logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۹۴۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
سرمربی تیم فوتسال اسپیناس زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

فوتسال زنجان بدون حامی مالی در لیگ یک شرکت کرده است

فوتسال-زنجان-بدون-حامی-مالی-در-لیگ-یک-شرکت-کرده-است
سرمربی تیم فوتسال اسپیناس زنجان گفت: به عنوان پرطرفدارترین تیم مسابقات لیگ دسته یک کشور بدون حامی هستیم و در صورتی که از این تیم حمایت نشود، مجبوریم از مسابقات، کناره‌گیری کرده و تیم به سایر استان‌ها برود.

مسعود حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به حضور تیم فوتسال اسپیناس زنجان در مسابقات لیگ دسته یک فوتسال کشور اظهار داشت: اسپیناس، تنها تیم در ورزش‌های گروهی استان است که به این مرحله رسیده و در سطح لیگ یک بازی می‌کند اما به هیچ عنوان، اسپانسر و حامی مالی نداریم.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل تیم اسپیناس زنجان خاطرنشان کرد: از 30 نفر اعضای تیم شامل مربی و بازیکن فقط یک نفر غیربومی است که آن هم در زنجان زندگی می‌کند و فقط اصالتاً زنجانی نیست.

حمیدی با بیان اینکه متاسفانه تیم فوتسال اسپیناس هیچگونه اسپانسر مالی ندارد، گفت: حدود 30 تیم در مسابقات لیگ دسته یک فوتسال کشور حضور دارند که بودجه هرکدام حداقل بین 3 تا 4 میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: استان کرمان 3 تیم در این مسابقات دارد که وسعت و مساحت آن شهرها مانند صائین‌قلعه زنجان است اما از نظر مالی، بودجه هر کدام تیم‌ها بین 15 تا 18 میلیارد تومان است.

حمیدی با بیان اینکه ما در زنجان حتی 50 میلیون تومان هم بودجه نداریم، خاطرنشان کرد: اکثر تیم‌های حاضر در لیگ مانند قزوین و البرز به نام شورا و شهرداری شهر خود هستند اما در اینجا وقتی به شهرداری مراجعه می‌کنیم، می‌گویند نمی‌توانیم کمک کنیم.

وی تصریح کرد: مگر قانون، چه قانونی است که آن شهرها می‌توانند اما در شهر زنجان نمی‌توانند به تیم فوتسال کمک کنند؟!

سرمربی تیم فوتسال اسپیناس زنجان با بیان اینکه شهرداری به راحتی می‌تواند از محل بودجه فرهنگی و ورزشی خود به تیم فوتسال اختصاص دهد، گفت: این کار را نمی‌کنند و حتی استاندار و معاون سیاسی استاندار نیز دستور داده و تاکید بر حل مشکل کردند اما هیچ کدام از مسئولان، کمکی نکردند و یک همتی فراتر از این می‌طلبد زیرا ما خیلی مظلوم شده‌ایم.

وی با بیان اینکه تمام اعضای تیم اسپیناس زنجان از سرمبی و مربی تا بازیکن، پیشنهادات بالای 100 میلیون تومان از سایر تیم‌ها دارند، اظهار داشت: چند بازیکن تیم ما در حد تیم ملی بوده و بالای 150 میلیون تومان پیشنهاد برای یک فصل (4 ماه) دارند.

حمیدی با بیان اینکه متاسفانه در زنجان، حامی مالی نداریم، خاطرنشان کرد: فوتسال، گُل سرسبد ورزش استان بوده و قابل قیاس با سایر رشته‌ها نیست زیرا ما 30 هزار نفر طرفدار داریم و قبل از شیوع ویروس کرونا تمام بازی‌ها با حضور بیش از 5 هزار نفر تماشاگر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه زنجان، پُرتماشاگرترین تیم لیگ فوتسال کشور بود، افزود: فوتسال، پرطرفدارترین رشته ورزشی دنیا بوده و طبق آمارهای رسمی 30 میلون نفر از جمعیت 80 میلیون نفری کشور، فوتسال بازی می‌کنند که سالانه برای 12 میلیون نفر از آن‌ها کارت بازی به صورت حرفه‌ای برای بازی در لیگ‌های مختلف، زیر نظر فدراسیون صادر می‌شود.

سرمربی تیم فوتسال اسپیناس زنجان در پاسخ به انتظارشان از بخش خصوصی گفت: از بخش خصوصی، انتظاری نیست زیرا ابتدا بخش دولتی باید با تسهیلاتی مانند تخفیف مالیاتی یا موارد دیگر از بخش خصوصی حمایت کند تا آن‌ها نیز انگیزه‌ای برای حمایت از تیم‌های ورزشی داشته باشند اما موانع موجود در بخش دولتی سبب می‌شود تا انگیزه بخش خصوصی نیز از بین برود.

وی اظهار داشت: حمایت از تیم فوتسال زنجان، نیاز به یک انگیزه و همت همگانی از مدیران سطوح بالا تا پایین می‌خواهد که متاسفانه اینطور نیست و ورزش استان نیز پیشرفت نمی‌کند.

حمیدی با بیان اینکه نمی‌دانم مسئولین به ورزش به چه عنوانی نگاه می‌کنند، ابراز کرد: ما از سر بیکاری، ورزش نمی‌کنیم بلکه زندگی‌مان را در این راه گذاشته و بسیاری از برنامه‌های شخصی و خانوادگی را به دلیل برنامه‌های تمرین و آماده‌سازی تیم، لغو کرده‌ایم.

سرمربی تیم فوتسال اسپیناس زنجان با بیان اینکه تمام اعضای این تیم، افراد تحصیلکرده، ورزشکار و با فرهنگ هستند، گفت: وقتی برای انجام کاری مراجعه می‌کنیم، موضوع ورزش را بی‌ارزش جلوه می‌دهند که نشان می‌دهد آنطور که باید فرهنگسازی نشده که مانند سایر حوزه‌ها از ورزش نیز حمایت شود و متاسفانه این رویه فقط در شهر زنجان، جا نیفتاده است.

وی با بیان اینکه شهر سیرجان 3 تیم دارد که در مجموع برای آن‌ها 200 میلیارد تومان هزینه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما در زنجان برای 100 میلیون تومان معطل مانده‌ایم.

حمیدی با اشاره به قدرت تیم فوتسال اسپیناس زنجان علی‌رغم نبود حمایت و امکانات، گفت: پارسال در هفته هشتم، سرمربی تیم شدم که تیم با 9 امتیاز در رده نهم جدول قرار داشت و تیم صدر جدول در آن زمان 25 امتیاز داشت اما در آخر فصل با 34 امتیاز در رتبه سوم قرار گرفتیم و در حال صعود به لیگ برتر بودیم و تیم صدرنشین 35 امتیاز کسب کرده بود در حالی که ما با کمترین امکانات، بیشترین بازدهی را داشتیم.

سرمربی تیم فوتسال اسپیناس زنجان با بیان اینکه در صورت حمایت از این تیم، افتخارات بسیار زیادی برای استان کسب می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته طی مذاکره با یک بازیکن برای مبلغ 20 میلیون تومان توافق کرده بودیم و قرار شد که برای عقد قرارداد به زنجان بیاید اما یک هفته بعد، زنگ زد و گفت که پیشنهاد 220 میلیون تومانی از یک تیم دیگر دارم.

وی با بیان اینکه با این حساب، ما با تیم‌هایی که بودجه مناسبی دارند، چطور می‌توانیم رقابت کنیم، خاطرنشان کرد: سایر تیم‌ها به یک بازیکن 200 میلیون تومان پیشنهاد می‌دهند در حالی که تیم ما به دنبال 200 میلیون تومان هستیم تا بخشی از مشکلات را حل کنیم.

حمیدی افزود: اگر در ایران هستیم و شهر ما نیز جرئی از این کشور است، همه مسئولان زنجان نیز باید مانند سایر شهرها از تیم‌های ورزشی، حمایت کنند.

سرمربی تیم فوتسال اسپیناس زنجان با اشاره به اسپانسرهایی که طی سال‌های اخیر از این تیم حمایت کردند، گفت: شرکت‌های خالص‌سازان و کنتورسازی اسپیناس طی این سال‌ها چند میلیارد تومان هزینه کرده‌اند اما وقتی فقط هزینه می‌کنند و هیچ حمایتی نمی‌شود و همه فکر می‌کنند که هزینه کردن، وظیفه این شرکت‌ها است، فایده‌ای ندارد و به همین دلیل، خالص‌سازان تصمیم گرفته که دیگر تیمداری نکند.

وی اظهار داشت: با تعصب و با پای شکسته، سر شکسته، رباط پاره و کمر مصدوم در این استان و شهر مانده و بازی کرده و با صعود از لیگ دسته 2 به دسته یک، پرچم استان را در سطح کشور به احتزاز درآورده‌ایم و فوتسال زنجان، حرفی برای گفتن دارد و در آستانه لیگ برتری شدن هم قرار داشتیم ضمن اینکه چند سال است که جوانترین مربی تاریخ لیگ کشور در تیم زنجان قرار دارد اما وقتی یک جوان بر روی کار می‌آید نه تنها حمایت نیم‌کنند بلکه اذیت هم می‌کنند.

حمیدی ابراز کرد: علاوه بر استاندار و معاون سیاسی، مدیرکل و معاون اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین هیات فوتبال استان زنجان نیز تا جایی که امکان داشته و قانون اجازه داده، کمک و پیگیری زیادی از جذب اسپانسر تا اسکان ورزشکاران انجام داده‌اند تا مشکلات ما حل شود.

وی گفت: در شهری که شرکت‌های بزرگ صنعتی مانند ایران‌ترانسفو و پارس‌سوئیچ و سایر شرکت‌ها حضور دارند، وضعیت تیم نباید اینگونه باشد و در صورتی که کاری از دست کسی برآید و انجام ندهد باید پاسخگوی ورزشکاران باشد.

حمیدی افزود: اگر مسئولان حمایت نکنند، مجبوریم به دلیل مشکلات و علی‌رغم اینکه پرتماشاگرترین تیم کشور هستیم از مسابقات لیگ، کناره‌گیری کنیم و تیم زنجان به سایر استان‌ها برود.

وی با اشاره به اینکه در شهری مانند قزوین، چند رشته ورزشی با نام شهرداری وجود دارد، اظهار داشت: چگونه است که در آنجا 20 میلیارد تومان هزینه می‌کنند اما در اینجا برای ما حتی یک میلیارد تومان هم نمی‌رسد.

حمیدی یادآور شد: این در حالی است که اعضای شورا، تعداد زیادی از آرای خود را از همین تماشاگران، طرفداران و ورزشکاران جمع کرده‌اند اما بعد از پایان انتخابات حتی به تماس‌های تلفنی ما نیر پاسخ نمی‌دهند و در حالی که امکان کمک وجود دارد، دریغ می‌کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر