logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۹۴۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد؛

طرح شفافیت آرای نمایندگان دوباره به صحن علنی مجلس برمی‌گردد/ شفافیت لازمه حکمرانی خادمانه است

طرح-شفافیت-آرای-نمایندگان-دوباره-به-صحن-علنی-مجلس-برمی‌گردد-شفافیت-لازمه-حکمرانی-خادمانه-است
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: موافق تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس بودم، اما متاسفانه این طرح رای نیاورد.

حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: 100 درصد موافق تصویب و اجرای طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودم.

وی با بیان اینکه تلاش بسیاری برای تصویب این طرح شد تا رای موافق نمایندگان را جلب کنیم، افزود: قبل از ارائه این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، نامه نگاری با هئیت رئیسه انجام شد تا رای‌گیری با برگه انجام شود تا شک و شبهه‌ای نباشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هئیت رئیسه نیز موافق بود کلیات لایحه در صحن علنی به تصویب رسیده و سپس در کمیسیون مربوطه چکش‌کاری بر روی جزئیات انجام شود، بیان داشت: متاسفانه برخی نمایندگان موافق این موضوع نبودند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از رد شدن این لایحه، نامه‌ای به امضای 50 نماینده امضا نوشته شد تا با تلاش بیشتری دوباره این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

حجت‌الاسلام باقری بیان داشت: یکی از نمایندگان مجلس به نام باقری بنابی مخالف این طرح بود و در جلسه صحبت کرد که برخی‌ها به اشتباه ایشان را به نام من معرفی کرده و شایعه کرده‌اند نظر من مخالف این طرح بوده است.

وی با بیان اینکه شفافیت لازمه حکمرانی خادمانه است، عنوان کرد:  یعنی اگر ما بخواهیم در کشور خدمت رسانی درستی اتفاق بیفتد، باید نظارت قوی تر شود که لازمه نظارت قوی شفافیت است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه شفافیت در قوای سه گانه و دستگاه‌های غیردولتی اجرا شود، تصریح کرد: نمایندگان بنا داشتند که ابتدا بحث شفافیت را از مجلس شروع کنند که به نظرم طرح شفافیت یک رفتار انقلابی و درست است.

وی با بیان اینکه نظر برخی مخالفان طرح شفافیت مخالف با اصل قضیه نبود، عنوان کرد: برخی با نحوه اجرای طرح شفافیت مخالف بودند و معتقد بودند که خیلی از مسائل در مورد نمایندگان باید شفاف شود.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه امیداریم طرح شفافیت با طرح دوباره در مجلس رای بیاورد، گفت: شفافیت آرای نمایندگان یک مطالبه عمومی و به حق است.

//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر