادسازی آمرلی و تکریت در عراق و بوکمال در سوریه حضور یافت و پس از آزاد شدن این شهرها در خیابان‌های آن قدم زد.

کمتر کسی در آن زمان، فکر می‌کرد که خلافت داعش در منطقه به این زودی‌ها به پایان برسد اما جمهوری اسلامی ایران توانست با تشکیل گروه‌های مقاومت در منطقه و حمایت مستقیم از این جبهه پس از 6 سال به خلافت داعش پایان دهد.

آمریکا که روزی سیطره کامل بر ایران داشت و از این طریق، تمام منطقه غرب آسیا را تحت نفوذ خود داشت با رویش انقلاب اسلامی و به میمنت تفکر مقاومت که در منطقه گسترش پیدا کرده به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نه تنها از ایران بلکه از منطقه نیز اخراج شده است. ایران که روزی در حوزه دفاع و امنیت تحت سیطره کامل آمریکا قرار داشت و به عنوان حکومتی دست‌نشانده، مجری دستورات آمریکا در منطقه بود به کشوری تبدیل شده که مرزهای امنیتی خود را به خارج از مرزهایش گسترش داده و امروز بنا بر اظهارات فرماندهان عالی‌رتبه نظامی کشور، سنگرهای کشور به شرق مدیترانه منتقل شده است.

 

*‌ جمهوری اسلامی در گام اول انقلاب به قدرت بزرگ دفاعی و امنیتی تبدیل شد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز یک‌شنبه (19 بهمن‌ماه) در جمع ایثارگران زنجانی گفت: خوشبختانه در گام اول انقلاب اسلامی به قدرت بزرگ سیاسی، دفاعی و امنیتی، تبدیل شده و به اندازه‌ای پیشرفت کرده‌ایم که هیچ کشوری نمی‌تواند به جمهوری اسلامی ایران حمله کند حتی ترامپ تا آخرین لحظه می‌خواست یک بمب به ایران بیندازد اما هیچگاه نتوانست چنین غلطی بکند.

وی با بیان اینکه بیش از 200 سال از ورود اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به کشورمان می‌گذرد، اظهار داشت: با ورود آن‌ها مصائب و مشکلات سنگینی بر ایران، تحمیل شد زیرا کارشان این بود که یا بخش‌هایی از کشور مانند سمرقند، بخارا و قفقاز را جدا می‌کردند و یا اینکه در همان جا باقی مانده و با کمک سلطنت و استبداد داخلی، مانع پیشرفت کشور می‌شدند.

رضایی خاطرنشان کرد: وقتی مردم می‌دیدند که ارتباط با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها حاصلی ندارد، قیام می‌کردند؛ مانند قیام مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و 15 خرداد اما همین قیام‌ها نیز سرکوب می‌شد.

وی تصریح کرد: مردم در بهمن 57 قیامی کردند که 42 سال است در مقابل موانع و فشارهای آمریکا و اروپا ایستاده و مستبدان مانند ریگان، صدام، داعش و ترامپ را یکی پس از دیگری به زباله‌دان تاریخ فرستاده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چرایی مقاومت ملت ایران و همچنین چرایی فشارهای مستبدان و مستکبران باید بررسی و برای مردم و به‌ویژه جوانان تبیین شود، گفت: علت مقاومت این است که ملت ایران، ملت بزرگی است که می‌خواهد گام‌های بزرگی بردارد، تمدن بسازد، اقتصاد و صنعت را درست کند و در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای اثرگذار باشد لذا مقاومت می‌کند و نمی‌خواهد متوقف شود.

وی با بیان اینکه در سرزمین بسیار مهم، سرنوشت‌ساز و حیاتی قرار داریم، گفت: باید قدرتی را فراهم کنیم تا بتوانیم در سایه این قدرت، زندگی کنیم زیرا در سایه سازش و تسلیم نمی‌توان زندگی کرد.

 

*‌ امنیت کشور بعد از انقلاب، جلوی تجاوز به هر وجب از خاک کشور را گرفته است

آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ امنیت را یک نعمت بسیار بزرگ بیان کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به لطف الهی و عنایت حضرت ولی‌عصر(عج) و با تلاش و استقامت مردم، رزمندگان و مدافعان حرم در تامین امنیت، دشمن حتی نتوانسته به یک وجب از خاک کشور تجاوز کند.

وی اظهار داشت: امنیت، یکی از نعمت‌های الهی است و تا وقتی که انسان از ان بهره‌مند است قدرش را نمی‌داند اما وقتی از دست داد، متوجه می‌شود که چه نعمت بزرگی را از دست داده است.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه مساحت ایران عزیز در حدود 100 سال پیش 2 برابر وضع کنونی بوده است، خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از خاک ایران در هر برهه‌ای از تاریخ به دلیل بی‌کفایتی مسئولان در معاهدات و توافقنامه‌های مختلف از این کشور جدا شده است.

وی افزود: امروز بحمدلله با گذشت 42 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی علی‌رغم تمام تلاش‌های دشمنان و هجمه‌هایی که از نقاط مختلف به سمت کشور ما داشته و 8 سال جنگ را بر این کشور تحمیل کرده و 300 هزار شهید از ما گرفتند اما به لطف الهی و عنایت حضرت ولی‌عصر(عج) نتوانستند حتی به یک وجب از خاک کشور تجاوز کنند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از سوی دیگر در داخل کشور نیز خیلی تلاش کردند که ناامنی ایجاد کنند و تعداد زیادی از هموطنان ما را در سال‌های نخست انقلاب به شهادت برسانند اما باز هم نظام ما توانست با غلبه بر این جریان، امنیت را به شکل بسیار خوبی در داخل برقرار کند.

وی با بیان اینکه نعمت امنیت با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: امنیت امروز کشور به واسطه مقاومت و ایستادگی مردم و تلاش‌های رزمندگان دفاع مقدس، مدافعان حرم، سربازان گمنام امام زمان(عج) و سایر دستگاه‌ها به دست آمده و امنیت، یکی از بزرگترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

*‌ امنیت، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

آیت‌اله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ گفت: امنیت، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است که به برکت خون مطهر شهدا و رزمندگان اسلام، امروز ایران از امن‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای مهمی در کشور به ثبت رسیده که این دستاوردها مدیون فداکاری مردم ایران و نیروهای نظامی، انتظامی، دانشمندان و مدافعان حرم است.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه امروز به برکت نظام اسلامی و دانشمندان ایرانی به دستاوردهای باارزشی در عرصه‌های علمی دست یافته‌ایم، بیان داشت: ایران در تولید علم، امروزه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

امام جمعه زنجان یادآور شد: نظام اسلامی علی‌رغم توطئه‌ها و دشمنی‌های استکبار جهانی، پیشرفت‌های خود را ادامه داده و به برکت وجود جوانان متعهد و انقلابی در مقابل استکبار جهانی ایستاده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به دستاوردهای علمی، فنی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در عرصه‌های مختلف در کشور، بیان داشت: امنیت، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است که به برکت خون شهدا و رزمندگان اسلام، امروز ایران از امن‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود.

آیت‌اله خاتمی ادامه داد: اگر نگاهی به دوروبَر خودمان به‌ویژه کشورهای منطقه بیندازیم، متوجه می‌شویم که امنیت در ایران چقدر پابرجاست و با وجود مشکلات در منطقه این نظام در امنیت به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه آمریکا با همه قدرت از برخی از کشورهای منطقه حمایت و به دنبال ایجاد نا امنی در منطقه است، گفت: به برکت وجود نظام اسلامی، توطئه‌های آمریکا در منطقه با شکست مواجه شده است.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: نمرودیان، آتشی ایجاد کردند و ابراهیمیان در آرامش به سر می‌برند.

وی گفت: وجود امنیت در کشور را مدیون سیاستگذاران، نیروهای نظامی، امنیتی، انتظامی و مردم همیشه در صحنه هستیم.

امروز به برکت وجود نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی و نظامی، جمهوری اسلامی ایران در اقتدار و امنیت کامل به سر برده و علاوه بر تامین امنیت داخلی کشور، توانسته امنیت کشورهای منطقه را نیز تامین کرده و از تجاوز دشمنان قسم‌خورده به حرم ائمه معصوم و اهل بیت(ع) جلوگیری کند و امروز هیچ تصمیمی در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی ایران گرفته نمی‌شود.

شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، یکی از تجاوزات دشمن به شخصیت تاثیرگذار ایرانی بود اما این اقدام بزدلانه آمریکا به برکت تجهیزات و تسلیحات نظامی و دفاعی کشورمان و با اقتدار نیروهای مسلح در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرض 5 روز، پاسخ داده شد و پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد، مورد اصابت موشک‌های ایرانی قرار گرفت. این در حالی بود که بعد از پایان جنگ جهانی دوم، هیچ کشوری جرات تجاوز به امریکا را نداشته و نتوانسته بود حتی یک گلوله به سمت آمریکا شلیک کند اما جمهوری اسلامی ایران به این قدرت و اقتدار رسیده که هر تهدیدی را خنثی کرده و هر تجاوزی را پاسخ کوبنده می‌دهد و هیچ کشوری جرات حمله به خاک مقدس ایران اسلامی را ندارد و این اقتدار و قدرت به برکت خون مطهر شهدا و قیام و جانفشانی‌های ملت شریف ایران اسلامی حاصل شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر