logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۹۴۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر صمت:

۵ طرح اقتصادی با ۷۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زنجان افتتاح شد

۵-طرح-اقتصادی-با-۷۵۰۰-میلیارد-تومان-سرمایه‌گذاری-در-زنجان-افتتاح-شد
وزیر صمت گفت: ۵ پروژه بزرگ اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان زنجان افتتاح شد.

به گزارش موج رسا; علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم افتتاح طرح‌های اقتصادی استان زنجان، اظهارداشت: ۵ پروژه بزرگ اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی بخش خصوصی افتتاح می‌شود که افتتاح این پروژه‌ها بری مردم زنجان روز خوبی را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه در این استان در سه رشته صنعتی فولاد، نساجی و پلاستیک طرح‌ها افتتاح می‌شود، افزود: کشور در زمینه فولاد در حال حاضر صادرکننده است و جلوی میلیون‌ها دلار واردات گرفته شده است.

این مسئول میزان ذخایر کشف شده سنگ آهن در کشور را بالغ بر ۵ میلیارد تن عنوان کرد و گفت: با توجه به توجیه اقتصادی خوب فولاد، افزایش تولید در کشور اتفاق افتاده است.

وزیر صمت با اشاره به قدمت بالای صنعت نساجی در کشور، گفت: ۵ هزار و ۸۱۴ واحد تولیدی در حوزه نساجی و پوشاک با ایجاد زمینه اشتغال برای ۲۲۰ هزار نفر در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

رزم حسینی از فعالیت ۸ هزار و ۳۷۰ واحد تولید پلاستیک در کشور خبر داد و گفت: در 10 ماهه سال جاری ۳۰ پروژه بزرگ با اعتبار ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است که تا پایان سال به ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اشاره به انتقال آب از خلیج فارس برای معادن کشور، بیان داشت: ظرف یک ماه آینده مسیر اردکان افتتاح و خط دوم از هرمزگان آغاز و با عبور از کرمان به خراسان جنوبی و در نهایت به مشهدالرضا می‌رسد.

این مسئول تصریح کرد: خط سوم آب کشور از هرمزگان آغاز و با عبور از کرمان و یزد به اصفهان می‌رسد که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر