logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۹۳۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه استان زنجان خبر داد؛

آغاز فراخوان اسناد و آثار دفاع مقدس در استان زنجان

آغاز-فراخوان-اسناد-و-آثار-دفاع-مقدس-در-استان-زنجان
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه استان زنجان از جمع آوری اسناد و آثار دفاع مقدس خبر داد.

عبدالله جعفری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به انتشار فراخوان جمع آوری اسناد و آثار دفاع مقدس اظهار کرد: در گذشته آثار و اسناد مختلفی از دفاع مقدس جمع آوری شده که در این راستا دبیرخانه ستاد کنگره 3535 شهید استان زنجان برای تکمیل آثار و اسناد دفاع مقدس آماده دریافت آثار مردم شهید پرور استان در خصوص جبهه، اعزام به جبهه، مراسم استقبال، تشییع، عملیات‌ها، بمباران شهری، کمک‌های مردمی و ورود آزادگان به میهن و ... که مربوط به شهدا و نقش مردم استان در دفاع مقدس است.

وی افزود: آثار ارسالی باید در قالب عکس، فیلم، نگاتیو، نامه، وصیت نامه، دلنوشته، اسناد اداری، کالک عملیات، گزارش وقایع، نقشه‌ها، مصاحبه( تصویری، صوتی، متنی) و ... باشد.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه مدارک ارسالی به دبیرخانه پس از اسکن و بهره برداری عودت می‌گردد، عنوان کرد: دبیرخانه ستاد کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان واقع در زنجان، خیابان امام(ره) سازمان جهاد کشاورزی، ساختمان شماره 2 آماده دریافت اسناد و آثار دفاع مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان در سال آینده ابراز کرد: از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره استفاده خواهیم کرد.

جعفری با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف برای برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان خاطرنشان کرد: وظایف کمیته‌ها مشخص شده و جلسات مختلفی نیز در این زمینه برگزار شده است. 

حفظ اًثار

وی با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن همه مردم و مسئولان دارند، تصریح کرد: شهدا از جان‌شان برای حفظ کشور، اسلام و همچنین امنیت مردم گذشتند که در این راستا انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید از وظایف مهمی است که همه ما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به خط شکنی رزمندگان استان زنجان در عملیات‌های مختلف گفت: در عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس رزمندگان زنجانی دلاورانه و عاشورایی جنگیدند که خاطرات این جان فشانی‌ها در قالب اسناد دفاع مقدس جمع آوری شده است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر