logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۹۴۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

مجوز فعالیت تالارهای پذیرایی با ظرفیت محدود ابلاغ می‌شود

مجوز-فعالیت-تالارهای-پذیرایی-با-ظرفیت-محدود-ابلاغ-می‌شود
مسئول گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: فعالیت تالارهای پذیرایی با 30 درصد ظرفیت که اعلام شده بود، منتفی شد اما قرار است مجوز فعالیت تالارها با ظرفیت محدود، ابلاغ شوند تا شروع به کار کنند.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حالت کلی هر گونه تعطیلی و یا دایر بودن مراکز عمومی در شرایط کرونا باید توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اعلام شود.

وی با اشاره به استعلام از مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: این مرکز، دستورالعملی را آماده و به ستاد ملی کرونا ارائه کرده که فعالیت مراکز عمومی از جمله تالارهای پذیرایی پس از تایید و جمع‌بندی توسط ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد.

نصیری با بیان اینکه تاکنون دستورالعمل فعالیت تالارهای پذیرایی ابلاغ نشده است، افزود: این امر به دلیل حفظ سلامتی جامعه است تا موج بعدی کرونا در اوایل اسفندماه بگذرد و سپس دستورالعمل را ابلاغ کنند.

مسئول گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: به همین دلیل می‌خواهند زمان، گرفته شده و اطمینان حاصل شود که در اوایل اسفندماه با پیک (موج) جدید مواجه نمی‌شویم، تا بعد از حاصل شدن این اطمینان دستورالعمل بازگشایی تالارها ابلاغ شود.

وی گفت: پیگیری‌ها در این راستا است که فعالیت تالارهای پذیرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پس از جمع‌بندی، تصویب و ابلاغ ستاد ملی کرونا و بر اساس آن دستورالعمل باشد.

نصیری با بیان اینکه فعلاً تکلیف فعالیت تالارها مشخص نشده است، تصریح کرد: برگزاری هرگونه مراسم در تالارهای پذیرایی ممنوع است.

به گزارش موج رسا؛ رئیس اتحادیه تالار، رستوران و هتل‌داران زنجان نیز چندی پیش (30 دی‌ماه) در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به صدور مجوز بازگشایی تالارهای پذیرایی حداکثر با 30 درصد ظرفیت گفت: متاسفانه کارشناسان بهداشت علی‌رغم صدور این مجوز، اجازه فعالیت به تالارهای پذیرایی را نمی‌دهند.

محمد بازرگان اظهار کرد: پس از صدور مجوز بازگشایی تالارهای پذیرایی هر کدام از تالارها 2 میلیون و 100 هزار تومان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هزینه کرده و به حساب بهداشت، واریز کرده‌اند اما با این وجود باز هم اجازه برگزاری مراسم داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 55 تالار پذیرایی در شهر زنجان فعالیت داشتند که به دلیل تعطیلی طولانی‌مدت و خسارت‌های مالی فراوان 12 مورد به کلی جمع‌آوری کرده و تعطیل شدند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر