logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۹۵۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

پیوستن ارتش به مردم اتفاق بزرگی در تاریخ بود/ دشمنان به اقتدار ایران پی بردند

پیوستن-ارتش-به-مردم-اتفاق-بزرگی-در-تاریخ-بود-دشمنان-به-اقتدار-ایران-پی-بردند
امام جمعه زنجان با بیان اینکه امروزه دشمنان به اقتدار جمهوری اسلامی ایران پی برده است گفت: قدرت نیروهای مسلح کشورمان قابل قیاس با اوایل انقلاب نیست.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی به مناسبت 19 بهمن ماه در دیدار با کارکنان ارتش ضمن گرامیداشت دهه فجر، یاد و خاطره امام و شهدای جان برکف انقلاب و دفاع مقدس را گرامیداشت و اظهار کرد: این روز را برای نیروهای مسلح کشورمان تبریک عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: نیروهای نظامی بدون مبالغه در تضمین امنیت نقش ویژه‌ای داشتند و دارند و دشمنان ما نیز به این موضوع اعتراف کردند که ایران امن‌ترین کشور در منطقه است.

امام جمعه زنجان ابراز کرد: این امنیت با وجود دشمنی‌های کشورهای استکبار که راس آنها آمریکا قرار دارد، ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: افتخار نیروهای ارتشی این است که سربازان ولایت و امام زمان(عج) هستند و فرمانده آنها نایب امام زمان(عج) بوده و دعای ایشان شامل حال همه نیروهای مسلح است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اقتدار ارتش کشورمان قابل وصف نیست افزود: قبل از انقلاب تمام سلاح‌هایی که داشتیم ساخت داخلی نبودند در حالی که در تهران کارخانه‌های مهمات سازی وجود داشت اما همه سلاح‌ها وارداتی بودند و حتی فشنگ‌ یک اسلحه هم از خارج کشور وارد می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان عنوان کرد: در اواخر حکومت طاغوت بیش از ۴۵ هزار مستشار آمریکایی در کشور داشتیم که بیشترین آنها در تشکیلات‌های نظامی حضور داشتند و عده‌ای در سازمان برنامه‌و‌بودجه ، وزارت اقتصاد، و سایر وزارت‌خانه‌های داخلی حضور داشته و مدیریت کشور را در دست گرفته بودند.

وی با اساره به اینکه همافران در زمانی که یک جنگنده نقص فنی پیدا میکرد حق باز کردن آن را نداشتند ابراز کرد: باید خود آمریکایی‌ها نسبت به تعویض قطعه آن اقدام می‌کردند و برای تامین حتی کوچکترین قسمت، یک جنگنده به آمریکا ارسال می‌شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امروزه طراحی، قطعه سازی و مونتاژ جنگ افزارهای توسط مهندسان خودمان انجام می‌شود اظهار کرد: هر از چند گاهی براساس مصلحت نظام برخی از جنگ افزار‌های تولید شده رونمایی می‌شود.

وی با تاکید براینکه پیوستن ارتش به مردم یک اتفاق تاریخی بود که منجر به پیروزی انقلاب شد تاکید کرد: با پیشرفت های دفاعی کشور اکنون بعید است که جنگ نظامی اتفاق بیفتد چون اگر آمریکا فکر میک‌رد در جنگ با ایران پیروز میدان خواهد بود، لحظه‌ای غفلت نمی‌کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به سیلی موشکی ایران به آمریکا بعد از شهادت حاج قاسم تاکید کرد: وقتی عین‌الاسد زده شد دشمنان به قدرت نظامی کشورمان پی بردند.

وی با اشاره به اینکه وقتی پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی توسط نیروهای نظامی در خلیج فارس مورد هدف قرار گرفت دشمنان انقلاب به قدرت و اقتدار واقعی ایران پی بردند تاکید کرد: ایران امن‌ترین کشور در منطقه است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ارتش در دوران دفاع مقدس امتحان بزرگی را داد و در حال در حاضر نیز حفظ و حراست از بخش عمده ای از مرزهای خاکی کشورمان را برعهده دارد خاطر نشان کرد: وضعیت ارتش و نیروهای ما با اوایل انقلاب خیلی فرق دارد.

وی بیان کرد: یکی از تاکیدات که در گذشته داشته و الان نیز دارم این است که در مهارت آموزی سربازان سرمایه‌گذاری صورت بگیرد چرا که این سربازان در دوران سربازی ساخته شده و وارد جامعه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ارتش تا امروز دستورات مقام معظم رهبری رهبری را با جان و دل اجرا کرده است خاطر نشان کرد: در دوران انقلاب ارتش بت را شکست و با اقتدار کامل با امام راحل بیعت کرد و امیدواریم ارتش با همین صلابت و اقتدار انقلاب را به صاحب اصلی انقلاب یعنی امام زمان خود بسپارد.//ع

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر