logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۹۵۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف استان زنجان:

صادرات عامل اصلی صعود قیمت میوه‌ها در بازار زنجان است

صادرات-عامل-اصلی-صعود-قیمت-میوه‌ها-در-بازار-زنجان-است
رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت میوه در استان زنجان گفت: صادرات، افزایش کرایه حمل از جمله عوامل اصلی در افزایش قیمت میوه‌ها در بازار شده است.

سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد علت افزایش قیمت میوه در استان زنجان اظهار کرد: ۸۰ درصد میوه‌هایی که در بازار عرضه می‌شود، میوه‌های سردخانه‌ای هستند.

وی تصریح کرد: تنها حدود ۱۰ درصد میوه‌ها عرضه شده در بازار گلخانه‌ای بوده و ۱۰ درصد نیز وارداتی است.

رئیس اتحادیه اتاق اصناف استان زنجان با تاکید براینکه افزایش قیمت میوه‌ها از مبدا اتفاق افتاده و صادرات میوه‌ها باعث افزایش آن در داخل کشور شده است عنوان کرد: هر زمان راه صادرات یک میوه آزاد می‌شود بلافاصله قیمت آن در بازار روند صعودی به خود می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه گرانفروشی میوه کمتر در بازار زنجان اتفاق می‌افتد خاطر نشان کرد: نظارت بر بازار انجام می‌شود و با متخلفان نیز برخورد لازم صورت میگیرد.

موسوی با تاکید بر اینکه افزایش هزینه‌های باربری نیز بر قیمت میوه تاثیر گذاشته است بیان کرد: این عامل تنها یکی از موارد تاثیر گذار در افزایش قیمت‌ها در بازار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سالهای گذشته طرح توزیع میوه شب عید برنامه ریزی شده است تاکید کرد: خرید میوه شب عید توسط سازمان صمت انجام می‌شود و در ایام پایانی سال در بازار توزیع خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت موز در زنجان عنوان کرد: باید این موضوع بررسی شود که چه عاملی باعث افزایش قیمت آن در بازار شده و وارد کنندگان باید نسبت به این موضوع پاسخ دهند.

به گزارش موج رسا قیمت میوه در استان زنجان به افزایش يافته و در حال حاضر پرتقال هر کیلوگرم ۱۶ هزار تومان، خیار ۱۷ هزار تومان،سیب ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در بازار زنجان عرضه می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر