logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۹۴۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان:

علت عدم صدور کارت‌های ملی هوشمند مشخص نیست!

علت-عدم-صدور-کارت‌های-ملی-هوشمند-مشخص-نیست!
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در مورد علت تاخیر صدور کارت‌های ملی هوشمند گفت: کارت‌های ملی هوشمند در تهران صادر شده و از طریق اداره کل ثبت احوال استان توزیع می‌شود و اطلاعی در خصوص علت تاخیر صدور کارتها نداریم.

سید علی شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد صدور کارت ملی هوشمند و علت تاخیر در صدور آنها اظهار کرد: مشکل صدور کارت ملی هوشمند کشوری است و مربوط به استان زنجان نیست.

وی با بیان اینکه کارت‌های ملی هوشمند در تهران صادر شده و از طریق اداره کل ثبت احوال استان زنجان توزیع می‌شود تصریح کرد: در جریان علت تاخیر کارت ملی هوشمند نیستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه به تدریج کارت‌های ملی هوشمند صادر می‌شود بیان کرد: صدور کارتها اتفاق می‌افتد اما سرعت روند صدور آنها کُند است.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان کارت‌ ملی هوشمند سال 97 در حال توزیع است عنوان کرد: افرادی که در سال 98 درخواست کارت ملی هوشمند را دادند هنوز کارت خود را دریافت نکردند.

شفیعی در ادامه در خصوص محدودیت‌های ثبت احوال در انتخاب اسامی برای کودکان بیان کرد: در انتخاب اسامی که ریشه اسلامی نداشته و در واقع مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد مخالفت می‌شود بنابراین خانواده‌ها باید در انتخاب اسامی دقت لازم را داشته باشند.

وی ابراز کرد: گاها برخی از خانواده‌ها ناخواسته اسامی که برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند معنا و مفهومی ندارد و همچنین فاقد ریشه فرهنگ ایرانی و اسلامی بوده که در این موارد نسبت به انتخاب آب جلوگیری می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه حذف پسوند از اسامی نیز انجام می‌شود و مشکلی در این باره وجود ندارد خاطرنشان کرد: عوض کردن برخی از اسامی با دستور دادگستری انجام می‌شود که در صورت تایید دادگستری نسبت به تعویض نام اقدام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه 846 هزار و 590 واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند بیان کرد: 86 درصد از افراد واجد شرایط کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکردند.

شفیعی همچنین خاطرنشان کرد: در 10 ماهه نخست امسال 33 هزار جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده است.//ع

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر