logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۹۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر ورزش و جوانان:

ازدواج و اشتغال مهمترین مشکل جوانان است/ افزایش 40 برابری سمن‌ها در سطح کشور

ازدواج-و-اشتغال-مهمترین-مشکل-جوانان-است-افزایش-40-برابری-سمن‌ها-در-سطح-کشور-

وزیر ورزش و جوانان اشاره به افزایش سمن‌ها در سطح کشور اشاره کرد و گفت: سمن‌ها در سطح کشور 40 برابر افزایش یافته و در حال حاضر 2 هزار سمن در سطح کشور وجود دارد.

به گزارش موج رسا; مسعود سلطانی فر ظهر امروز در افتتاحیه خانه جوانان با اشاره به رشد 40 درصدی تشکیل سمن‌ها در کشور اظهار کرد: در چهار سال گذشته تعداد سمن‌ها در کل کشور بیشتر از 50 نبوده ولی الان تعداد سمن‌ها در حدود 2 هزار است.

وی با اشاره به تعداد خانه‌های جوان در کل کشور که به 45 رسیده است تصریح کرد: وجود دفاتر مشاوره ازدواج یکی از ضرورت‌های امروزه جامعه است که جوانان در بدو آشنایی نیاز به مشاوره‌های این مراکز دارند که مشاوره گرفتن از این مراکز باعث تحکیم بنیان خانواده در آینده می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در استان زنجان با اشاره به اهمیت مراکز مشاوره ازدواج عنوان کرد: با وجود این مراکز آمار طلاق در کشور پایین می‌آید و با آموزش و شناخت بیشتر نسبت به مسائل مشترک زناشویی صبر و حوصله جوانان را در سال‌های ابتدایی جوانان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به کارنامه دولت در بخش جوانان اظهار داشت: دولت در بخش جوانان فعالیت خوبی داشته است اگر چه خواسته آقای روحانی بیشتر از این‌ها است.

سلطانی فر تصریح کرد: در چهار سال گذشته تعداد سمن‌ها در کل کشور بیشتر از 50 نبوده ولی الان تعداد سمن‌ها در حدود 2 هزار تا است و رشد 40 برابری سمن‌ها را در دولت تدبیر و امید شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به بودجه حوزه جوانان در سال 92 که بالغ بر 6 میلیارد تومان بوده است عنوان کرد: ولی الان در حدود 400 میلیارد تومان است و رشد 70 برابری در کل کشور داشته است.

وزیر ورزش و جوانان در استان زنجان خاطر نشان کرد: آمار نشان می‌دهد که بیشتر طلاق‌ها مربوط به پنج سال اول زندگی است و اگر این مشاوره‌ها انجام شود با گذشته سال‌های بیشتر از زندگی صبر و خویشتن داری جوانان بالا رفته و بنیان خانواده استوار تر می‌ماند.

وی به میزان وام ازدواج در سال 92 که بالغ بر 2 هزار و 900 میلیارد تومان بوده است ابراز کرد: در سال 95 میزان وام ازدواج در کل کشور بالغ بر 9 هزار و 800 میلیارد تومان بوده که میزان وام از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش یافته و رشد 3.5 برابری داشته است.

سلطانی فر خاطر نشان کرد: باید از تمام ظرفیت بخش‌های دولتی و سازمان‌ها برای بهبود شرایط جوانان استفاده کرد و نیاز‌های عمده جوانان امروزه اشتغال و ازدواج و پر کردن اوقات و فراغت است.

وی افزود: در سال 96 در توسعه اقتصادی و درآمد وضعیت مردم بهبود می‌یابد و در 29 اردیبشهت مردم هم حضور گسترده در انتخابات و هم انتخاب صحیح خواهند داشت تا نظام بتواند مشکلات باقی‌مانده از تحریم را بردارد.

وزیر ورزش و جوانان در استان زنجان با اشاره به اینکه خانه جوانان می‌تواند با طرح ایده و فکر به اشتغال تبدیل شود گفت: و هر هفته در این خانه جوان با بازدید مسئولان استانی از این مکان راهکاری‌هایی برای حل مشکلات جوانان پیدا کنیم.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر