logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۹۴۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

تحقق بیش از 2 برابری صدور سند مالکیت روستایی در زنجان

تحقق-بیش-از-2-برابری-صدور-سند-مالکیت-روستایی-در-زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از تحقق بیش از 2 برابری نسبت به برنامه پیش بینی شده در زمینه صدور سند مالکیت روستایی در سال جاری خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان زنجان، اظهار کرد:  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک توانسته در سال جاری به میزان 5586 فقره سند روستایی با پیشرفت فیزیکی 223 درصدی نسبت به برنامه صادر نماید.

خواجه ای به تحقق بیش از 2 برابری نسبت به برنامه پیش بینی شده در زمینه صدور سند مالکیت روستایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این نهاد  توانسته با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی تاکنون  از مجموع 91265 واحد مسکونی روستایی برای 66535 واحد، سند مالکیت صادر نماید.

وی ادامه داد: میزان صدور  سند برای واحدهای مسکونی روستایی  به میزان ۷۱/۸ درصد در استان بوده  و این میانگین در سطح کشور ۶۲/۶ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار میرود. این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه سازی این سیاست ابزارها و روشهای مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی و یا به عبارت کلی صدور سند برای امالک در روستا به موازات سایر سیاستهای توسعهای مناطق روستایی از جمله این روش هاست.

خواجه ای با اشاره به اینکه، اسناد مالكیت روستایی نقش موثری در وسعت بخشی به مالكیت های مسكونی، تجاری و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در روستاها دارد تصریح کرد:  صدور سند مالكیت در روستاها مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانكی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملك را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سند دار كردن املاك را افزایش می دهد.

وي از  مزاياي فراوان يك نظام جامع و مناسب مالكيت تثبيت شده اراضي روستايي و تضمين مالكيت و ارزش‌دهي به حق تصرف در روستاها تثبيت خانه‌هاي مسكوني روستاييان و جلوگيري از تعارض و تضاد در مالكيت آنها به عنوان يكي از فوايد اين نظام جامع نام برد و ادامه داد: ايجاد اطمينان لازم نسبت به رهن‌گذاري املاك و پشتوانه و وثيقه‌اي مطمئن براي روستاييان در مواقع لازم همچون تسهيلات رفاهي وام و غيره جلوگيري از مهاجرت جمعيت جامعه روستايي و عدم بروز مشكلات در شهرها و برنامه‌ريزي‌هاي موثر در امر بازار خريد و فروش زمين، از ديگر مزاياي تثبيت مالكيت خانه‌هاي روستايي است.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر