logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۹۳۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

فرقی بین ترامپ و بایدن نیست/ مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود

فرقی-بین-ترامپ-و-بایدن-نیست-مومن-از-یک-سوراخ-دوبار-گزیده-نمی-شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به سیاست خصمانه آمریکا با ملت ایران گفت: تفاوتی بین ترامپ و بایدن نیست.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله شیخ علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان اطهار داشت: دنیای استعمار و قدرت‌های حاکم، خیلی پیچیه است که نباید ساده‌انگاری شود و از جمله آن‌ها مساله آمریکا با انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ما با آمریکا دعوای شخصی نداریم، خاطرنشان کرد: آمریکا این حق را به خود می‌دهد که به صورت ریشه‌ای با انقلاب اسلامی، ضد شود که علت اصلی ضدیت این است که هیچ کشوری به اندازه آمریکا از انقلاب اسلامی ایران ضربه نخورده است.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به دشمنی‌های آمریکا با جمهوری اسلامی ایران افزود: آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت شبانه‌روزی با انوع توطئه‌ها، جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم برای از بین بردن انقلاب اسلامی تلاش کرده و در جنگ تحمیلی 44 کشور را پای کار آورد اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه آمریکا پس از تمام ناکامی‌های خود در برابر جمهوری اسلامی، موضوع حقوق بشر را به پیش کشیده است، گفت: آمریکا می‌گوید چرا از فلسطین حمایت می‌کنید در حالی که دین اسلام به آموخته که از تمام مظلومین عالم، دفاع و حمایت کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: اوباما، ترامپ و بایدن، تفاوتی ندارند و سیاست کلی آمریکا در برابر ایران، یکسان و غیر قابل تغییر است و با رفت و آمد روسای جمهوری، تغییر پیدا نمی‌کند.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه تمام روسای جمهوری آمریکا مُشت خود را به سمت ایران بلند کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، یکی آشکارا مشت کرده و دیگری دستکش مخملی پوشیده که ظاهر ان مخمل اما در اصل همان مشت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به تجربه برجام، تصریح کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، تجربه تلخ را دوباره تجربه کنیم، پشیمان می‌شویم زیرا مومن از یک سوراخ 2 بار گزیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ایران در برجام به تمام تعهدات خود پایبند بود اما طرف‌های مقابل به تعهداتشان عمل نکردند، ادامه داد: امروز حرف منطقی جمهوری اسلامی این است که اگر طرف‌های مقابل به برجام برگردند ما هم برمی‌گردیم.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به وضعیت کنونی و درگیری داخلی در آمریکا گفت: آمریکا برای حمله به عراق 15 هزار نفر نیرو با خودش آورده بود اما برای سوگند یاد کردن رئیس‌جمهوری‌شان 25 هزار سرباز را برای تامین امنیت به‌کارگیری می‌کند و این وضعیت امروز آمریکا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آمریکا از طرفی تبلیغات غلط‌انداز می‌کند که واکسن رایگان به ایران بفرستد و از طرف دیگر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که واکسن ایرانی تولید کرده است را تحریم می‌کند.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه آمریکا داروهای مورد نیاز برای درمان کرونا را تحریم می‌کرد و امروز می‌خواهد واکسن رایگان ارسال کند، خاطرنشان کرد: طبق ضرب‌المثل «تو اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی»، آمریکا اگر می‌تواند فکری به حال کشور خود کند که روزی 2 هزار نفر بر اثر کرونا می‌میرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، این مناسبت را بسیار مهم و ارزشمند خواند و گفت: تمام شرق و غرب با تمام توان و قدرت دست به دست هم داده و از محمدرضاشاه ملعون حمایت می‌کردند و آمریکا و شوروی، دنیا را به 2 بلوک شرق و غرب تقسیم کرده بودند.

وی اظهار داشت: گرچه پهلوی زیرسلطه آمریکا بود اما به لحاظ جغرافیایی و سایر مسائل، اختلافی بین شرق و غرب بود و هر 2 ایران را مورد هدف قرار داده بودند.

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: با کم و لطف پروردگار، رهبری حضرت امام خمینی(ره) و اتحاد و حضور مردم در عرصه، حرکت مردم نتیجه داد و انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شد، ابراز کرد: تمام جامعه و اقشار مختلف مردم به‌خصوص جوانان مومن و متعهد انقلابی، مخاطب این بیانیه بوده و همه در برابر آن وظیفه دارند.

وی با اشاره به 4 نکته مهم در طول تاریخ انقلاب اسلامی که در بیانیه گام دوم نیز آمده است، گفت: نکته اول این است که هیچ کی فکر نمی‌کرد که حادثه بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق بیفتد و نکته دوم این است که هیچکس فکر نمی‌کرد که این انقلاب تاکنون پابرجا بماند.

آیت‌اله خاتمی افزود: نکته سوم این است که چشم‌انداز آینده انقلاب روشن است و نکته چهارم نیز این است که در این بیانیه بیش از 40 بار، کلمه جوان مومن انقلابی تکرار شده است.

امام جمعه زنجان در خطبه اول نماز جمعه نیز با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادن باسعادت حضرت زهرا(س) و روز زن گفت: طبق روایتی از مقام و منزلت آن حضرت این است که پیامبر(ص) فرمودند: خداوند، نور فاطمه را قبل از خلقت آسمان و زمین، آفرید زیرا فاطمه 2 بعد دارد، یکی بُعد انسانی و دیگری بعد روحانی.

وی افزود: پیامبر(ص) در ادامه فرمودند که وقتی خداوند حضرت آدم را آفرید، نور فاطمه را به آدم نشان داد.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه جبرئیل فرموده است که نام حضرت زهرا(س) در آسمان‌ها منصوره و در زمین، فاطمه است، خاطرنشان کرد: جبرئیل در پاسخ به علت این نامگذاری فرموده است که شیعیان فاطمه(س) در روز قیامت به آتش جهنم نمی‌سوزند و همچنین محبت فاطمه(س) هیچ وقت در دل دشمنانش نمی‌افتد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر