logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۹۴۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان مطرح کرد؛

حفظ سلامتی جامعه، دلیل تاخیر در صدور مجوز بازگشایی باشگاه‌های ورزشی

حفظ-سلامتی-جامعه،-دلیل-تاخیر-در-صدور-مجوز-بازگشایی-باشگاه‌های-ورزشی
مسئول گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص عدم صدور مجوز بازگشایی باشگاه‌های ورزشی گفت: حفظ سلامتی جامعه، دلیل تاخیر در صدور این مجوز بود.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: باشگاه‌های ورزشی حتی استخرها در مناطق زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند شروع به فعالیت کنند اما به دلیل حفظ سلامتی شهروندان و جلوگیری از مواجهه با پیک چهارم کرونا هنوز پاسخی به تقاضای اداره کل ورزش و جوانان داده نشده است.

وی در خصوص دلیل طولانی شدن پاسخ استعلام اداره کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: بنا به مصلحت بوده و نمی‌خواهیم در آینده اینطور باشد که گفته شود اگر باشگاه‌های ورزشی یا تالارهای پذیرایی، دایر نمی‌شد، با پیک شیوع مواجه نمی شدیم.

نصیری افزود: به همین دلیل در ابلاغ بازگشایی‌ها تلاش می‌کنیم با سرعت تندی پیش نرویم و ابلاغ بازگشایی‌ها به صورت آرام و تدریجی باشد.

مسئول گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ظرف روزهای آینده اعلام خواهیم کرد که باشگاه‌های ورزشی و تالارهای پذیرایی در مناطق آبی و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی به‌ویژه استخرها می‌توانند فعالیت کنند، تصریح کرد: علت عدم اعلام رسمی به اداره کل ورزش و جوانان این است که نمی‌خواهیم ناگهان اعلام بازگشایی کرده و با موج چهارم مواجه شویم.

نصیری خاطرنشان کرد: دلیل بعدی عدم اعلام بازگشایی باشگاه‌ها نیز مراجعه و اعتراض خانواده‌ها است که فوت 2 نفر از ورزشکاران (مهرداد میناوند و علی انصاریان) نیز سبب مواجهه با هجمه‌ای از شکایات شده است.

مسئول گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه پروتکل بهداشتی مربوط به باشگاه‌های ورزشی تدوین شده است، گفت: علی‌رغم اینکه قرار بود ابلاغ نشود اما این پروتکل‌ها را به شهرستان‌ها ارسال کردیم و پروتکل‌های کلی نیز عنقریب از سوی ستاد استانی کرونا به ورزش و جوانان ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: هیچ نامه‌ای بدون پاسخ نمی‌ماند و اگر روند پاسخ به نامه اداره کل ورزش و جوانان، طولانی شده، مصلحتی است و می‌خواهیم بازگشایی‌ها آرام‌آرام انجام شود تا با پیک چهارم مواجه نشویم.

نصیری خاطرنشان کرد: هرچند تجربه ثابت کرده که به دلیل اینکه آمار استان در پیک قبلی، بالا بود در پیک بعدی پایین تر خواهد بود اما به ریسکش نمی‌ارزد زیرا تعداد فوتی‌ها شاخص وزارت بهداشت در تعیین رنگ‌بندی استان‌ها است و تلاش می‌کنیم وضعیت استان در رنکینگ کشور پایین نباشد.

مسئول گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: باشگاه‌های ورزشی به دلیل خسارت و آسیب‌هایی که دیده‌اند، حق دارند معترض باشند اما نمی‌توانیم مصلحت عمومی را فدای چند نفر کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر