logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۹۳۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

نایب رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس: موضوع سیلی زدن نماینده مجلس را عادلانه بررسی می‌کنیم

نایب-رئیس-هیئت-نظارت-بر-رفتار-نمایندگان-مجلس:-موضوع-سیلی-زدن-نماینده-مجلس-را-عادلانه-بررسی-می‌کنیم
نایب رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با بیان اینکه اگر محرز شود نماینده به صورت سرباز راهور سیلی زده، قطعا با نماینده برخورد قانونی خواهد شد گفت: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که عادلانه و مستند به این موضوع رسیدگی کنیم.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن شجاعی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در ارتباط با اینکه یکی از نمایندگان مجلس سیلی به صورت یک سرباز راهنمایی و رانندگی زده است، اظهار داشت: از طرفین درخواست شده ادله و مستندات خود را ارائه دهند از سویی دیگر از پلیس نیز درخواست شده تا توضیحات خود را به شکل جزئی همراه با ادله و مستندات خود در اختیار هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان قرار دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله استماع توضیحات طرفین و ارزیابی ادله هر دو طرف هستیم، افزود: بر این نکته تاکید دارم که اساس انقلاب اسلامی این بود که طبقات اجتماعی را از بین ببرد. ما در فضای اجتماعی نمی‌توانیم قبول کنیم که عده‌ای بنا به هر دلیل ثروتمند بودن، قدرتمند بودن و یا مسئول بودن می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند.

نایب رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نماینده این اذعان را دارد که سیلی به صورت سرباز نزده و فقط وی را هل داده است، گفت: سرباز وظیفه داشته تا مانع از ورود این نماینده به خط ویژه شود چراکه وی مجوز ورود نداشته است، با این حال نماینده به دلیل رفتار خود عذرخواهی کرده هرچند که توضیح داده به دلیل بی‌احترامی به وی در یک لحظه عصبانی شده و متاسفانه رفتار نامناسبی از خود نشان داده است. با این حال حتی اگر به ایشان توهین نیز شده باشد حق چنین واکنشی را نداشته است و قطعا به موضوع رسیدگی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در سوی دیگر ماجرا توهین به نماینده نیز پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: اگر نماینده متخلف بوده باید متناسب با تخلف با وی برخورد می‌شد، با این حال نه به دلیل اینکه فرد نماینده بوده بلکه به خاطر توهینی که به شخص شده باید سرباز نیز پاسخگو باشد. 

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه این اطمینان را به مردم می‌دهیم که شخصی به دلیل سرباز یا نماینده بودن حقوق خود را از دست نمی‌دهد، ابراز کرد: اصلا قابل پذیریش نیست که حق شخصی را به دلیل ضعف از بین ببریم و حامی شخص دیگر به دلیل قوت باشیم چراکه همه طبقات اجتماعی در برابر قانون مساوی هستند.

وی تاکید کرد: بنده این اطمینان را از طرف مجلس انقلابی و به عنوان نایب رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به مردم می‌دهم که عادلانه و مستند به این موضوع رسیدگی و نتیجه آن را به عموم اعلام خواهیم کرد./تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر