logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۹۳۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

پرداخت یارانه‌ها در بودجه سال آینده هدفمندتر شده است

پرداخت-یارانه‌ها-در-بودجه-سال-آینده-هدفمندتر-شده-است
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اصلاح بودجه 1400 گفت: پرداخت یارانه‌ها در بودجه سال آینده هدفمندتر شده است.

به گزارش موج رسا; هفتمین جلسه شورای معاونان حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با حضور مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه، دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با اشاره به انتخابات 1400، نخستین اولویت تشکلهای سیاسی، بویژه حزب موتلفه اسلامی را زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در این رویداد مهم سرنوشت ساز عنوان و تاکید کرد: در اولویت مهم دیگر این تشکل مردمی، تلاش برای شناسایی افراد متخصص، کاردان دلسوز و پاک دست در عرصه ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی است.

رضا رحیم پور، ضمن یادآوری اهمیت دو چندان انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده با توجه به التهابات سیاسی خارجی در منطقه و چالش های اقتصادی در داخل، نقش نهاد شوراها را نیز به لحاظ تاثیر در توسعه و عمران مناطق مختلف، مهم خواند و احساس مسئولیت در این عرصه را که نشان از آگاهی و بلوغ سیاسی مردم است ضروری دانست.

وی همچنین به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی و انتظارات از دوره یازدهم این نهاد قانونگزاری که با واژه انقلابی آغاز شده اشاره و تصریح کرد: در این شرایط بحران اقتصادی و کرونایی کشور، کار مجلس برای رفع مشکلات مردم و حل ناکارآمدی ها با تصویب لوایح و طرح های گشایش زا ، موجب افزایش امید در جامعه خواهد بود .

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان، تعارض و ابهام و عدم شفافیت و زاید بودن دربرخی قوانین را، یک معضل بویژه در بخش تولید اعلام و خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم می توانند با مشارکت احزاب و تشکیل کمیته تخصصی مطالبه گری ، زود تر در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها به نفع مردم و کشور ، به نتیجه برسند.

در این جلسه مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ،با تحسین رویکرد جدید حزب موتلفه اسلامی درت حرک بخشی به نقش تاثیرگذار این تشکل مهم و جدیت آن در مطالبه گری و مشارکت در روند تصمیم های مدیریتی و اجرایی و قانونگزاری کشور ، آمادگی خود را برای تشکیل اتاق فکر و کمیته تخصصی مطالبه گری با محوریت حزب موتلفه اسلامی اعلام کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، ضمن غیر واقعی دانستن بیش از 50 درصد لایحه بودجه تقدیمی دولت، در گزارش کوتاهی از اقدامات مجلس یازدهم در بررسی بودجه 1400، گفت: در سال آینده ضمن کاهش وابستگی بودجه به نفت، با تامین 100 هزار میلیارد ریال اضافه در آمد از محل مالیات و عواض ،این کسری جبران خواهد شد.

وی همچنین افزود: پرداخت یارانه ها هم در بودجه سال آینده هدفمندتر شده است، بطوریکه برای هر مدد جوی کمیته امداد و بهزیستی، 300 هزار تومان پرداخت می شود و در بحث حامل های انرژی نیز، کم مصرف ها رایگان و مشترکان پرمصرف هزینه بیشتر پرداخت خواهند کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس، افزایش تعرفه برای ورود خودروها و کالاهای لوکس را از دیگر مواد بودجه 1400 اعلام کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ازپیگیری دریافت مجوز ساخت کارخانه خودرو برقی با مشارکت سرمایه گذارچینی در زنجان خبر داد و گفت: فعال کردن کارخانه پتروشیمی زنجان نیز جزو اولویت کاری است.

در پایان این جلسه ،هر یک از معاونان شورای حزب موتلفه اسلامی نیز با طرح مشکلات استانی بویژه در حوزه اقتصاد و صنعت و اشتغال زایی، توزیع عدالت در توسعه صنایع و تمرکز زدایی از کلان شهر ها با انتقال چند صنایع به زنجان به جهت محرومیت آن در این بخش و موقعیت مناسب جغرافیایی آن ،خواستار شدند.

در این جلسه توافق شد که نمابندگانی از حزب موتلفه اسلامی، برای حضور در هیات های نظارت بر انتخابات شوراها به مصطفی طاهری نماینده مجلس معرفی شوند. همچنین کمیته تخصصی مطالبات حزبی به نمایندگی از مردم ، با محوریت حزب موتلفه اسلامی در زنجان تشکیل و نماینگان مجلس شورای اسلامی هرماه، در این کمیته ها حضور یابند.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر