logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۹۴۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

داروی «رمدسیویر» تولید داخل به بیماران کرونایی تجویز می‌شود/ مشکلی در تامین داروهای خاص نداریم

داروی-«رمدسیویر»-تولید-داخل-به-بیماران-کرونایی-تجویز-می‌شود-مشکلی-در-تامین-داروهای-خاص-نداریم
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به داروی رمدسیویر که اجازه مصرف آن برای بیماران کرونایی تایید شده است، گفت: این دارو ابتدا تولید داخل نداشت اما در ادامه، تولید داخلی این دارو به بیماران کرونایی تجویز شد.

مریم نوبرانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هیچ ادعایی در خصوص تاثیر داشتن یا نداشتن داروی رمدسیویر برای بیماران کرونایی نمی‌توان داشت اما تنها دارویی است که FDA اجازه مصرف آن را تایید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تلاش مجموعه سیستم سلامت بر این بوده که داروی رمدسیویر را به اندازه کافی در اختیار بیماران کرونایی قرار دهد.

نوبرانی افزود: این دارو ابتدا تولید داخل نداشت اما در ادامه، تولید داخلی این دارو به بیماران کرونایی تجویز شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه با تولید داخلی رمدسیویر، شرایط دسترسی به دارو بهتر شده و مشکلی در تامین آن نداریم، گفت: داروی رمدسیویر در ابتدا تحت پوشش بیمه نبود اما از اواخر آبان‌ماه سال جاری تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تا قبل از آبان‌ماه نیز دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، جزء معدود دانشگاه‌هایی بود که رمدسیویر را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌داد.

نوبرانی در خصوص تامین داروی بیماران خاص اظهار داشت: داروهای خاص طبق سهمیه‌بندی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی از بابت تامین این داروها نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه داروهای بیماران خاص طبق سهمیه‌بندی به صورت روزانه و گاهی ماهانه برای بیماران خاص، ارسال می‌شود، افزود: برنامه توزیع این داروها از سوی اداره کل غذا و داروی وزارت بهداشت، اعلام شده و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد و دانشگاه‌ها نیز موظف‌اند این داروها را جذب و در اختیار بیماران قرار دهند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر