logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۹۴۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در کارگروه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مطرح شد؛

راه‌اندازی ۳۵ کانال ویژه عفاف و حجاب در زنجان

راه‌اندازی-۳۵-کانال-ویژه-عفاف-و-حجاب-در-زنجان-
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: مطالبه گری قوانین عفاف و حجاب از نمایندگان استان، راه‌اندازی ۳۵ کانال ویژه عفاف و حجاب و برگزاری ۳۶ جلسه در نواحی بسیج در استان زنجان از اقدامات انجام شده است.

به گزارش موج رسا; عباس بابایی امروز در جلسه کارگروه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب استان زنجان، اظهارداشت: با توجه به انتشار بیماری کرونا برنامه‌های عفاف و حجاب بیشتر در فضای مجازی برگزار شد.

وی گفت: در هفته عفاف و حجاب ۱۸ نمایشگاه، ۲۸ نشست مجازی و حقیقی،  ۷ کارگاه و سه نشست تخصصی در استان زنجان برگزار شد.

این مسئول از بارگزاری ۴۹۶ محتوای تخصصی و فضاسازی در استان زنجان خبرداد و گفت: ۵۰۰ متر مربع بتر نیز در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نصب شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان یادآور شد: توزیع ۱۵۳ بسته محتوایی، راه‌اندازی سه غرفه مشاوره و توزیع ۲هزار و ۳۴ هدیه فرهنگی در هفته عفاف و حجاب در استان زنجان انجام شده است و ۱۸ مورد پویش مردمی به همین مناسبت راه‌اندازی شده است.

بابایی از پخش سه مورد کلیپ و نماهنگ و توزیع ۳۵۵ قواره چادر در این هفته خبرداد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ قواره چادر نیز با قیمت مناسب در استان توزیع شد.

وی تصریح کرد: مطالبه گری قوانین عفاف و حجاب از نمایندگان استان، راه‌اندازی ۳۵ کانال ویژه عفاف و حجاب و برگزاری ۳۶ جلسه در نواحی بسیج در استان زنجان از دیگر اقدامات انجام شده است.

مسیح‌الله سلطانی در ادامه این جلسه، اظهارداشت: استان زنجان داری یک میلیون و ۵۶ هزار نفر جمعیت است که پس از انقلاب جمعیت روستایی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در پیمایش‌های انجام شده مردم زنجان به  خانواده و خویشاوندان اهمیت بالایی می‌دهند، افزود: ۲۲ دستگاه اجرایی در استان زنجان کار فرهنگی انجام می‌دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی ۸ سال گذشته برنامه عملیاتی سالانه مورد توجه بوده است که این امر موجب کارشناسی شدن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در استان زنجان شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به فعالیت یک هزار و ۳۰۰ هئیت مذهبی و ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری در استان زنجان، گفت: در کنار بعد مذهبی، مردم زنجان داری نشاط اجتماعی بالایی بوده و این شاخص در این استان ۶۹.۳ درصد است.

سلطانی از رشد ۲۸۰ درصدی تشکل‌های مردم نهاد در استان زنجان خبرداد و افزود: ۴۰۰ تشکل در استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: ۱۰۰ خیریه در استان زنجان فعالیت کرده و بیش از ۳۰ درصد مردم استان زنجان در تشکل‌های اجتماع محور عضویت دارند.

این مسئول یادآورشد: بیش از ۱۰۰ پویش مردمی در زمینه کرونا در استان زنجان راه‌اندازی شده است و زنجان با وضعیت خاکستری از استان‌های کمتر آسیب دیده کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: با مداخلات انجام شده میزان طلاق در سه سال پیاپی کاهش داشته است اما با شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری دوره‌های آموزشی نگرانی در خصوص افزایش میزان طلاق وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهارداشت: سی‌و‌نهمین جشنوارهدفیلم فجر با ۱۶ فیلم در استان زنجان در حال برگزاری است.

محمد ربیع احمدخانی از برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در استان زنجان خبرداد و گفت: همایش‌های مختلفی در این زمینه در استان برگزار شده است.

وی بیان داشت: پویش مردمی یاشماق و نمایشگاه بانوی ایرانی، جشنواره مد و لباس ماهی و برگزاری نمایش تئاتر و هفته فیلم و عکس استان از برنامه‌های برگزار شده است.

این مسئول بیان داشت: در سال ۹۸ حدود ۱۸۷ عنوان کتاب منتشر شد که ۸۶ عنوان توسط بانوان انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری برنامه‌های مختلف توسط شبکه تبلیغی استان زنجان خبرداد و گفت: در خصوص مسئله زن باید از نظرات بانوان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام احمدی بیان داشت: اگر حجاب نباشد خانواده با مشکل مواجه می‌شود.

وی برضرورت معرفی الگوی زن سوم در جامعه تاکید کرد و گفت: این الگو در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و علم باید معرفی شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر