logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۹۴۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور خبرداد

پرداخت 9 هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه اشتغال در سطح کشور

پرداخت-9-هزار-میلیارد-تومان-اعتبار-به-حوزه-اشتغال-در-سطح-کشور
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به اینکه محور اصلی صندوق کار آفرینی حمایت از نخبگان و کارآفرینان است گفت: در 7 و نیم سال گذشته بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه اشتغال پرداخت شده است.

به گزارش موج رسا; علی اصحابی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه این روزها شاهد جهش در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری هستیم اظهار کرد: طرح‌های بزرگ ملی در کشورمان به مناسبت ایام الله دهه فجر در حال افتتاح است.

وی با تاکید براینکه صندوق کار آفرینی امید با عنوان تنها نهاد مالی و توسعه‌ای با هدف گذاری توانمندسازی بخشی بزرگی از جامعه به ویژه گروه هدف جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی فعالیت می‌کند تصریح کرد: محور اصلی صندوق کار آفرینی حمایت از نخبگان و کارآفرینان است.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید در 7.5 سال فعال خود نزدیک به 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور برای توسعه اشتغال پرداخت کرده است افزود: با این میزان تسهیلات پرداخت شده بالغ بر 600 هزار فرصت شغلی برای جوانان جویای کار فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته از منابع صندوق توسعه ملی نزدیک به 2 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم بیان کرد: نزدیک به 48 هزار از طرح‌های بخش اشتغال روستایی و عشایری به سامانه صندوق ارجاع داده است.

اصحابی با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده حدود 94 درصد پایداری کسب و کار‌ها اتفاق افتاده است خاطر نشان کرد: تسهیلات ارزان قیمت به بخش‌های کشاورزی، صنعتی، فناوری اطلاعات، گردشگری(بومی گردی، صنایع دستی) و تولیدات گیاهان دارویی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به موضوع ارائه تسهیلات در بخش‌های مختلف افزود: پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری 11 درصد، فناوری اطلاعات 5 درصد، صنایع دستی 8 درصد، صنعت 26 درصد و بخش کشاورزی 50 درصد بوده است.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور با تاکید براینکه طرح‌های مختلفی را در خصوص توانمند سازی در روستاها اجرا می‌شود افزود: یکی از این طرح‌ها ایجاد صندوق‌های خرد ملی است که بیشتر اعضای این صندوق زنان روستایی هستند و استقبال زنان روستایی باعث شده این صندوق‌ها در روستاها فعال شود و سپرده‌‌گذاری در این صندوق‌ها نیز اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: نزدیک به 250 صندوق خرد توسط زنان روستایی و عشایری ایجاد شده و این صندوق‌ها در 30 استان راه اندازی شده و هم اکنون 58 هزار نفر در این صندوق‌ها عضو هستند.

اصحابی با بیان اینکه بعد از توانمندسازی آموزش‌های مهارتی و بازاریابی، بازرگانی، بسته بندی و غیره انجام می‌شود گفت: بعد از استعدادیابی اعضای صندوق‌ها تسهیلات ارزان قیمت حتی بدون ضامن در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با تاکید براینکه طرح‌های صندوق توسعه ملی به هدف کمک به معیشت مردم در نظر گرفته شده است گفت: با اجرای طرح‌های در نظر گرفته شده به نوعی اقتصاد خانوادگی شکل می‌گیرد و در نهایت کسب و کار‌ها در بخش خانگی اتفاق می‌افتد.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور در ادامه از اجرای طرح "هر روستا یک محصول" و "روستای بدون بیکاری" در سراسر کشور خبرداد و افزود: بسیاری از روستاها استعداد خوبی دارند که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی احیا نمی‌شوند که طرح‌های صندوق توسعه در این روستاها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاهایی که مزیت‌های نسبی دارند انتخاب شده و طرح‌ها را در آن روستا اجرا می‌کنیم عنوان کرد: طرح‌های هر روستا یک محصول" و "روستای بدون بیکاری" در 200 روستایی که ظرفیت تولید داشتند اجرا شد.

اصحابی خاطر نشان کرد: مهمترین دستاورد طرح‌های صندوق کار آفرینی امید تحقق مهاجرت معکوس است که در خیلی از روستاها اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های صندوق کار آفرینی توجه به روستاهای مرزی که کمتر می‌توانند از منابع بانکی استفاده کنند گفت: نزدیک به 47 درصد منابع صندوق در روستاهای مرزی هزینه شده است.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به اینکه در راستای حمایت از حوزه فناوری ارتباطات، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا با وزارتخانه‌های مختلف تفاهم نامه همکاری داریم خاطر نشان کرد: همچنین از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان نیز حمایت می‌شود و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر