logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۹۳۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
رئیس بسیج مداحان کشور:

دشمن به دنبال ایجاد شکاف در هیئت‌های مذهبی است

دشمن-به-دنبال-ایجاد-شکاف-در-هیئت‌های-مذهبی-است
رئیس بسیج مداحان کشور با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد شکاف در هیئت‌های مذهبی است گفت: به برکت سید الشهدا(ع) تا به امروز دشمن با همه تلاش‌هایی که داشته در رسیدن به اهدافش ناکام مانده و بعد از این نیز ناکام خواهد ماند.

به گزارش موج رسا; یوسف ارجونی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیان اینکه برای همه استانها برنامه‌هایی در نظر گرفتیم و از نزدیک وضعیت استانها را رصد می‌کنیم و عملکرد همه استان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد اظهار کرد: از کانون‌های بسیج مداحان استان زنجان نیز بازدید خواهیم کرد.

وی دیدار با پیشکسوتان و نخبه‌ها را از برنامه‌های خود در استان زنجان اعلام کرد و گفت: نگاه نخبگان به بسیج مورد بررسی قرار می‌گیرد و انتقادات و پیشنهادات این قشر در بهبود وضعیت استان لحاظ می‌شود.

رئیس بسیج مداحان کشور وضعیت ستایشگری در استان زنجان را بسیار خوب دانست و افزود: استان زنجان یکی از استانهای تاثیر گذار در حوزه ستایشگری در سطح کشور است و مداحان برجسته‌ای در استان زنجان فعالیت دارند که در سطح کشور مطرح هستند.

وی با تاکید براینکه استان زنجان در بخش ستایشگری از رتبه خوبی در سطح کشور برخوردار است ادامه داد: فعالیت برخی از مادحین در استان برای سایر استانها الگو شده است.

شکوه بی‌نظیر مردم زنجان در یوم‌العباس

ارجونی تجمع بزرگ عزاداران حسینی در روز یوم العباس ماه محرم را شکوه بزرگ و بی‌نظیر در سطح کشور دانست و گفت: این حرکت یک حرکت خودجوش و بسیار بزرگی است که شهرت جهانی یافته و استانهای دیگر با الگوگیری از استان زنجان تجمعات بزرگ حسینی را در ایام عاشورا برگزار می‌کنند.

وی با تاکید براینکه در این روز همه مجموعه‌‌ها در زیر یک بیرق قرار میگیرند بیان کرد: این حرکت مردم زنجان الگو شده و این حرکات تحسین برانگیز در همه استان‌ها اتفاق می‌افتد که این حماسه‌ها توسط مردم در استان‌های مختلف خلق می‌شود.

رئیس بسیج مداحان کشور با اشاره به اینکه در جلساتی که با مداحان استان زنجان داشتیم به نخبه پروری تاکید ویژه‌ای شده است عنوان کرد: به حوزه آموزش نیز به جد ورود کردیم.

وی بصیرت افزایی را یکی از مولفه‌های مهم عنوان کرد و افزود: باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و بصیرت افزایی از جمله برنامه‌های ما در سطح استانها است که اگر مداحان به بصیرت کامل رسیدند حتما در راه‌شان موفق خواهند شد.

ارجونی با تاکید براینکه برای این کار از کانون‌های مختلف نوگلان تا بزرگسالان این کار را شروع کردیم ابراز کرد: کانون‌های شعر در استانها راه اندازی شده و به دنبال تولید اشعاری که دارای محتوا خوب و در شان ائمه معصومین(ع) هستیم چرا که تولید محتواهای خوب در سالیان گذشته نیز داشتیم و محتواها به تناسب مناسب‌ها تولید شده است.

تربیت و توانمند سازی مداحان انقلابی

وی با تاکید براینکه کانون مداحان در سطح کشور چندین سیاست و هدف را دنبال می کنند که یکی از اهدافی که در سطح کشور دنبال می‌کنیم تربیت و توانمند سازی مداحان انقلابی است اظهار کرد: در این باره ابتدا باید به مسئله تربیتی توجه کرد و بعد از آن باید به موضوع توانمند سازی پرداخت.

رئیس بسیج مداحان کشور به برنامه‌های آموزشی مداحان نیز اشاره و عنوان کرد: کلاس‌های آموزش مداحی در سال 99 به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شده است.

وی بیان کرد: پنجمین مرحله مدیران هیئات مذهبی با 200 مدیر نخبه برتر کشور در ایام سالروز شهادت شهید سردار سلیمانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

ارجونی ادامه داد: در این مراسم به رویکرد‌ها و کارکرد‌ها جدید هیئت‌ها اشاره و به نکاتی در خصوص هیئت‌داری و جریان‌های مرتبط با هیئت انقلابی پرداخته شد.

وی با بیان اینکه در حوزه خواهران که در روضه‌های خانگی فعالیت دارند گاها مشکلاتی را داریم که برای برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی شده است عنوان کرد: از ظرفیت مدیران، مداحان و نخبگان خواهر برای آموزش خواهران استفاده می‌شود.

رئیس بسیج مداحان کشور بیان کرد: در حوزه آموزشی نیز در حال بستر سازی هستیم تا همه آموزش‌ها از طریق فضای مجازی برگزار شود و کار به صورت سراسری برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه دعا خوانی مشکل داریم و در این حوزه با کمبود دعا خوان در سراسر کشور مواجه هستیم که این مشکل در استان زنجان نیز وجود دارد.

ارجونی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم در این حوزه انجام شده تا جهش خوبی در سطح کشور داشته باشیم ابراز کرد: خوشبختانه در حوزه شورخوانی جهش خوبی در کشور داشتیم.

وی به وضعیت هیئت‌های مذهبی بعد از انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: به برکت نظام و انقلاب جهش بسیار خوبی در حوزه تشکیل هیئت‌های مذهبی داشتیم و هیئت‌های مذهبی تشکیل شده قابل قیاس با قبل از انقلاب اسلامی نیست.

رئیس بسیج مداحان کشور همچنین نخبه پروری را از برنامه‌های مهم کانون مداحان کشور اعلام کرد گفت: در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده و همچنان این اقدامات تداوم دارد.

وی در خصوص موضوع دریافتی بالای مداحان که گاها در فضای مجازی مطرح می‌شود بیان کرد: این موضوع از طریق رسانه‌ها معاند مطرح می‌شود و علت آن نیز این است که جامعه ستایشگری یکی از موثرترین جامعه‌ در سطح کشور است و همه اقشار در پای منبر روضه خوان و مداحان حضور پیدا می‌کنند.

ارجونی خاطرنشان کرد: مردم با عشق و علاقه قلبی که به ائمه دارند در هیئت‌ها حضور می‌یابند که دشمن نیز به دنبال کم رنگ کردن این هیئت‌ها است.

وی عنوان کرد: دشمن در تلاش است فضاهایی را در هیئت‌ها برای بدبین کردن مردم ایجاد کند که باید حواسمان باشد تا در زمین دشمن قرار نگیریم.

رئیس بسیج مداحان کشور با تاکید براینکه تا به امروز دشمن با همه تلاش‌هایی که داشته به برکت سید الشهداء موفق نبوده است افزود: بعد از این نیز قطعا در رسیدن به اهدافشان ناکام می‌مانند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه توسط کانون مداحان در سراسر کشور ادامه داد: این کار در دستور کار کانون‌های مداحان در سراسر کشور قرار گرفته است.

ارجونی گفت: آخرین مرحله این رزمایش در ایام فاطمیه برگزار شد که بالغ بر 11 میلیارد تومان بسته‌های معیشتی، حمایتی و بهداشتی خریداری و در اختیار اقشار آسیب پذیر جامعه قرار گرفت.

وی ابراز کرد: در ایام ولادت امام علی(ع) بحث آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد را داریم که تلاش خواهیم کرد که در سطح کشور کار موثری انجام شود.

رئیس بسیج مداحان کشور خاطر نشان کرد: کمک مومنانه اواخر اسفند ماه در قالب بسته‌های معیشتی در بین مداحان و مردمی که از کرونا آسیب دیدند توزیع می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر