logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۹۵۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

استقلال کشور از برکات انقلاب اسلامی است

استقلال-کشور-از-برکات-انقلاب-اسلامی-است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت: استقلال کشور از برکات انقلاب اسلامی است.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی در جلسه شورای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان اظهار داشت: بیش از 50 میلیون نفر از جمعیت کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دنیا آمده تاریخ را ندیده‌اند که باید تاریخ کشور برای ان‌ها تبیین شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه فرمودند 40 سالگی انقلاب اسلامی را با 40 سالگی انقلاب‌های بزرگ دنیا مقایسه کنید.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه طی 40 سال اول انقلاب اسلامی، موانعی مانند جنگ تحمیلی، بایکوت سیاسی، جنگ اقتصادی و تحریک گروهک‌ها را داشتیم، افزود: با وجود همه این موانع، تاریخ پرافتخاری را در این 40 ساله نظام مقدس تجربه کردیم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی کشور با وجود مشکلات معیشتی و تمام سختی‌ها اصلاً قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، تصریح کرد: اینکه شرایط کشور قبل از انقلاب چگونه بود باید تبیین کنیم زیرا دستاوردهای بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف به دست امده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به خاطرات رجال دوره پهلوی گفت: با وجود اینکه آن‌ها در بیان خاطرات خود، ملاحظاتی کرده‌اند اما در این خاطرات آمده که برای انتخاب وزیران باید انگلیس نظر می‌داد و برای انتخاب نخست‌وزیر باید حتما خود آمریکا نظر می‌داد و محمدرضا شاه برای جابه‌جایی نخست‌وزیر، شخصاً به آمریکا رفت و اجازه گرفت و این یعنی کشور در آن زمان، استقلال نداشت.

وی با بیان اینکه امروز استقلال و آزادی در کشور داریم، اظهار داشت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی 46 هزار مستشار آمریکایی وجود داشت که برنامه و بودجه و اقتصاد کشور را مدیریت می‌کردند و ساواک نیز زیر نظر آن‌ها بود اما امروز در منطقه غرب آسیا و مقداری شعاع وسیع‌تر از آن هیچ تصمیم درست سیاسی بدون نظر ایران امکان ندارد.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه امروز شعار «مرگ بر آمریکا» مخصوص ایران نیست، خاطرنشان کرد: 4 کشور آمریکای لاتین در بیخ گوش آمریکا شعار مرگ بر آمریکا دادند.

وی با اشاره به عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز کرد: در گذشته هر کسی وارد این کشور شده، بخشی از خاک ما جدا شده اما در جنگ تحمیلی 44 کشور هم به کمک عراق آمدند اما مردم ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این کشور در اشغال دشمن بماند.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه محمدرضا را دیگران مدیریت می‌کردند، افزود: امروز اگر اشتباهی کنیم عواقب آن بر عهده خودمان است و این معنای استقلال است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: در مورد آزادی هم اخیراً سازمان ملل متحد اعلام کرده که ایران، امن‌ترین کشور در منطقه است و این در حالی است که آمریکا در اطراف ما پایگاه‌های نظامی بسیاری دارد و منطقه را تبدیل به جهنم کرده است.

وی با اشاره به شاخص های انقلابی گری، گفت: انقلابی بودن یعنی اینکه فقط در خط ولایت قرار بگیریم.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، الگوی ما هستند، گفت: حق نداریم یک قدم جلوتر و یک قدم عقب‌تر از ایشان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه طلبه فقط باید در خط ولایت قرار گیرد، اظهار داشت: در شان طلبه نیست که خودش را خرج این حزب و آن حزب کند زیرا این کار، اشتباه است.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران از برکات نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سازماندهی شد.

وی تصریح کرد: امروز بیش از 80 درصد جلسات بانوان به صورت آموزشی، معرفتی، دینداری و احکام شده که این به برکت فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر